Sail 2015

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Sail 2015

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Prachtig, René! :-D

Onze Zaandam kwam er helaas bekaaid vanaf met de ligplaats aan de Trawlerkade naast de grotere Naaldwijk tijdens de pre sail in IJmuiden.
Zaandam.jpg
Zaandam.jpg (227.73 KiB) 3352 keer bekeken

warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Sail 2015

Bericht door warbout »

Een prachtig verslag Willem en tot het uiterste geperfectioneerd!
Dat mis ik nou al iedere avond op het verslag van de T.V.
Dat is gewoon ergernis, allemaal gelul met B.N.ers maar geen zicht op de schepen
en de uitmonsteringen.

Jammer dat dit programma door een landrot wordt weergegeven.
Kamertjes i.p.v. hutten, verdieping i.p.v. dek en loopplank i.p.v. valreep of gangway enz.
bedankt voor de mooie weergave van foto's en video's.

Ik heb genoten.

Die Willem Visser waarmee ik bij het Loodswezen Maassluis gevaren heb, was hij familie van je Willem?
Gr, Willem. W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Re: Sail 2015

Bericht door Willem Visser »

Nee, ik heb geen familie die gevaren heeft bij het loodswezen of elders.
Ja, het is jammer dat er geen verslaggever op de tv is, met kennis van zaken.
En ook ik erger mij soms aan de domme vragen die ze stellen, maar we moeten er maar van uit gaan dat ze hun best doen en het er beste van willen maken.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Sail 2015

Bericht door rspeur »

Vijf jaar geleden was het veel erger. Bij de Sail-in zat Joost Karhof, en die had zich overduidelijk niet voorbereid. Tenenkrommend.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Patru (R.I.P)

Re: Sail 2015

Bericht door Patru (R.I.P) »

René dat heb je mooi gedaan met die fotocollages.

Vanmiddag om ca 12.30 uur hoorde ik op Radio 1 een interview met een organisator van Sail. Namen heb ik helaas niet gehoord.
De Sail-man wilde uitdrukking geven aan de drukte op het IJ en zei: "Het water wordt wit gevaren". "Wilt u me dat even uitleggen" vroeg de interviewer. "Och", antwoordde de organisator: "Ik dacht: ik zit in een maritiem programma en kan er wel een mooie uitdrukking tegenaan gooien!" :lol:

Groeten, Paul G.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Sail 2015

Bericht door peelander »

Kort en krachtig: René bedankt!!!
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Sail 2015

Bericht door jacko »

Dit zijn STOOMBOOTJES volgens de journalist van Het Parool ???
Bijlagen
sleepboot.jpg
sleepboot.jpg (171.4 KiB) 2546 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
scheepswtk

Re: Sail 2015

Bericht door scheepswtk »

Ik ben niet zo van de nostalgie en daarom kijk en luister ik niet naar sail programma's.
Wat maakt het ook uit, wij zijn al heel lang geen zeevarende natie meer dus dat soort zaken moeten we maar rangschikken onder kermis,carnaval, feestgedruis als op low land, enz.
Voor de liefhebber en mensen met kennis van zaken moeten de plaatjes toch voldoende zijn. Of een tocht naar Amsterdam.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Sail 2015

Bericht door Allen »

René & Willem en uiteraard anderen die de foto's en de video's willen delen "BEDANKT". 8)

Scheepswtk geniet jij wel van de dagen die jij nog te gaan hebt. :?: :oops: :mrgreen:

Dan vind jij de topics van "Mooie coasters", "Mooie tankers" etc. etc. ook maar niks.
Tis meestal NOSTALGIE hé. :? :( :-D
Grtn @Allen
scheepswtk

Re: Sail 2015

Bericht door scheepswtk »

Ja, nostalgie is aan mij niet besteedt.
Maar mijn leven loopt langs andere paden, vrijwilligers werk, sporten, bezig zijn met het gaan naar Frankrijk om daar heel druk bezig te zijn.
Natuurlijk kijk ik vaak in dit zeemans forum om te lezen hoe men zich druk maakt over andere dingen waarover ik me druk maak. Is heel vaak leuk om te lezen.
Ik ben dus minstens 5 dagen in de week bezig met leuke dingen die ons leven veraangenamen (ook mijn vrouw dus).
De tijd die ik besteden kan achter de computer is ook niet weg te cijferen.
Dus als ik met de gebreken die ik ook heb natuurlijk nog een poosje op dit ondermaanse kan zijn ben ik een tevreden mens.

Vriendelijke groet.


Plaats reactie