Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Geep »

Hr. Jos, goedendag,
Door mijn schrijfwoede heeft u ergens kunnen lezen dat mijn wieg tussen toneelkleding stond.
Mijn moeder was kostuumnaaister eerst bij toneelkledingverhuur (ouderwets klassiek bedrijf) ;Peerdeman.
Later bij Serné, Amsterdam bij deze firma ging zij wel eens, achter de schermen mee als kleedster/naaister.
Bij grote producties, hielp ik haar met kleding klaar hangen. Volgens rol opkomst. Na afloop inpakken!
Tijdens een productie, ging een van de voordoeken stuk, mijn moeder heeft een snelle noodreparatie toegepast.
Sindsdien werd zij via Serné opgeroepen, voor meerdere theaters, aanwezig te zijn. Ook onderhoud doeken!
Had er geen moeite ik vond het ook leuk! Soms moest ik weleens als (invallend)figurantje meedraaien.
Kwam op die manier in contact, met de kleine en de grote spelers, van naam!
Heb de wereld achter de doeken anders meegemaakt. Leuker.
Je leert er de sympathieke, chagrijnen, jaloerse onderscheiden. Die de secondes tellen hoelang het doek open blijft!
Ik heb achter, een goede leerschool gehad.
Vond toneelspelen leuk. Had bij de beroeps-producties goed afgekeken.
Kwam ook tot de ontdekking, dat bij sommigen hun geaardheid anders was, als wat op de walletjes getoond werd!
Vele bekenden artiesten die uitsprongen, wegens hun geaardheid, die niet zo ordinair bezig waren, dat zij hun eigen
publiek belachelijk te maken! Je kan maar een keer je naam verliezen, zoals die vetsnipper doet!
[ en maar denken dat je *grappig* bent !] U komt er niet, ik zeker niet, wie weet, hoe vele anderen ook niet?
Ik heb gelukkig lang genoeg, in die walletjes omgeving gewoond, om een oordeel te vellen, ook over homo’s!
Zij zijn, bij ons welkom, zij kunnen er toch ook niets aan doen, dat wij heteroseksueel zijn?
Alleen dit figuur, zal ik bij een scheepsramp, niet redden……
-o-o-o-o-o-o-
Tot m’n school erachter kwam, dat mijn prestaties op toneel beter waren, dan in de klas, ik mocht meedoen, met toneelspelen! Samen met de juffen en meesters!
Tijdens sinterklaas en kerstfeesten, in het gymnastieklokaal, en voor de grote vakantie
Ik heb wat emmers water, blikken krijtpoeder, over mij heen gehad.
Tot ik de moed kreeg zelf, op late leeftijd, pas na de vaart, amateurtoneel ging regisseren.
Vrgr. Geep

Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

mijn wieg tussen toneelkleding stond.
En je wiegie was een stijfselkissie? :)

https://www.youtube.com/watch?v=U9DcX2BGzIc
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Hè Geep....altijd al gedacht dat je een comediant was...jammer dat je geen potje bier lust,dan had je menig uurtje ons kunnen vermaken ,bij het''potje na de wacht''.Met een knipoog mart. :lol: :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Geep »

Volgens overlevering; Die wieg was een rechthoekige ouderwetse rieten, wasgoed of verhuismand.
Druul (druiloor) onze kat was men wiegmaatje!

Moeite om even langs te komen, effe te ver, om die afstand te moeten zwemmen!
Vrgr. Geep
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Erikdepooter »

Ik had op de Cinulia trouwens best wel eens sexueel geintimideerd willen worden door de vrouw van de 4e WTK!
Zo. Dat is eruit. :evil:
Iemand ooit nog iets gehoord van die Matilda?
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Matilde is nu teleurgesteld omdat er zo weinig poten ronddarren op den cristelijke omvaart.Sexueele uitspattingen genoeg... maar wèl met het andere geslacht...om er ziek van te worden......nou reken maar :roll: :oops: :mrgreen:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Erikdepooter schreef:Ik had op de Cinulia trouwens best wel eens sexueel geintimideerd willen worden door de vrouw van de 4e WTK!
Tja, je mocht er alleen maar naar kijken...en dat is maar goed ook. :wink:
Maar als ze in de hut naast je kooi, slechts gescheiden door een dun schot, lekker bezig zijn dan is dat best lastig. 8)
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Knisten »

Zelfs gescheiden door TWEE schotten wilde het voor een verrassing zorgen wanneer om half drie 's nachts de -schaars geklede- Noorse tweede stuurman gevolgd door zijn nog minder om het -bevallige- lijf hebbende liefje aan je deur rammelen met het beleefde, doch dringende verzoek binnen gelaten te worden. Alwaar mij werd verzocht -tijdelijk- van hut te wisselen teneinde die ouwe vredig te kunnen laten sluimeren. Drie "belendende percelen" op dat dek, met -uiteraard- de tortelduifjes in het midden. Enfin, net als Linus, "pak uw dekentje op en wandel" naar de middelste hut voor de rest van dat hazenslaapje. Niets meer gehoord, behalve 's ochtends aan de ontbijttafel een welgemeend "Mange tak for hjælpen...." Ach, daarom ben je collega's en moreover, zit je letterlijk en soms figuurlijk in of op hetzelfde schuitje. Het gezag onthield zich van enig commentaar en daar wil ik het maar bij laten.

Groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Erikdepooter »

slechts gescheiden door een dun schot
Jos!
Dat zou jij toch moeten weten. Cinulia: midscheeps, dus 60 meter scheiding tussen stuurlui en machinisten. Harry en Jan hebben het er vandaag de dag nog steeds een beetje moeilijk mee. Terwijl wij toch maar opgescheept zaten met die sparks.
In elk geval, geen geluidje van de gelukkige 4e WTK te horen. We konden slechts terugvallen op onze fantasie . . . (ik ga er gemakshalve maar vanuit niet de enige te zijn met die zondige gedachtes. Want ze was écht heeeeel knap, ook zonder tankeritis!)
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb zelf zoiets meegemaakt, Erik.
De kooi waar "het" gebeurde bevond zich aan de andere kant van het schot.
Het leek soms wel of ik er ook bij lag. :)


Plaats reactie