Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ook Kees Bloemkool buiten het stuurhuus houden
Vroegaaah in de vorige eeuw...kan ik me NU nog vaag herinneren...heppik het als 7e massinist meegemaakt op een toenmalige Langen Omvaart reis dat een kollega zijn ega aan boord had. Een lieve dame die nooit had ingeschreven voor de " Queen of the Class" contest zogezeid. Op Zondagmorgen was het toendertijd de gewoonte dat er in de Day-room gezamenlijk in het sterke pak pikheet werd gehouden...kan me trouwens niet herinneren dat die Ouwe dan oooit stichtelijke woorden sprak :lol:
Hoe dan ook...in de tropen ging die mevrouw graag even na de koffie op het schavotje in zo'n ongelukkig opvouwbaar hangmat klapstoeltje een boekie zitten te lezen in de zon en zei dan meestal na het 2e bakkie:" Kom ik ga d'r eens heen" :lol: Ze had dan de deur van hun hutje amper dicht OF de hele koffiedrinkende meute haalde een pilsje uit de kast EN verhuisde als een speer naar het schavotje om de aankomst van deze dame te aanschouwen. :roll:
Later toen mijn toenmalige jeugdige ega meevoer waarschuwde ik haar ervoor om die schavotje bezoeken " onregelmatig en dus onvoorspelbaar" te houden :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Sparks316 »

Harry G. Hogeboom schreef: 21 sep 2018 18:04 Later toen mijn toenmalige jeugdige ega meevoer waarschuwde ik haar ervoor om die schavotje bezoeken " onregelmatig en dus onvoorspelbaar" te houden :mrgreen:
Als sparks leer je wat luisteren is. Bovendien zat de radiohut vaak onder het schavotje en wist je na enige tijd wel op te maken wanneer er ineens overdag boven je hoofd gestampt werd. Tiet om de akku's weer eens op te meet'n, dacht je dan :mrgreen:
Louis
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Geep »

In mijn straatjongens jaren kregen we op onze sodemieter, van schele Tinie, blonde Moppie. Op stoepies van onse buufrauwen, als we die zakhannese, jankend na buiteh saggen komme. Op de Groenburrigwal, waar ook onse schooldokter sat.
En un mosterdpotje met blausallef, hunse pooten.
Snapte ook wel dad dat kleine stukkie gereedsch vlink aantrotte was.
Me Fader stonk ook wellis naar die rotte troep.
Beeter foor beeld hep ik nie gehad. Lagge joh, thuis? De koppies vlogen door de kamer.
De massel.
Die lange.


Plaats reactie