De ramp met de El Faro

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dan ga je je toch wel bepaalde dingen afvragen
Ikke dus niet :( .........ik zal geen namen noemen maar er schieten me NU zaken door het hoofd zoals vroegaah het Watertuinhek en meer recent de befaamde "onderliggende redenen" voor het met veel hoepla binnenlopen van dat zandbakkie waar we vroegaah in mien jonge joar'n die Biblical stinksloot opvoeren- waar JossieUno en Pietje de Meurder ook al eens een heel nerveus bakkie hadden :lol: -om een potje olie te laden :lol: as u snapt wattik bedoel? Zgn. om democratie te brengen!!!! :x Zo'n zelfde bakkie hadden "ze" ook al eens een bietje eerder bij de hand gehad een endje verder op naar het Oosten, ook dat liep toen baaaie baaie slecht af!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door andrekik »

as u snapt wattik bedoel?
Harry, ik snap er "nix" van en heb geen idee aan welke "bakkies" je refereert. Enige nadere toelichting wordt "baaie" op prijs gesteld.

VDR en data ownership alsmede recovery wordt in DEZE IMO CIRCULAIRE uitgebreid behandeld.
Live life to the fullest!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry, ik snap er "nix" van en heb geen idee aan welke "bakkies" je refereert
Tjaa Andrekik, dat kan ik me voorstellen, als je vroegaah niet op de Christelijke Nederlandse Oliepotten Langen Omvaart hebt gevaarn, maar de ouwe tankerhap op dit forum snapt het wel...althans dat denk ik. Maar ik wil hier niet verder over gaan uitweiden.........nou niet dat je erg veel mist hoor!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik snap er ook niks van, maar dat zal wel aan mijn beperkte verstandelijke vermogens liggen. :roll:
Ik zie het verband niet tussen bijna een halve eeuw geleden olie halen van de verschillende pompstations aan de Sjatt al-Arab en de vraag waarom het zo lang moet duren voordat de VDR van een containerschip dat bij de Bahamas zonk en waarbij drieëndertig mensen omkwamen uitgelezen kan worden. Ze weten morgen of uiterlijk volgende week of dat ding aan de binnenkant onbeschadigd is en als dat zo is, dan weten ze direct daarna wat er wel en wat er niet op staat. Is hij wel beschadigd, dan is de opname zeker nog niet verloren, maar kan het wel wat langer duren om dat byte voor byte terug te halen. Maar de ouwe tankerhap op dit forum zal ongetwijfeld haarfijn kunnen uitleggen waarom ik het niet snap en hoe dat zit en waarom dat zo lang gaat duren. :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik snap er ook niks van,
Dat geeft niks hoor Theo, komt tijd komt raad. Ik ga hier vanzelf niks publiceren betreffende jouw verstandelijke vermogens, want dan schopt JossieUno me de kroeg uit :lol: Maar ik zal het je nog wel eens uitleggen....in de komende wintermaanden........ik ben nou net FF druk met "water aan dek" , de airco en olie-verversen :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jaap van Dorp
Berichten: 699
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Jaap van Dorp »

Hij word echt eerder uit gelezen, maar de NTSB is onderzoeksraad, die geen rapport uit brengt tot dat alle feiten bekend zijn.
Het enige dat los gelaten wordt is onbetwiste feiten.
Het eind rapport wordt pas na twee jaar verwacht.
Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door andrekik »

Op de NTSB EL FARO site; Video van de recovery, Video van de persconferentie bij aankomst van de USNS Apache en fotos van het verwijderen van de memory enclosure uit de FRM.
Interessant materiaal.
Live life to the fullest!
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door ferryvaneeuwen »

Onlangs was er een bijzonder interessant interview met Mike Balzano over het onderwerp 'Rebuilding the US Maritime Industry' waarin hij aangeeft dat Amerika haar scheepsbouwvaardigheid verloren heeft en de vloot gereduceerd is tot 200 grotendeels sterk verouderde schepen, waarvan de El Faro er één was, die ook nog eens beschermd moet worden door een fossiele Jones Act. Als het aantal van 200 vergeleken wordt met de ruim 3000 schepen van China blijkt pas om wat voor een schertsvloot het gaat. Een oorlog voeren gaat niet meer want de schepen om de troepen, militair materiaal en hamburgers te vervoeren ontbreken geheel en al.
Mike Bolzano
Mike Bolzano
image.jpg (15.86 KiB) 3768 keer bekeken
Het maritieme gedeelte van het interview begint bij 4:40 minuten alhoewel het deel ervoor ook interessant is met o.a. de uitspraak: The working class is not working'. Die stemmen uit frustratie, al jaren monumentaal in de steek gelaten door de democraten, straks allemaal op Trump......
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door jdbvos »

Da's niet mis !

...maar zo is het hier toch ook ???
Militair materieel werd -en wordt nog steeds- met buitenlandse (zelfs als niet-vriendelijk-gezinde) vlag vervoerd (vaak vanuit de Eemshaven, want daar woont 'niemand' (lees: geen journaille) bij in de buurt :roll:
Oost, west...ook best
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door ferryvaneeuwen »

Het verschil is dat wij geen wereldmacht meer zijn. Hoewel, bij nader inzien herinner ik me nu: 'The mouse that roared'.....;)


Plaats reactie