Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Arnoud
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2018 19:44

Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Bericht door Arnoud »

Erik, weet je ook wanneer het dek verbreed is? Volgens de informatie die ik via het RTM archief heb gekregen lijkt dat pas pas veel later te zijn gedaan.
Ik dacht dat het deze aanwijzing was:
"Met ingang van 20 april 1962 (Goede Vrijdag) zal het m.s. PRINSES IRENE op het veer DINTELSAS – OOLTGENSPLAAT worden ingezet. De PRINSES IRENE is van een nieuwe motor voorzien en de laadkleppen zijn belangrijk verbreed en verder verbeterd. Bij voldoende aanbod zal het m.s. PRINSES IRENE met het thans varende s.s. VAN DER SCHUYT op de alom bekende vertrektijden de dienst onderhouden. Hiermee is de capaciteit van de dienst nagenoeg verdubbeld en verwacht mag worden, dat wachttijden niet meer zullen voorkomen."

Het boeisel is er in 1974 (helaas) rondom afgesneden. De verbreding van het dek is trouwens door ons in 2000 vervangen, het was zo verrot dat de gaten er in vielen.
Na de zomer komen er ook 10 nieuwe dubbelglas, een maatje grotere, patrijspoorten in van http://www.wigo.nl/.

Fred Janssen
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2009 23:54

Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Bericht door Fred Janssen »

Maandag 16 juli was ik met mijn bootje bij Dordrecht en zag ik de pont waarmee ik al ruim 31 jaar mee overvaar richting mijn werk.
Ze lag daar net als ik te wachten op de Spoorbrug tot die open ging.

Afbeelding

Fred
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Bericht door Erikdepooter »

Sorry Arnoud,
Ik heb mijn hele archief doorgespit, maar er verder niks over kunnen vinden. Dat was toch vooral over de dienst Maassluis-Rozenburg, waar ik zelf ook vlak bij woonde tussen 1963 en 1972. Ben trouwens wel benieuwd hoe ze er tegenwoordig uit ziet. Misschien kun je een keer een foto sturen of er eentje op kombuispraat plaatsen?
en @ Fred: Bedankt voor de mooie foto. Weet je ook wat deze boot daar deed? Dokbeurtje?
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Bericht door Joost.R »

STAELDIEP. veerdienst Rozenburg--Maassluis aan de Rozenburgse zijde op 24/07/2018.
P1480470.JPG
P1480470.JPG (129.58 KiB) 9025 keer bekeken
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Bericht door Erikdepooter »

Oh?
Ik had hem in de nieuwe kleurstelling van Ottevanger verwacht. Maar dat moet misschien nog gebeuren.
Ik hoor trouwens dat de concessie loopt tot 2033. Inclusief auto's. Dus blijven Staeldiep en Schilthuis/Blankenburg misschien nog wel een tijdje varen.
Bijlagen
Staeldiep in kleuren Ottevanger.jpg
Staeldiep in kleuren Ottevanger.jpg (39.2 KiB) 8952 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Arnoud
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2018 19:44

Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Bericht door Arnoud »

Erik,
De Schollevaar in 2018....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Bericht door Erikdepooter »

Totaal anders dus. Dankjewel Arnoud!
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2409
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Bericht door peelander »

Erikdepooter schreef: 02 aug 2018 17:06 Oh?
Ik had hem in de nieuwe kleurstelling van Ottevanger verwacht. Maar dat moet misschien nog gebeuren.
Ik hoor trouwens dat de concessie loopt tot 2033. Inclusief auto's. Dus blijven Staeldiep en Schilthuis/Blankenburg misschien nog wel een tijdje varen.
Zo dus
blankenburg 29 03 2019 maassluis (62).JPG
blankenburg 29 03 2019 maassluis (62).JPG (169.11 KiB) 7381 keer bekeken
de Staeldiep voer nog in de Connexion kleur.
groeten
Jan van der Pluijm
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Bericht door Frans de Lijster »

Die moet nog voor groot onderhoud naar de werf.

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg

Bericht door Roy »

Die veerschepen tussen Maassluis en Rozenburg zijn net kameleons.
Als je net aan het nieuwe kleurenschema gewend bent, kom er weer een andere provider en die laat de hele handel weer in een ander kleurenschema tjetten. :roll: :idea: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie