Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door sparks »

Mart,

Ik praat over de periode 89-91, zelfs mijn favoriete kapitein die absoluut niet moeilijk deed over wat dan ook, wilde "geen gesodemieter aan boord met van die temeiers. punt" riep hij dan. "Plek zat in de haven heren".

Op die Belg was ook niet voor mij weggelegd, vlak voor vertrek totaal verliefd geworden op de vrouw waar ik nu nog mee getrouwd ben. Ik had geen enkele behoefte aan die dames. De reizen daarvoor is een ander verhaal. :lol:

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Mijn vaargebied is veelal midden en zuid america geweest en daar minder last van zich'' volgietende tomeiers''..... meestal lieftallige nette naaimeisjes die zich liggende staande moesten houden :roll: Als dan zo"n gezelschap aan boord komt en in hun pendekkie het zwembadje bevolkt,bleef ik niet al te lang sterk :lol: Dus vergeef mij miin losbandig leventje.De laatste vaarjaren weer terug in europeese wateren en weer netjes geworden omdat er gewoon geen teid meer was voor uitspattingen :oops: :(
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Martinus »

De Braziliaanse scheepvaartmaatschappij Aliança Navegação e Logística heeft momenteel de vrouwelijke gezagvoerdster Daisy Lima da Silva, 37 jaar jong, in dienst. Aliança werkt met containerschepen in de kustvaart van Buenos Aires tot aan Manaus. Zij commandeert het schip Sebastião Caboto. Daisy is sinds 2 jaar getrouwd met de gezagvoerder van het Aliançaschip Bartolomeu Dias en maakt reizen van 56 dagen.
AliançaComandanteDaisyLimadaSilva37anos.jpg
AliançaComandanteDaisyLimadaSilva37anos.jpg (66.5 KiB) 3401 keer bekeken
SEBASTIAO_CABOTO.jpg
SEBASTIAO_CABOTO.jpg (50.65 KiB) 3395 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door v+d »

Prima toch, leuker als zo'n dikbuikige bejaarde gezagvoerder in een korte broek met wijde pijpen :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

leuker als zo'n dikbuikige bejaarde gezagvoerder etc.
Ze moet er wel voor zorgen dat "Knopen-Kees" niet bij de knopies komt :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

jdbvos schreef: 21 sep 2018 14:36 :lol: :lol: :lol: :lol:
Ook Kees Bloemkool buiten het stuurhuus houden :(
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

de vrouwelijke gezagvoerdster Daisy Lima da Silva, 37 jaar jong,
Die Ouwe dus... :)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ook Kees Bloemkool buiten het stuurhuus houden
Vroegaaah in de vorige eeuw...kan ik me NU nog vaag herinneren...heppik het als 7e massinist meegemaakt op een toenmalige Langen Omvaart reis dat een kollega zijn ega aan boord had. Een lieve dame die nooit had ingeschreven voor de " Queen of the Class" contest zogezeid. Op Zondagmorgen was het toendertijd de gewoonte dat er in de Day-room gezamenlijk in het sterke pak pikheet werd gehouden...kan me trouwens niet herinneren dat die Ouwe dan oooit stichtelijke woorden sprak :lol:
Hoe dan ook...in de tropen ging die mevrouw graag even na de koffie op het schavotje in zo'n ongelukkig opvouwbaar hangmat klapstoeltje een boekie zitten te lezen in de zon en zei dan meestal na het 2e bakkie:" Kom ik ga d'r eens heen" :lol: Ze had dan de deur van hun hutje amper dicht OF de hele koffiedrinkende meute haalde een pilsje uit de kast EN verhuisde als een speer naar het schavotje om de aankomst van deze dame te aanschouwen. :roll:
Later toen mijn toenmalige jeugdige ega meevoer waarschuwde ik haar ervoor om die schavotje bezoeken " onregelmatig en dus onvoorspelbaar" te houden :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Sparks316 »

Harry G. Hogeboom schreef: 21 sep 2018 18:04 Later toen mijn toenmalige jeugdige ega meevoer waarschuwde ik haar ervoor om die schavotje bezoeken " onregelmatig en dus onvoorspelbaar" te houden :mrgreen:
Als sparks leer je wat luisteren is. Bovendien zat de radiohut vaak onder het schavotje en wist je na enige tijd wel op te maken wanneer er ineens overdag boven je hoofd gestampt werd. Tiet om de akku's weer eens op te meet'n, dacht je dan :mrgreen:
Louis


Plaats reactie