Ro-Ro schepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Fuel Supply

Re: Ro-Ro schepen

Bericht door Fuel Supply »

Foto's reeds genomen op 5 februari 2011 in de Westhaven van Amsterdam. Deze drijvende transportgarage is aero-dynamisch gebouwd en bespaart daardoor op jaarbasis ca. 800 ton brandstof. (zegt de ontwerper) Maarre .... het lijkt wel een vliegtuig .... oordeel zelf. Helaas zijn de kiekjes door de ruit heen gemaakt zodat er een spiegeling te zien is. :cry:
cosp1.JPG
cosp1.JPG (83.07 KiB) 4433 keer bekeken
cosp2.jpg
cosp2.jpg (77.86 KiB) 4433 keer bekeken
cosp3.jpg
cosp3.jpg (79.69 KiB) 4433 keer bekeken
cosp5.jpg
cosp5.jpg (70.2 KiB) 4433 keer bekeken
cosp6.jpg
cosp6.jpg (99.96 KiB) 4433 keer bekeken

Dit zegt de Nissan er zelf over in "Nissan in the news" :

Nissan has unveiled a new environmentally-friendly ship to transport its all-new Leaf electric vehicle across Europe. Maryland Used Cars says that thanks to its unusual design, “The City of St. Petersburg” is expected to curb fuel consumption by 800 tons — the equivalent of 2,500 tons a year of CO2 emissions.

“You can say that the ship’s spherical prow design is the world’s first. Thanks to this aerodynamic design we expect to see a substantial reduction in the ship’s fuel consumption,” said Satoshi Yako, Senior Mgr., Supply Chain Management, Nissan Motors.

“The City of St. Petersburg” weighs 21,000 tons and can accommodate 2,000 cars. According to Nissan, its design allows it to cut air resistance by nearly 50 percent. It’s slated to transport vehicles Northern Europe and Russia from Nissan’s factories in the United Kingdom and Spain.

Groetjes, Willem

gerrit heinen

Re: Ro-Ro schepen

Bericht door gerrit heinen »

Hallo Mart,

Hier een test met een foto van de Quatemala,
Deze is genomen in Miami met mij op de voorgrond.
De ouwe en de eerste stuurman waren de enige die een hut boven de waterlijn hadden.
De rest leefden op de waterlijn zonder patrijspoorten.
Het schip was gebouwd met subsidies van de Italianse regering en moest instaat zijn om zwaar leger-materiaal (zoals tanks) en hun bemanningen te vervoeren ( is mij verteld)
Ik kwam op dit schip in New Orleans aan boord, met een duitse Chief Engineer (Willy)
Het schip lag opgelecht en moest vaarklaar gemaakt worden ,maar Willy had geen tijd (was te druk met het kopen en verkoopen van tweede hands auto's)
Na dat ik in mijn kooi lag na tweede dagen buffelen, schrok ik (om een uur of 2 s'nachts) wakker
door een enorme klap.
Willy was terug gekomen en wilde zijn limosine in het garage dek zetten.
Daar dit het laagste dek was werdt dit gedaan met de lift. (vier meter van mijn kooi)
Waarom moet je mij niet vragen (Het hele schip was leeg)
Maar zoals de wet van Murphy al vertelde dit ging mis, en lag de lift en zij auto op de vloer van het garage dek.
Dat was het einde van Willies engineers loopbaan en het begin van mijn chief engineers zijn.
Afijn ik kom later nog wel eens terug op dit schip.

Groeten Gerrit

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Ro-Ro schepen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja Gerrit... de een zijn dood is de ander zijn brood.ZeLf met de eeuwige derde machinist ''Guzman'' uit Porto Barios via Londen naar Genua gevlogen , kwamen daar in de avond aan.De port autoriteiten kenden geen schip met de naam Guatamala, dus eerst maar een hotel gezocht en de volgende morgen begonnen de in het telefoonboek genoemde agenten te bellen, nummer 4 was prijs ,en bracht ons aan boord, schip had zijn italiaanse naam nog,hi.Mijn verhaal is ietwat anders;dzeze ro/ro had een dienst onderhouden tussen Messina en wat anders met als lading trucks met aanhangers,waarvan de chaufeurs ondergebracht werden in de vele hutten tijdens de overtocht.Het enige goeie was de achtergelate rode wijn voorraad en de espresso koffie, dus glas wijn bij het eten(en zo hoort het) :wink:
Meer plaatjes zijn welkom,Mart
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Antwerp Docker

Re: Ro-Ro schepen

Bericht door Antwerp Docker »

Gisteren is op onze kaai in de Waaslandhaven (Antwerpse Haven) de Republica di Venezia van de rederij Grimaldi lines vertrokken naar Africa en dit voor zijn allerlaatste reis. Het schip wordt namelijk wegens de ouderdom gesloopt.
Het was één van de oudste schepen van de rederij maar was niet de gemakkelijkste om te laden en te lossen.

Vaarwel Republica di Venezia!
Bijlagen
Repubblica-Di-Venezia.jpg
Repubblica-Di-Venezia.jpg (63.19 KiB) 4023 keer bekeken
Republica-Di-Venezia-675123.jpg
Republica-Di-Venezia-675123.jpg (73.17 KiB) 4023 keer bekeken
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Ro-Ro schepen

Bericht door johan.H »

hier de roro de Jolly Argento

lijkt meer een containerschip , maar om toch wat voertuigen te vervoeren zetten ze deze maar OP de containers

Afbeelding

schijnbaar bedachten ze zich en wilden ze weer meer voertuigen gaan vervoeren en maakten ze er dit van ....... :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
( fotos afkomstig van shipspotting )
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Ro-Ro schepen

Bericht door johan.H »

eentje met een wel héél toepasselijke naam :wink:

Afbeelding


Type of ship RO-RO/PASSENGER SHIP
Gross tonnage 3946 tons
DWT 1042 tons
Year of build 1973
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Ro-Ro schepen

Bericht door j.haver »

DSC00970b.jpg
DSC00970b.jpg (226.7 KiB) 3565 keer bekeken
DSC00973b.jpg
DSC00973b.jpg (209.43 KiB) 3565 keer bekeken
Noordzeekanaal, 20 nov. 2012
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Ro-Ro schepen

Bericht door Joost.R »

INZHENER BASHKIROV. Baltic Shipping Company Leningrad.
ro-ro.jpg
ro-ro.jpg (250.54 KiB) 3446 keer bekeken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Ro-Ro schepen

Bericht door Joost.R »

ANATOLIY VASILYEV. Baltic Shipping Company Leningrad.
Ro.jpg
Ro.jpg (292.28 KiB) 4534 keer bekeken
Afbeelding
Fluks
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ro-Ro schepen

Bericht door Fluks »

Staat bij de pk‘s geen 0 te weinig?


Plaats reactie