Hoppers en de Baggerindustrie
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Bedankt Jos, blijft een puzzle want nu weer een andere eingenaar zie ik
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
zie voor nog meer mooie oude Engelse molens website:
see for photo's website: http://www.swanseadocks.co.uk/
see for photo's website: http://www.swanseadocks.co.uk/
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Wie kan mij meer gegevens verstrekken over de nieuwe zuiger Scald van firma Faasse. Waar gebouwd, afmetingen etc.
Bij voorbaat dank
Bert
Bij voorbaat dank
Bert
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
-------
--------
De Scald is het ex-drogeladingschip Future Carrier, ex-RMS Kiel, in 2007 gebouwd bij Con Mar in Brake, Duitsland.
Omgebouwd bij Kooiman BV in Zwijndrecht. Voor afmetingen etc. Zie Miramar of andere sites, bijvoorbeeld Shipspotting.
Zie ook Maritiem Nederland
-------------------------------
--------
De Scald is het ex-drogeladingschip Future Carrier, ex-RMS Kiel, in 2007 gebouwd bij Con Mar in Brake, Duitsland.
Omgebouwd bij Kooiman BV in Zwijndrecht. Voor afmetingen etc. Zie Miramar of andere sites, bijvoorbeeld Shipspotting.
Zie ook Maritiem Nederland
-------------------------------
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Bedankt Theo
Bert
Bert
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Van Oord awarded three-year maintenance contract in India
Van Oord has won a contract to keep the approach channel to the port of Kandla, India, up to depth for the next three years. The approach channel is a crucial gateway to the port of Kandla, which is one of the major ports in western India. The contract was awarded by the Client Kandla Port Trust (KPT). The dredging activities will commence in July 2017. Countries around the world are continuing to expand their ports and maintain their waterways due to the growth in maritime trade and the increasing size of vessels. The port of Kandla is strategically located in the north-west of India with good hinterland connections. Improving the accessibility of the port will contribute to international and local trade and facilitate economic growth in the region.
Van Oord has an extensive track record in India. ‘We are very happy to win this project after having successfully completed several other projects in the Kandla area. We are looking forward to being of service to our client again’, says Ton van der Burg, South West Asia Area Manager.
Trailing suction hopper dredgers Volvox Delta and Volvox Asia will be deployed to maintain the channel and berth approaches. During execution, Van Oord’s dredging activities will have a minimum impact on the busy maritime transport route. The dredged material will be deposited in a designated area at sea.
Source: Van Oord
Van Oord has won a contract to keep the approach channel to the port of Kandla, India, up to depth for the next three years. The approach channel is a crucial gateway to the port of Kandla, which is one of the major ports in western India. The contract was awarded by the Client Kandla Port Trust (KPT). The dredging activities will commence in July 2017. Countries around the world are continuing to expand their ports and maintain their waterways due to the growth in maritime trade and the increasing size of vessels. The port of Kandla is strategically located in the north-west of India with good hinterland connections. Improving the accessibility of the port will contribute to international and local trade and facilitate economic growth in the region.
Van Oord has an extensive track record in India. ‘We are very happy to win this project after having successfully completed several other projects in the Kandla area. We are looking forward to being of service to our client again’, says Ton van der Burg, South West Asia Area Manager.
Trailing suction hopper dredgers Volvox Delta and Volvox Asia will be deployed to maintain the channel and berth approaches. During execution, Van Oord’s dredging activities will have a minimum impact on the busy maritime transport route. The dredged material will be deposited in a designated area at sea.
Source: Van Oord
Engelse glorie
Bijgaand een tekening van de stoombaggermolens IJmuiden I en II ,gebouwd in 1866 door William Simons & Co bnr.'s 133 en 134 voor Henry Lee & Sons, speciaal voor de aanleg van het Noordzeekanaal. Afmetingen 36.58 x 7.62 x 3.05
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Interessant Bert, met die verticale aandrijfas. Heppie nog meer gegevens/tekeningen van deze meulentjes?stoombaggermolens IJmuiden I en II
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Momenteel bezig op dredgepoint al het baggermateriaal dat in UK gebouwd is in te voeren o.a. deze baggermolen[attachment=0]Dredger1891_500.jpg
Bron/Source = http://www.clydeships.co.uk/
Bron/Source = http://www.clydeships.co.uk/
- Bijlagen
-
- Dredger1891_500.jpg (85.6 KiB) 4742 keer bekeken
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Vraag het de vierkante, Empel: booster. Merweland: profile zuiger, Kempen: cutter,Barneveld: cutter, dan was er nog een ark voor kantoor en accommodatie, en het "scheepje" een voormalige zand jakker, die als mast-bak gebruikt werd.lodonk schreef: ↑22 dec 2016 14:33 Hallo Ron,
kijk ff op www.dredgepoint.org bij owners - dan zie je bij history 3 zuigertjes van hen staan.
Succes
Bert Lodonk
Groeten
marius