Ahoy Rinus,
Alle foto's met data zijn verstuurd, alleen weet ik nog niet of het is aangekomen
groetjes ruud
Ps. Hier nog maar eens de data:
Auto ID basis BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Werf Naam Maatschappij Bouwjaar Bijzonderheden IMO nr.
4908 472 49,50x8,23x4,17 4T 6 cil. Kl.-Humb.-Deutz (320x450) 400 rpk 10 "Scheepsbouw Unie
Groningen (245)" Meike "H. Pinkster
Groningen (Stadskanaal)" 1950 "Te water als MEIKE.
In 1955 JATO, Wieringa e.a.-Groningen.
In 1969 naar Panama als RODRIGO DE BATIDAS.
In 1978LR daar nog geregistreerd, niet meer in 1987LR." 5170642,00
------------------------------------------------------------------------------------
Naam Bouwjaar IMO nr. Maatschappij Werf BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Bijzonderheden Auto ID basis
Elsenburgh 1939 "Wm. H. Müller & Co.
Rotterdam" "Lübecker Maschinenbau Ges.
Lübeck (380)" 994 75,44x10,56x3,61 4 cil. Comp. stoomm. van Christiansen&Meyer 800 ipk 10 "Te water als CRESSIDA, Duitse vlag.
In WO II in dienst Duitse marine.
In 1946 door Amerikanen in beslag genomen en toegewezen aan Nederland als herstelbetalingsschip.
In 1948 aangekocht door Müller & Co. in de vaart als ELSENBURGH.
In 1952 verbouwd bij De Schelde, BRT=1.123. Motor geplaatst, 2TE 5 cil. Sulzer 1.500 rpk bij 12 knopen.
In 1961 naar Liberia als GERNIK.
Op 23-12-1962 gestrand op Scarpanto Island en verloren gegaan." 1678
-------------------------------------------------------------------------------------
Naam Bouwjaar IMO nr. Maatschappij Werf BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Bijzonderheden Auto ID basis
Vaderland 1936 5010000,00 "Roelfs
Groningen" "J.Pattje & Zn.
Waterhuizen (--)" 295 37,95x7,34x2,64 2TE 4 cil. Brons (240x360) 195 rpk 8 "Te water als VADERLAND, Roelfs-Groningen
In 1952 CONTINENTAL.
In 1955 VIANNA, M.Engelsman e.a.-Delfzijl
In 1958 ALEXANDER, Duitse vlag.
In 1965 INGRID R.
In 1974 te Gent gesloopt." 2270