Zware-Lading Schepen.
- Jan Hendrik
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
- Locatie: Melbourne
Re: Zware-Lading Schepen.
Vorig jaar kwam de BLUE MARLIN een pakketje brengen.
Ik vond een bootje welke me 'smorgens om 6 uur buiten de baai ging brengen en ondanks zeer grote golven (voor mijn begrip) en regenachtig weer, kon ik toch een 50-tal fotos maken.
Hierbij wat prentjes van het nieuwste en het grootste vaartuig (27.500 ton waterverplaatsing) ooit voor de Australische marine gebouwd bij de Navanthia Shipyard in Ferrol. De HMAS CANBERRA.
Het kreng ligt nu in Williamstown (Melbourne) aan de afbouw kade en als alle vakbonden mee werken dan zou de afbouw zo maar binnen 2 jaar klaar kunnen zijn.
Het zusterschip is deze week ook op de Blue Marlin geplaatst en wordt dus over 2 maanden hier verwacht.
Dat krijgt de naam HMAS ADELAIDE. De vakbonden zorgen er dan wel voor dat er flink wordt over gewerkt om deze reuzen klaar te stomen. Ja, ook wij betalen belasting.
Groetjes,
Jan
Ik vond een bootje welke me 'smorgens om 6 uur buiten de baai ging brengen en ondanks zeer grote golven (voor mijn begrip) en regenachtig weer, kon ik toch een 50-tal fotos maken.
Hierbij wat prentjes van het nieuwste en het grootste vaartuig (27.500 ton waterverplaatsing) ooit voor de Australische marine gebouwd bij de Navanthia Shipyard in Ferrol. De HMAS CANBERRA.
Het kreng ligt nu in Williamstown (Melbourne) aan de afbouw kade en als alle vakbonden mee werken dan zou de afbouw zo maar binnen 2 jaar klaar kunnen zijn.
Het zusterschip is deze week ook op de Blue Marlin geplaatst en wordt dus over 2 maanden hier verwacht.
Dat krijgt de naam HMAS ADELAIDE. De vakbonden zorgen er dan wel voor dat er flink wordt over gewerkt om deze reuzen klaar te stomen. Ja, ook wij betalen belasting.
Groetjes,
Jan
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Zware-Lading Schepen.
Mooie plaatjes Jan en niks mis met optimisme.........maar da's wel een paar bladzijden voor dat je bij "realisme" komten als alle vakbonden mee werken dan zou de afbouw zo maar binnen 2 jaar klaar kunnen zijn.
"Ze" gaan dit melken voor "alles" wat ze waard zijn, dus ik schat in "een jaar of 4" OF langer als ze kans zien om per ongeluk een machientje in elkaar te laten draaien
Trek de portemonnaie maar....wat zeg ik DE "portefeuille" zal je bedoelen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- Jan Hendrik
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
- Locatie: Melbourne
Re: Zware-Lading Schepen.
Ja Harry, zo is het. Ze hadden op dezelfde werf in Williamstown 2 patrol boten gebouwd voor de NZ marine, zouden binnen twee jaar na tewaterlating worden opgeleverd, echter duurde het 4 jaar!
Na oplevering wederom problemen natuurlijk en ik zag ze in NZ daarna alweer een lange tijd langs de kant liggen.
Het laatste waar men aan denkt zijn de kosten want die worden door de burger betaald.
Groeten dan maar weer,
Jan
Na oplevering wederom problemen natuurlijk en ik zag ze in NZ daarna alweer een lange tijd langs de kant liggen.
Het laatste waar men aan denkt zijn de kosten want die worden door de burger betaald.
Groeten dan maar weer,
Jan
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Zware-Lading Schepen.
Jaaa, dat spelen met " Other People's Money"....schijnt een leuk spelletje te zijn wat ook hier in Canada "tot in de treuren" wordt gespeeld.de kosten want die worden door de burger betaald.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Zware-Lading Schepen.
Ik ben misschien wat sceptisch geweest maar nu we 1,5 jaar verder zijn, is er toch aardig gescoord. De Brent eilanden waren al bekend en daar is nu 900 km ldg leggen voor South Stream bijgekomen en ook het verwijderen van het nieuwe afgeschreven Talisman Yme eiland.Ron H schreef:En nu nog zien dat er uberhaupt een verwijderopdracht komt.... Een markt waar velen gouden eieren zien. Dat er eilanden staan en wegmoeten, is duidelijk. Maar wanneer en hoe? Broer Heerema, Saipem en anderen hebben inmiddels bewezen met bestaand groot en klein equipment alles aan te kunnen.
Dat de Pieter Schelte voorlopig leidingen kan leggen, kan de redding wel eens zijn. Dat heeft die Eduard dan wel weer prima bedacht.
Beetje zwarte gedachte? Help het me de komende 15 jr nog herinneren, want ik denk dat ik gelijk heb tot de Thialf, S7000, Hermod en Balder over 30 jaar aan hun eindje zijn.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Re: Zware-Lading Schepen.
MIGHTY SERVANT I. Keppel-Verolme werf Botlek.
- Co
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Zware-Lading Schepen.
Vandaag langs de landtong Rozenburg, de geladen Dockwise Vanquard.
Er stond behoorlijk wat wind en er lag een sleepboot voor te trekken.....
Om het geheel van de wal te houden??
Groeten van Co.
Er stond behoorlijk wat wind en er lag een sleepboot voor te trekken.....
Om het geheel van de wal te houden??
Groeten van Co.
- Bijlagen
-
- 20150511_Vanguard.jpg (60.72 KiB) 7051 keer bekeken
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...