Mooie neusjes...

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Douwe J.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Bericht door Douwe J. »

Nog een scherp neusje - Straat Futami 1965
Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Bericht door BU-6 »

Douwe J. schreef:Nog een scherp neusje - Straat Futami 1965
Beste Douwe,laat de Straat Futami nou net het schip zijn waarop ik m'n allereerste-EN m'n allerlaatste reis bij de RIL maakte.Pracht opname.
De bulb-steven werd voor het eerst toegepast bij de Japse F-schepen.Bij de volgende serie Straat H-,en de Straat A-schepen werd de bulb weggelaten.Bij onvoldoende diepgang werkte de bulb nl. averechts.
De nog weer latere N-schepen werden weer voorzien van een,maar nu,
druppelvormige bulb ipv de sigaarvorm.Zo lees ik in het boek:KJCPL (de Boer,Mulder,Slettenaar en Velterop)
royb

Bericht door royb »

Wal-straat schreef:
helaas bestaat het neusje niet meer.
Meldde ik met enige trots hoe mooi ik het neusje van de Straat Agulhas vond,krijg ik van Jos de koele mededeling dat er van diezelfde Straat Agulhas niets meer over is.Weg droom!
Welnu,inmiddels ben ik verknocht aan het neusje van een andere , bestaande ,boot nl m'n eigen modelbouw van een Zuiderzee botter.

Groetjes Harry .


Afbeelding
Wordt echt een mooie, zou ik dat maar eens kunnen zeg.

Oh ja, echt bestaande...... BU 6
In 1891 is op de scheepswerf van Nijkerk een zeilbotter gebouwd met hulpmotor, voor rekening van Lammert de Graaf, met het visserij no.BU 6. De motor, die op een later tijdstip werd ingebouwd, was een 20 PK Ford T benzine motor, 4 cyl.. De boot had een lengte van 11 meter en een breedte van 3 meter.

Uit nijkerk dus, registratie van deze vind je hier.

http://members.home.nl/fam.kloppenburg/schepen.html

Zei de mafkees uit het dorp van de botterwerf kok.
;-)
Douwe J.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Bericht door Douwe J. »

Straat Futami 1965
Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Bericht door BU-6 »

[/quote]
Oh ja,echt bestaande......BU 6

Beste Royb,
Nee,natuurlijk niet.Het is een "bestaand " model schreef ik,als reactie op de niet meer bestaande Straat Agulhas.Welk visserij nr geef je een model-
botter als jezelf niet echt uit een vissers familie komt?Dan ga .je zoeken.Zo kwam ik bij m'n overgrootvader uit,Lammert de Graaf met z'n BU 6.
Royb,leuk dat je met zoveel aanvullende info kwam;met name die documenten over de BU 6.
Vr.gr.Harry
royb

Bericht door royb »

Wal-straat schreef: Oh ja,echt bestaande......BU 6

Beste Royb,
Nee,natuurlijk niet.Het is een "bestaand " model schreef ik,als reactie op de niet meer bestaande Straat Agulhas.
Waarvan akte, maar je kunt zeggen wat je wilt, op de kleurstelling na, kwamen er wel veel elementen overeen met het oude schip van je/uw overgrootvader. Vandaar.
Welk visserij nr geef je een model-
botter als jezelf niet echt uit een vissers familie komt?Dan ga .je zoeken.Zo kwam ik bij m'n overgrootvader uit,Lammert de Graaf met z'n BU 6.
Royb,leuk dat je met zoveel aanvullende info kwam;met name die documenten over de BU 6.
Vr.gr.Harry
Graag gedaan, vind het telkens weer leuk om dingen op te graven over schepen van vroeger. Botteritus wordt me wel eens verweten hier. hahahaha. (heb zelfs botterbehoud pet aangeschaft)

Maar dat ze wat hebben weet iedereen, en ook het model is een hele mooie. Bij jullie in het dorp staan er meerdere modelen voor het raam.
Dat zie je dan hier weer niet zoveel, helaas.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een gevaarlijk neusje. :cry:

Van Johan Mik
All the best
Jos

Hoi Jos

op vakantie deze foto genomen, bij mijn weten hou je de klep dicht tot in de haven.
Nu deze denkt er anders over, was buitengaats op zo te zeggen en had zijn klep al open.
Aanloop Los Cristianos (Tenerife)

Gr Johan

De "Vulcan de Taburente"
Gebruikersavatar
jandezeeman
Berichten: 550
Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
Locatie: Hellevoetsluis/Doha

Bericht door jandezeeman »

Nu is het wel mooi weer, maar voor hetzelfde geld wordt het een 2e Herald of Free Enterprise.
Er zullen toch wel regels zijn, dat het op zee verboden is, de deur open te doen. :?:
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Volgens mij zit er achter dat neusje nog een waterdichte deur.

Groetjes Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door jdbvos »

ja.....
die zat er ook op de herald....

In engeland staat ook "approved by her majesty's bureau of investigation" op een condoom-automaat.....iemand had daar ook eens bijgeschreven"...so was the Titanic" :roll:

zo zie je maar weer dat "het geld" alle veiligheidsinstructies en ervaringen teniet doet, want dit gebeurt alleen maar om de tijdwinst :shock:

Dit is idd een heel gevaarlijk neusje


Plaats reactie