Speed Variation Indicator

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jan Dikker

Re: Wie weet ?

Bericht door Jan Dikker »

Zoeken met
Walker Excelsior Speed Variation Indicator
met YAHOO
geeft wel resultaat.

Good goan!

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik kom met Yahoo ook niet verder dan een melding dat ze zo'n ding in het Royal Museum in Greenwich hebben - klik HIER - en als je de link naar het museum volgt, vind je ook daar de vraag of iemand het museum soms kan vertellen wat dat precies voor een ding is.
Help us. Do you know more about this? :-D
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wie weet ?

Bericht door v+d »

Toch nog even de vraag van Jan, hierbij een foto van het ding in de uk. Het lijkt toch aardig op het apparaat op de foto bij de vraag van Jan. Dus er zijn er nu twee bekend.
walker speed variaton indicator.jpg
walker speed variaton indicator.jpg (29.01 KiB) 3544 keer bekeken
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, dat is een en dezelfde.
Dat is een foto van het ding in het museum, compleet met het nummer zoals zij het in de collectie hebben. :-D
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wie weet ?

Bericht door v+d »

We zetten ze even onder elkaar, de foto van Jan en de foto van het ding uit Greenwich.
En dan nog even verder zoeken waar het voor of bij gebruikt werd, het denkraam gaat er van kraken :lol:
foto jan walker log.jpg
foto jan walker log.jpg (136.27 KiB) 3541 keer bekeken
walker speed variaton indicator.jpg
walker speed variaton indicator.jpg (29.01 KiB) 3541 keer bekeken
We kunnen er toch wel veilig van uit gaan dat het gelijke apparaten betreft! De ene gepoetst en de andere "dans son jus"

Jan, hoeveel kracht moet je op het ding uit oefenen om de wijzer op 10 knots te krijgen?
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Volgens mij is dat apparaat de Britse variand op de Loeres.
Harry
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door ferryvaneeuwen »

An acquaintance of mine is in the possession of the Walker Speed Variation Indicator. We are discussing the purpose of this instrument on a Dutch seaman's forum. A clue might be that his father got it as a present from a British naval officer just after the war in 1946. It is not a ship's log which needs a spinner but as it measures the speed variation only it is in fact an acceleration meter. The only purpose I could think of where the instrument could be usefull is to a naval vessel's gun firing control system. The vertical gyro's are confused when the ship's accelerates. There is no clear purpose for it on a merchant vessel. Hope this will help. We would like to learn your opinion.
Ik heb gisteren een berichtje achtergelaten op de website van het museum. Als het instrument een toepassing had op marine schepen dan hebben zij misschien makkelijker toegang tot de navy of een navy historian. Ach, niet geschoten is altijd mis, misschien levert het wat op.

Ferry
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door ferryvaneeuwen »

Dear Ferry van Eeuwen

Thank you for your submission to the National Maritime Museum.

Kindest regards,

The National Maritime Museum Team
Dat was het dan blijkbaar. Niet bepaald spannend te noemen en geen antwoord op mijn vraag (We would like to hear your opinion). Zeker zo'n nietszeggende automatisch gegenereerde mail. Dan gaan we zo meteen maar die prak Chilenen-con-carne soldaat maken. Ik lust ze rauw en heet.......


Ferry
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Misschien kun je dit als een soort ontvangstbevestiging beschouwen,Ferry.
Harry
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door ferryvaneeuwen »

Laten we het hopen. Het had wel handig geweest als ze een aanwijzing in die zin gegeven hadden, zoiets als: 'We will revert back to you'. We wachten nog even af. Als antwoord uitblijft ga ik nog wel een keer porren!

Ferry


Plaats reactie