Hudig en Veder

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
jangoedhart (R.I.P)

Re: Hudig en Veder

Bericht door jangoedhart (R.I.P) »

Een ome van mij Kees de Gast kwam thuis met de Themisto na de oorlog.Dat schip kwam er niet zo goed van af in die boeken van Bezemer.Veel problemen met de bemanning.Een zootje ongeregeld.Kan ik mij wel iets bij voorstellen in oorlogstijd.Mvg.Jan

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Hudig en Veder

Bericht door Allen »

Themisto
Hudig&Veder001.JPG
Grtn @Allen
stortbak

Re: Hudig en Veder

Bericht door stortbak »

Mijn model vaart ondertussen iets verder afgebouwd rond

Afbeelding
leeg

Afbeelding
en met water geballast.

Pomp staat aan boord en kan vanaf afstand worden bediend.
Een waterpas regelaar (voor een duikboot) en een PIC zorgen ervoor dat de SB en BB tank evenveel (als nodig) gevuld dan wel geleegd worden.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hudig en Veder

Bericht door jdbvos »

Mooi hoor !
Gefeliciteerd !
Oost, west...ook best
heleenvetten

Gezocht: bemanning Leto 1960 Hudig & Veder

Bericht door heleenvetten »

Wie kan mij helpen aan de naam van de stuurman en/of kaptein van de Leto (Hudig & Veder) varende in 1960. Namen? Hr. Wessels? (dochter Hetty) Reden van mijn zoektocht: het uitbrengen van het reisdagboek in boekvorm van mijn grootmoeder Helena Blok uit Scheveningen, wie heeft meegevaren als passagier, augustus 1960. (Haar zoon, Zier Blok is omgekomen in de oorlog op een schip van Hudig & Veder, de Arundo, vandaar het speciale contact met deze rederij). Hoop oprecht dat de gezochte personen nog onder ons zijn of eventueel de dochter Hetty, wie ook op deze vaart mee voer, zou graag met hen in contact komen. Bij voorbaat hartelijk dank voor een reactie. Met vriendelijke groeten, Heleen, Rijswijk
Jahar
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 nov 2010 03:36

Re: Hudig en Veder

Bericht door Jahar »

In de u genoemde tijd was er bij Hudig & Veder een Hoofdwerktuigkundige die de naam Th.Wessels had maar verder weet ik niets van hem, ik weet ook niet meer op welk schip ik met hem heb gevaren.
Ik ben wel benieuwd op welke reis van de Leto uw oma passagier is geweest.
Vr.gr.
Jan.
andre65
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2016 22:06

Re: Hudig en Veder

Bericht door andre65 »

Deze lijst van de bemanning wilde ik even delen.
Zo af en toe speur ik het internet af voor de stamboom en stuitte op deze lijst.
Waaronder mijn vader staat. Er zijn wel foto's van de schepen waarop hij gevaren heeft,
maar uit nieuwsgierigheid kwam ik op dit forum om 'zijn' oude bootje te bewonderen.

Afbeelding
Wat grotere (leesbare) versie als bijlage.

Mijn vader leeft nog en zal binnenkort eens vragen wat hij er nog van weet. (na bijna 60 jaar)
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Hudig en Veder

Bericht door sparks »

Bij 1 van de bemanningsleden lijkt het alsof bij nationality staat "none" :shock:

Kan dat? En dan ook nog naar de VS?
andre65
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2016 22:06

Re: Hudig en Veder

Bericht door andre65 »

Tja 1957.. hele andere wereld :-)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hudig en Veder

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Tja 1957.. hele andere wereld
TOEN nog " the land of milk & honey" en " shining lights on the hill"..........maaar Trump gaat dat allemaal weer even " recht zetten" :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie