Hoppers en de Baggerindustrie
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Dat klopt Jos, ik heb de zelfde problemen met de camera op het Breediep. (van Paul Martens)
Zat er toch wel veelop te kijken
Zat er toch wel veelop te kijken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
gr. Bas
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
De tideway is gezonken op de Bonnyriver. Het wrak schijnt er nog steeds te liggen.
- jur kaspers
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: 25 okt 2009 15:22
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Goedemiddag,
Gezien op de Oude Maas t-h Spijkenisse
de opvarende `ARGONAUT I`.
Groeten Jur
Gezien op de Oude Maas t-h Spijkenisse
de opvarende `ARGONAUT I`.
Groeten Jur
- Bijlagen
-
- DSCN4755 (3) (Medium).JPG (111.17 KiB) 3154 keer bekeken
-
- DSCN4757 (3) (Medium).JPG (104 KiB) 3154 keer bekeken
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Goud voor Oud
Mijn dochter en haar gezin zagen gisteren in de haven van Puno Peru deze stoombaggermolen liggen
Mijn dochter en haar gezin zagen gisteren in de haven van Puno Peru deze stoombaggermolen liggen
- Bijlagen
-
- bm. Puno harbour Peru 2.jpg (168.55 KiB) 3044 keer bekeken
-
- bm. Puno Harbour Peru.jpg (131.8 KiB) 3044 keer bekeken
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Ik heb geen idee hoe oud die foto is, maar het zou een prachtig restauratie project geweest zijn
en bij het baggermuseum of het scheepvaartmuseum in Rotterdam aftemeren.
en bij het baggermuseum of het scheepvaartmuseum in Rotterdam aftemeren.
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Bert, in Puno mogen ze dit niet missen:
De drijvende rieteilanden, maar vooral dit:
Bent U dol op scheepvaart dan is de “Yavari” wel iets voor U. De “Yavari” is een stoomboot die nu in Puno voor het Hotel Sonesta Posada del Inca aan de oever ligt en als museum dient. Dit stoomschip werd besteld in Engeland en werd als een bouwpakket vervaardigd waarbij ieder deel niet zwaarder was dan de last die een ezel kon dragen. De 2766 delen werden eerst per boot naar Zuid Amerika gevaren, vervolgens per trein van de kustplaats Arica naar Tacna en uiteindelijk op de ezels over de Andes heen naar Puno. 6 jaar duurde deze reis. Het schip is nu dagelijks voor het publiek geopend van 08.00 – 17.00 uur. Entree gratis, donaties welkom.
Trouwens de krukas was wel zwaarder dan een ezellast, wat een getob.
Ze hebben hem in Engeland eerst in elkaar gezet, getest en toen gedemonteerd en in de kratten gedaan.
Oh ja, kolen hadden ze niet in Peru, dus de brandstof was dung.
Adri
De drijvende rieteilanden, maar vooral dit:
Bent U dol op scheepvaart dan is de “Yavari” wel iets voor U. De “Yavari” is een stoomboot die nu in Puno voor het Hotel Sonesta Posada del Inca aan de oever ligt en als museum dient. Dit stoomschip werd besteld in Engeland en werd als een bouwpakket vervaardigd waarbij ieder deel niet zwaarder was dan de last die een ezel kon dragen. De 2766 delen werden eerst per boot naar Zuid Amerika gevaren, vervolgens per trein van de kustplaats Arica naar Tacna en uiteindelijk op de ezels over de Andes heen naar Puno. 6 jaar duurde deze reis. Het schip is nu dagelijks voor het publiek geopend van 08.00 – 17.00 uur. Entree gratis, donaties welkom.
Trouwens de krukas was wel zwaarder dan een ezellast, wat een getob.
Ze hebben hem in Engeland eerst in elkaar gezet, getest en toen gedemonteerd en in de kratten gedaan.
Oh ja, kolen hadden ze niet in Peru, dus de brandstof was dung.
Adri
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
@Jacob @ Adri.......als jullie nou eens een stel " klauwtjes wapperende, niet zijken maar vooral flink doorpissende" ouwe massinisten EN een stinkend rijke sponsor baggerboer opscharrelen en vervolgens dan afreizen naar Peru.....dan kom ik ook wel even langs tegen de tijd dat die ontiegelijk lange drijfriem voor het boven vierkant ( Ja toch Adri?? vierkant boven en vijfkant onder??? of zijn de grijze cellen in de knoop?) weer moet worden afgesteld.......vroegaah in de vorige eeuw toen ik nog jong was heppik dat ooit geleerd " hoe dat mot"...langs de diek!het zou een prachtig restauratie project ....... zijn
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
LOL Harry, maaaar... het IHC klupblaadje heeft jarenlang “Het Zeskant” geheten naar de boventuimelaar. Vijfkanters kwamen ook voor iirc en dat alles zoals die tekenaar langs den diek dat had bedacht en getekend.
Een restauratieproject in Peru lijkt mij helemaal te gek, maar bedenk wel dat ik alleen maar een potlood in mijn handen heb gehad (maar die mensen moeten er ook zijn ).
Adri
Een restauratieproject in Peru lijkt mij helemaal te gek, maar bedenk wel dat ik alleen maar een potlood in mijn handen heb gehad (maar die mensen moeten er ook zijn ).
Adri
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Ik wou alleen maar even kijken of je wel wakker was“Het Zeskant” geheten naar de boventuimelaar.
Ik heb bekant 50 jaar++ ervaring " met het klappen van de zweep" ......ik heb je dat zooooo afgeleerdik alleen maar een potlood in mijn handen heb gehad
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"