Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door leo-shof »

Niet vertellen hoor Erik , hou het lekker spanend zo . :x




Maar hoe zit het nou precies :lol:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Erikdepooter »

Een "happy ending"? Dat is toch alleen in Hollywood films? Die 4e WTK had gewoon goede smaak.
Maar maken jullie je geen zorgen, hoor. Ik had ook wel eens een lief vriendinnetje!
Bijlagen
Nid Srisong 5.jpg
Nid Srisong 5.jpg (371.83 KiB) 4508 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry en Jan hebben het er vandaag de dag nog steeds een beetje moeilijk mee.
Niks hoor ...de Pooter :lol: .........ik heb slechts op mederne tankers gevaaarn.....da's alles, zaten we gelijk met de stuurlui en de vonkentrekker "op ge-scheept" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Harry G. Hogeboom schreef:ik heb slechts op mederne tankers gevaaarn.
Ja, die schepen waren hun tijd ver vooruit met "Schotse ketels in de vetput en rattennesten in 't vooruit".. :wink:
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door v+d »

Ik heb alleen maar op mooie kleine tankers gevaren :), pas sinds ik hier op dit forum wel eens kijk weet ik dat er in dat Brughuis ook enige activiteit was. Ik werkte op een volledig zelfvoorzienend deel van het schip, kombuis, zwembad, bar, eetschuur en zelfs de energievoorziening hadden we geheel in eigen hand. Als je niet verder dan de pompkamer kwam was het best uit te houden :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Als je niet verder dan de pompkamer kwam was het best uit te houden
:lol: :roll: :mrgreen: :lol: :-D
Nemen jullie allemaal maar een potje van me, het is Zaterdag en ik loop toevallig " Elec dagdienst"...nog een paar lampies wisselen en dan naar het schavotje!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Erikdepooter »

Als je niet verder dan de pompkamer kwam was het best uit te houden
Die pompkamer was de plaats waar de twee werelden elkaar ontmoetten. Degenen "met krul" bemoeiden zich met de pompen, die "zonder krul" met de aandrijving daarvan. Centrifugaalpompen kregen het op het laatst, zeker met het lossen van de wat vluchtiger lading, moeilijk. Dan kwam er lucht mee en gingen de toeren omhoog. En dan kreeg je vanuit de krochten een boos telefoontje, dat je beter op die pompen moest letten en dat "de boel wel kapot kon". Alsof wij dat gieren zelf niet hoorden.
Boot netjes scheef getrimd, geen zin om de halve tank met strippers leeg te mieren. Wij waren best wel voorzichtig met jullie spullen, Harry!
Maar de boel moest er wel uit. . . . Liefst voor het tij, of de bestelde loods, of whatever.
Maar, ik ben een eerlijk mens, in Bangkok heb ik wel gesaboteerd: Hoe eerder die strippers bij, hoe langer ik met Nid kon genieten! 3e WTK van de wacht had daar ook geen enkele moeite mee, om een gelijksoortige reden :twisted: .
Conclusie: dames aan boord brachten ons tot "partners in crime".
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol:
Mooi, man !
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door v+d »

Partners in crime :lol:
Ik vond altijd wel dat er opeens veel machinisten aan dek liepen in een haven :wink: Op de Kaap Hoorn viel dat niet zo op, toen had ik ook spierwitte ketelpakkies, maar op de Koningswaard kon je gemakkelijk het kaf van het koren scheiden :wink: daar liepen alleen de sparks en de stuurlieden in zo'n in Omo gewassen spierwit kloffie :) Op die kleine tankertjes met veel verschillende lading duurde laden en lossen heerlijk lang, tijd genoeg om te stappen. En niets lossen of laden aan een paar boeien, maar gewoon aan een of ander gammel steigertje in b.v Buenos Aires.

Maar, tijdens ons tochtje op de Zaandam hebben we het er nog even over gehad, op zo'n klein bootje moesten de stuurlieden buffelen in een haven :wink:
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door sparks »

Zal wel weer die goede oude tijd zijn dat er in de haven allemaal dames aan boord rondzwierven als ik die verhalen zo lees. In mijn tijd op de NL christelijke KHV-vaart heb ik op geen enkel schip dames aan boord gezien, behoudens partners van collega's. Overal strikt verboden :shock:

Maar dan onze zuiderburen, hoe meer hoe beter leek daar het motto wel tot we een andere kapitein in Belgie ophaalden, die het ook meende strikt te moeten verbieden. Ik kon het niet zo erg vinden je kon via het dek langs mijn patrijspoort lopen, hoe vaak daar niet door de dames op geklopt werd gedurende de nacht, was gekmakend. Slecht geslapen die periodes :roll:


Plaats reactie