Ro-Ro schepen
Re: Ro-Ro schepen
Foto's reeds genomen op 5 februari 2011 in de Westhaven van Amsterdam. Deze drijvende transportgarage is aero-dynamisch gebouwd en bespaart daardoor op jaarbasis ca. 800 ton brandstof. (zegt de ontwerper) Maarre .... het lijkt wel een vliegtuig .... oordeel zelf. Helaas zijn de kiekjes door de ruit heen gemaakt zodat er een spiegeling te zien is.
Dit zegt de Nissan er zelf over in "Nissan in the news" :
Nissan has unveiled a new environmentally-friendly ship to transport its all-new Leaf electric vehicle across Europe. Maryland Used Cars says that thanks to its unusual design, “The City of St. Petersburg” is expected to curb fuel consumption by 800 tons — the equivalent of 2,500 tons a year of CO2 emissions.
“You can say that the ship’s spherical prow design is the world’s first. Thanks to this aerodynamic design we expect to see a substantial reduction in the ship’s fuel consumption,” said Satoshi Yako, Senior Mgr., Supply Chain Management, Nissan Motors.
“The City of St. Petersburg” weighs 21,000 tons and can accommodate 2,000 cars. According to Nissan, its design allows it to cut air resistance by nearly 50 percent. It’s slated to transport vehicles Northern Europe and Russia from Nissan’s factories in the United Kingdom and Spain.
Groetjes, Willem
Dit zegt de Nissan er zelf over in "Nissan in the news" :
Nissan has unveiled a new environmentally-friendly ship to transport its all-new Leaf electric vehicle across Europe. Maryland Used Cars says that thanks to its unusual design, “The City of St. Petersburg” is expected to curb fuel consumption by 800 tons — the equivalent of 2,500 tons a year of CO2 emissions.
“You can say that the ship’s spherical prow design is the world’s first. Thanks to this aerodynamic design we expect to see a substantial reduction in the ship’s fuel consumption,” said Satoshi Yako, Senior Mgr., Supply Chain Management, Nissan Motors.
“The City of St. Petersburg” weighs 21,000 tons and can accommodate 2,000 cars. According to Nissan, its design allows it to cut air resistance by nearly 50 percent. It’s slated to transport vehicles Northern Europe and Russia from Nissan’s factories in the United Kingdom and Spain.
Groetjes, Willem
Re: Ro-Ro schepen
Hallo Mart,
Hier een test met een foto van de Quatemala,
Deze is genomen in Miami met mij op de voorgrond.
De ouwe en de eerste stuurman waren de enige die een hut boven de waterlijn hadden.
De rest leefden op de waterlijn zonder patrijspoorten.
Het schip was gebouwd met subsidies van de Italianse regering en moest instaat zijn om zwaar leger-materiaal (zoals tanks) en hun bemanningen te vervoeren ( is mij verteld)
Ik kwam op dit schip in New Orleans aan boord, met een duitse Chief Engineer (Willy)
Het schip lag opgelecht en moest vaarklaar gemaakt worden ,maar Willy had geen tijd (was te druk met het kopen en verkoopen van tweede hands auto's)
Na dat ik in mijn kooi lag na tweede dagen buffelen, schrok ik (om een uur of 2 s'nachts) wakker
door een enorme klap.
Willy was terug gekomen en wilde zijn limosine in het garage dek zetten.
Daar dit het laagste dek was werdt dit gedaan met de lift. (vier meter van mijn kooi)
Waarom moet je mij niet vragen (Het hele schip was leeg)
Maar zoals de wet van Murphy al vertelde dit ging mis, en lag de lift en zij auto op de vloer van het garage dek.
Dat was het einde van Willies engineers loopbaan en het begin van mijn chief engineers zijn.
Afijn ik kom later nog wel eens terug op dit schip.
Groeten Gerrit
Uploaded with ImageShack.us
Hier een test met een foto van de Quatemala,
Deze is genomen in Miami met mij op de voorgrond.
De ouwe en de eerste stuurman waren de enige die een hut boven de waterlijn hadden.
De rest leefden op de waterlijn zonder patrijspoorten.
Het schip was gebouwd met subsidies van de Italianse regering en moest instaat zijn om zwaar leger-materiaal (zoals tanks) en hun bemanningen te vervoeren ( is mij verteld)
Ik kwam op dit schip in New Orleans aan boord, met een duitse Chief Engineer (Willy)
Het schip lag opgelecht en moest vaarklaar gemaakt worden ,maar Willy had geen tijd (was te druk met het kopen en verkoopen van tweede hands auto's)
Na dat ik in mijn kooi lag na tweede dagen buffelen, schrok ik (om een uur of 2 s'nachts) wakker
door een enorme klap.
Willy was terug gekomen en wilde zijn limosine in het garage dek zetten.
Daar dit het laagste dek was werdt dit gedaan met de lift. (vier meter van mijn kooi)
Waarom moet je mij niet vragen (Het hele schip was leeg)
Maar zoals de wet van Murphy al vertelde dit ging mis, en lag de lift en zij auto op de vloer van het garage dek.
Dat was het einde van Willies engineers loopbaan en het begin van mijn chief engineers zijn.
Afijn ik kom later nog wel eens terug op dit schip.
Groeten Gerrit
Uploaded with ImageShack.us
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Ro-Ro schepen
Tja Gerrit... de een zijn dood is de ander zijn brood.ZeLf met de eeuwige derde machinist ''Guzman'' uit Porto Barios via Londen naar Genua gevlogen , kwamen daar in de avond aan.De port autoriteiten kenden geen schip met de naam Guatamala, dus eerst maar een hotel gezocht en de volgende morgen begonnen de in het telefoonboek genoemde agenten te bellen, nummer 4 was prijs ,en bracht ons aan boord, schip had zijn italiaanse naam nog,hi.Mijn verhaal is ietwat anders;dzeze ro/ro had een dienst onderhouden tussen Messina en wat anders met als lading trucks met aanhangers,waarvan de chaufeurs ondergebracht werden in de vele hutten tijdens de overtocht.Het enige goeie was de achtergelate rode wijn voorraad en de espresso koffie, dus glas wijn bij het eten(en zo hoort het)
Meer plaatjes zijn welkom,Mart
Meer plaatjes zijn welkom,Mart
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Ro-Ro schepen
Gisteren is op onze kaai in de Waaslandhaven (Antwerpse Haven) de Republica di Venezia van de rederij Grimaldi lines vertrokken naar Africa en dit voor zijn allerlaatste reis. Het schip wordt namelijk wegens de ouderdom gesloopt.
Het was één van de oudste schepen van de rederij maar was niet de gemakkelijkste om te laden en te lossen.
Vaarwel Republica di Venezia!
Het was één van de oudste schepen van de rederij maar was niet de gemakkelijkste om te laden en te lossen.
Vaarwel Republica di Venezia!
- Bijlagen
-
- Repubblica-Di-Venezia.jpg (63.19 KiB) 4023 keer bekeken
-
- Republica-Di-Venezia-675123.jpg (73.17 KiB) 4023 keer bekeken
Re: Ro-Ro schepen
hier de roro de Jolly Argento
lijkt meer een containerschip , maar om toch wat voertuigen te vervoeren zetten ze deze maar OP de containers
schijnbaar bedachten ze zich en wilden ze weer meer voertuigen gaan vervoeren en maakten ze er dit van .......
( fotos afkomstig van shipspotting )
lijkt meer een containerschip , maar om toch wat voertuigen te vervoeren zetten ze deze maar OP de containers
schijnbaar bedachten ze zich en wilden ze weer meer voertuigen gaan vervoeren en maakten ze er dit van .......
( fotos afkomstig van shipspotting )
Re: Ro-Ro schepen
eentje met een wel héél toepasselijke naam
Type of ship RO-RO/PASSENGER SHIP
Gross tonnage 3946 tons
DWT 1042 tons
Year of build 1973
Type of ship RO-RO/PASSENGER SHIP
Gross tonnage 3946 tons
DWT 1042 tons
Year of build 1973
Re: Ro-Ro schepen
Noordzeekanaal, 20 nov. 2012
Re: Ro-Ro schepen
Staat bij de pk‘s geen 0 te weinig?