KNRM

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
sander
Berichten: 428
Lid geworden op: 17 feb 2005 23:13

KNRM

Bericht door sander »

Hallo mede-Kombuizers, Forumlezers.

Ik vroeg me af wat jullie als (ex-) of komend Zeevarende vinden van een organisatie als de KNRM. Zijn jullie wel eens in een situatie geweest dat je ze nodig had? (of een ander soort organisatie op een ander stukje water op deze wereldbol?)

Ik ben zelf opstapper bij reddingstation Veere aan het Veerse Meer. Hier hebben we voornamelijk te maken met recreanten.

Laat wat horen. Meer info? kijk op www.knrm.nl
Groeten Sander

Joop Kieviet (RIP)

KNRM

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Uiteraard is de KNRM is nog steeds nodig zeker voor de pleziervaart, ik ben zelf 42 jaar contribant geweest maar of het nog nodig is voor de grote vaart kan ik geen oordeel vellen nu ik aan de wal ben en de zeevaart alleen nog van de zijkant volg.
Joop Kieviet
Klauwn

Bericht door Klauwn »

Zijn al 8 jaar lid. Vorige zomer voor het eerst hulp in moeten roepen. Voeren met zeiljacht van de Roompot naar Duinkerke toen het voorstag uit het dek brak. Gelukkig kunnen voorkomen dat de mast naar beneden kwam zetten, maar voor de zekerheid toch de reddingboot van Breskens erbij geroepen. Prima service allemaal !

Ahoy, Robbert
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

KNRM

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis,

Het is mij persoonlijk een raadsel HOE een Nederlandse zeeman, ex zeeman OF aankomende zeeman het met zichzelf kan verkopen om GEEN lid van deze organisatie te zijn of een financiele bijdrage, naar vermogen!, te verlenen aan hun actieviteiten.
Er is in mijn ogen geen enkele daad die meer respect verdiend als het "als VRIJWILLIGER naar zee gaan om een ander mens te redden" als "het water rookt" om het nu maar eens even ZO te zeggen.
Het lijkt wel af en toe of de jongens van de KNRM tegenwoordig drukker zijn om van de pot gerukte "Jachies figuren" i.p.v. "eerlijke zeelieden" van verzuipen te behoeden, lieden die met slecht weer geen moer op zee hebben te zoeken en vaak door onkunde in de trammelant raken, MAAAR de KNRM stelt geen vragen, als de bel gaat dan VAREN die mannuh!!
We hebben vorig jaar door Leo Starreveld zijn dappere roei-expeditie een behoorlijke stuiver an die maaten kunnen geven en wat mij betreft kunnen we best hier een jaarlijkse inzamelaktie houden "Namens Kombuispraat"
Ik neem achter mekaar de pet af voor de vrijwilligers van de KNRM, (en uiteraard OOK voor gelijksoortige organisaties over de hele wereld!)
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Adrie

Bericht door Adrie »

Mooi gesproken Harry
Gr. A3
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

vorig jaar dreven we stuurloos voor IJmuiden, 7 mijl uit; de Coos ven Messel was binnen 20 min. bij ons.. Voor mij zijn het kanjers en doneer ik elk jaar.
Zonder KNRM hadden we op wind moeten wachten en die kwam pas toen ik thuis achter een hete bak koffie zat.

groetjes Ton
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De KNRM.
Ze ZIJN er als je ze nodig hebt.
Verder heb ik weinig toe te voegen aan bovenstaande reacties.
All the best
Jos
Joop.O.H.
Berichten: 135
Lid geworden op: 26 jul 2004 19:40
Locatie: Hengelo

Bericht door Joop.O.H. »

Hallo allen

Bekijk ook op het oude forum van KOMBUISPRAAT onder het onderwerp"bezoek KNRM",helaas zijn de foto's rode kruisjes geworden maar heb de foto's nog in mijn archief zitten,als er nog belangstelling voor is kan ik die aan Jos mailen en dan hier plaatsen.

Zo als Harry als zij is dit ontstaan door een uit de hand gelopen roeimaraton van Leo Starrenburg en onder regie van Bert de Boer,nog steeds petje af voor Leo en Bert!

Ook het bezoek bij de KNRM was een dag om niet meer te vergeten waarbij,na het overdragen van twee overlevingspakken door bijdragen van donors betaald,een rondvaart met de "Kaptiens Hazewinkel" door Europoort hebben gemaakt.

Gr.Joop
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Afbeelding

Ik ben ook al meer dan 25 jaar "Redder aan de Wal" en vorig jaar dus nog eens een beetje extra opgescharreld over de rug van Leo Starrenburg.
Maar het was een prachtige, in positieve zin volledig uit de hand gelopen actie.

Bert de Boer
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Joop,
Op scheepspraat staan ook foto's van de tocht van Leo.
Alleen zitten er ook rooie kruisies tussen.
Zal die een deze dagen wegwerken.
All the best
Jos

http://www.scheepspraat.nl/leo.htm


Plaats reactie