De ramp met de El Faro

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

"Stuur die gozer van de brug af stuurman"
Op een tanker met een midscheeps had je tijdens slecht weer geen last van dit soort gozers. :)

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hurricane Faith 1966.

Ja jaaa Komen, maak jij d'r maar een geintje over :lol: Ik zie net dat Faith er in 1966 tussen 21 Augustus en 15 September een potje van maakte op de Atlantic. Ik monsterde op 6 Juni 1966 aan op de "Forest Town" op m'n eerste reis als 4e meester(tje), ben vergeten waar en ging op 27-11-1966 in Genua met de trein weer noar huus then! :lol: Dat was dus een kort reissie toen. :roll:
Het was dus de "Forest Town" waar na deze ontmoeting met Faith bekant de hele kippenloop was opgerold en ook enkele telefoonhokkies een flink flap voor d'r bakkes hadden gehad. Verder staat me er niks van bij wat betreft blikschade en bij deze alsnog een verlate "dankie wel" aan de ijzerwerkers van Ome Cornelis in Heusden! :mrgreen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Faith
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door ferryvaneeuwen »

In de video van hurricane Wilma, die in october 2005 over Miami Beach, Florida een verwoestend spoor trok, is te zien dat het oog van de oorkaan precies over de plek van de opname loopt. De gast die het filmpje maakte rijdt ook nog een tijdje onbekommerd daarin rond met zijn voiture. En dat vuiltje zal je dan op zee tegenkomen.......
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hurricane Faith 1966.
Die gozer in dat fillumpie heeft trouwens geen Poppel aanstekertje bij hem Ferry :roll:
Ik meen me te herinneren dat hurricane Faith vervolgens de Atlantic over scharrelde en toen als een fikse storm in het Kattegat bij Zweden/Denemarken nog flink wat trammelant schopte bij een ferry of zo, misschien is er wel een slimme Kombuizer die dit even na kan trekken :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Joost.R »

Harry G. Hogeboom schreef:Hurricane Faith 1966.
Het was dus de "Forest Town" "dankie wel" aan de ijzerwerkers van Ome Cornelis in Heusden!
@ Harry...........
Forest Town gebouwd door Verolme Alblasserdam, Forest Hill en Forest Lake gebouwd in Heusden. :wink: :wink:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door jdbvos »

oeioeioei.... :shock:

even een 'Momentje' ?? :-D Ach nee...da's gewoon een vergissinkje... 8) ....in het vuur van het betoog...., enz...
Je zal het zien: die Poppell haalt-ie ook nog boven water ! :lol:

Een aangetrouwde oom had ook zoiets: op z'n 69e vertelde z'n dokter hem dat hij minimaal 5 km per dag moest lopen....
De man moet nu vér in de 90 zijn, maar niemand weet waar hij is...
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door v+d »

Wellicht hebben ze Harry dat ook wel gezegd :wink: nog onlangs is hij hier in Warken gesignaleerd en dat is toch een stukkie sjouwen vanaf Canada.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ach nee...da's gewoon een vergissinkje.
Hallo Jan. Joost et all,
Toen ik het opschreef dacht ik "De Town is meen ik in Alblasserdam gebouwd".........maaar ik dacht ook: Er is toch niemand die dat weet, behalve Joost en die steekt dit komplimentje vast wel in zijn Heusdense Scheepsbouwers broekzak! :lol:
Maaar "eerlijk duurt het langst" :lol:
Maaaar......met de "Tahama"...die dus WEL in Heusden is gebouwd heppik ook wel een bijzonder bekkie slecht weer met meegemaakt en dan nota bene met een gestopte kar in de buurt van Trustan da Cunha. Onze wel bekende schilders vriend Denis Lagarde heeft daar een fraai schilderij van gemaakt voor me. Het is wel een zigzagje betreffende de "El Faro"....maar dat mag van Mart onder de bananenboom en het gaat over "slecht weer" :mrgreen:
Tahama-TristanDcunha-1966-k.JPG
Tahama-TristanDcunha-1966-k.JPG (66.35 KiB) 4221 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door ferryvaneeuwen »

NTSB Investigator-In-Charge Tom Roth-Roffy
NTSB Investigator-In-Charge Tom Roth-Roffy
image.jpeg (35.37 KiB) 4051 keer bekeken
NTSB Investigator In Charge Tom Roth-Roffy heeft zich halverwege het onderzoek teruggetrokken en inmiddels een positie aanvaard bij SUNY Maritime. Zijn vertrek heeft neem Ik aan te maken met zijn eerdere ongenuanceerde aanval op Keller van de rederij Tote en zijn voorbarige conclusie dat het vergaan van het schip waarschijnlijk te wijten was aan de schroef die uit het water kwam waardoor de turbine in overload ging. Hier is er nog meer over te lezen.

De poging on de S-VDR van de El Faro te bergen is nu weer uitgesteld tot augustus. Deze maand alsmede september en october zijn de piekmaanden van het orkaanseizoen in dat gebied. We zullen zien.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door ferryvaneeuwen »

Pas op 7 mei 2018 doet de federale rechter uitspraak of de aansprakelijkheid van Tote beperkt kan worden. De advocaten van de slachtoffers wilden een datum hiervoor in 2017 en die van Tote in 2019. Waarom dit allemaal zo lang moet duren is mij onbekend maar dat gerek draagt bepaald niet bij tot verwerking en het afsluiten van de rouwperiode. Intussen heeft Tote overeenstemming bereikt met 21 van de 33 families en ook met een aantal verladers.

Naar blijkt is in december van vorig jaar de veiligheidshelm van de opvarende Frank Rochelle op het strand van Ormond Beach, even ten noorden van Daytona in Florida, aangespoeld en door een wandelaar gevonden. Dat de familie daar dan weer hoop uit putte is misschien niet geheel logisch maar onder de gegeven omstandigheden best wel begrijpelijk.
Ormond Beach, Fla
Ormond Beach, Fla
image.jpg (84.83 KiB) 3797 keer bekeken
De aanvang van de berging van de S-VDR door de Apache is nu in de loop van de volgende week gepland.


Plaats reactie