Foto's gezocht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
CoAnc

Foto's gezocht

Bericht door CoAnc »

Ik zoek foto;s van een cutterzuiger "Adamas" schip is/was van BosKalis. ik ben tweede mach. geweest omsteeks 1975 op de rivier de loire.
graag reactie van iemand die iets van dit schip weet.

Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

hallo Coanc, kun je deze vraag niet beter op Dredger.nl stellen? :?:
grts jan.
rinus

Bericht door rinus »

Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 11:39 pm Onderwerp: Foto's gezocht

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo, ik ben Daan Overduin en ik zoek foto's van schepen waar m'n opa nog op gevaren heeft. Zijn ziel en zaligheid was de visserij,maar hij heeft ook koopvaardij gedaan; en die zocht ik nou juist.
Ik zoek dus informatie en foto's over de volgende schepen: Elsenburgh (1939) , Meike (1950) en de Continental/Vaderland. Kunt u mij helpen, stuurt u mij alstublieft een mailtje ik ben namelijk het hele monsterboekje aan het naconstrueren.

Bvd,
Daan Overduin ... overduin_daan@hotmail.com
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Rinus,
Alle foto's met data zijn verstuurd, alleen weet ik nog niet of het is aangekomen :?:
groetjes ruud
Ps. Hier nog maar eens de data:
Auto ID basis BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Werf Naam Maatschappij Bouwjaar Bijzonderheden IMO nr.
4908 472 49,50x8,23x4,17 4T 6 cil. Kl.-Humb.-Deutz (320x450) 400 rpk 10 "Scheepsbouw Unie
Groningen (245)" Meike "H. Pinkster
Groningen (Stadskanaal)" 1950 "Te water als MEIKE.
In 1955 JATO, Wieringa e.a.-Groningen.
In 1969 naar Panama als RODRIGO DE BATIDAS.
In 1978LR daar nog geregistreerd, niet meer in 1987LR." 5170642,00
------------------------------------------------------------------------------------
Naam Bouwjaar IMO nr. Maatschappij Werf BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Bijzonderheden Auto ID basis
Elsenburgh 1939 "Wm. H. Müller & Co.
Rotterdam" "Lübecker Maschinenbau Ges.
Lübeck (380)" 994 75,44x10,56x3,61 4 cil. Comp. stoomm. van Christiansen&Meyer 800 ipk 10 "Te water als CRESSIDA, Duitse vlag.
In WO II in dienst Duitse marine.
In 1946 door Amerikanen in beslag genomen en toegewezen aan Nederland als herstelbetalingsschip.
In 1948 aangekocht door Müller & Co. in de vaart als ELSENBURGH.
In 1952 verbouwd bij De Schelde, BRT=1.123. Motor geplaatst, 2TE 5 cil. Sulzer 1.500 rpk bij 12 knopen.
In 1961 naar Liberia als GERNIK.
Op 23-12-1962 gestrand op Scarpanto Island en verloren gegaan." 1678
-------------------------------------------------------------------------------------
Naam Bouwjaar IMO nr. Maatschappij Werf BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Bijzonderheden Auto ID basis
Vaderland 1936 5010000,00 "Roelfs
Groningen" "J.Pattje & Zn.
Waterhuizen (--)" 295 37,95x7,34x2,64 2TE 4 cil. Brons (240x360) 195 rpk 8 "Te water als VADERLAND, Roelfs-Groningen
In 1952 CONTINENTAL.
In 1955 VIANNA, M.Engelsman e.a.-Delfzijl
In 1958 ALEXANDER, Duitse vlag.
In 1965 INGRID R.
In 1974 te Gent gesloopt." 2270
rinus

Bericht door rinus »

Ruud namens Daan all vast bedankt hij zal nog wel op school zitten
dus even gedult op het antwoord
zie je in Katwijk.
gr.rinus
rinus

Bericht door rinus »

Daan heeft alles binne gehaalt bedankt mensen.
ggr rinus
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Heren spotters,
Heeft er toevallig één van jullie de City of Stuttgart kunnen spotten deze week[maandag-woensdag 25-27 apr.] in Antwerpen, dan houdt ik mij aanbevolen om deze te mogen ontvangen[liefst in HR]Alvast bedankt voor de medewerking.
_________________
groetjes ruud
Gast

Re: Gezocht foto's

Bericht door Gast »

[quote="CoAnc"]Ik zoek foto;s van een cutterzuiger "Adamas" schip is/was van BosKalis. ik ben tweede mach. geweest omsteeks 1975 op de rivier de loire.
graag reactie van iemand die iets van dit schip weet.[/quote] Ja de ADAMAS is gezonken in ca.1977 in Jubail tijdens een felle brand uitgebroken in de machinekamer. Het schip heeft toen zeker weken onderwater gelegen tot aan de rand van brug, ik zelf was toen 12 jjaar en weet niet meer precies wat er mee gebeurt is. groetjes, fer van der Burg
Gast

Re: Gezocht foto's

Bericht door Gast »

reactie ADAMAS.

Hallo Co, wat ik nog weet van de ADAMAS is dat het heeft gewerkt aan de haven van Jubail harbour construction van 1975 tot ca. 1977. Tijdens een nacht dienst is er een felle brand uitgebroken in de machinekamer en is zij gezonken in 1977, en heeft toen nog weken onder water gelegen tot aan de brug. Zeer triest gezicht eerlijk gezegd. Wat er daarna met de ADAMAS is gebeurd weet ik niet meer was toen zelf 12 jaar oud. Hoop voor je dat er nog iemand anders wel foto's van heeft, misschien mijn broer wel. Zal het hem wel vragen en laat je het wel weten.

Groetjes,

Fer van der Burg
Gast

Bericht door Gast »

Zijn er nog foto,s van de containerschepen Alarni en Alioth die omstr 1986 gebouwd zijn voor de toenmalige rederij Netcon uit Rotterdam.
Ik dacht dat ze in Heusden zijn gebouwd.
geroeten Antoon.


Plaats reactie