Zware-Lading Schepen.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

vloot zwareladingschepen al jaren geen NL monsterboekje meer te bekennen!
En hoe staat het bij die "wroeters in de aarde met een lagje water er boven" erbij Wim??...ook steeds minder Groene Boekies ( of zijn ze tegenswoordig niet groen meer?) :lol:

PS: Dat zeer interessante " Slijk der Aarde" wordt denk ik veel te weinig EN " met aandacht" gelezen!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Wim Plukker »

Nou Harry,

Die boekjes zijn al sinds ik mij kan heugen blauw, groen exemplaar ken ik alleen van mijn vader die er kort na de oorlog een had maar al snel bij de marine ging varen. Ik ben zelf inmiddels aan mijn 4e (laatste?) monsterboekje begonnen.

Bij ons is de verhouding al heel lang 50/50, NL en Filipijnen, bij Boka is dat minder omdat zij met veel officieren uit de Baltische staten varen, alleen de staf is nog NL. Hoe het bij de Belgen zit weet ik eigenlijk niet zo goed maar ik denk dat die ook meer 50/50 gaan waarbij ze een mix van NL en BE officieren hebben.

M.v.g.

Wim
"Beauty is in the eye of the beholder"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

sinds ik mij kan heugen blauw, groen exemplaar
Bedankt Wim, gewoon doorgaan met "wroeten in de aarde".......waaant je weet als gienaaander " gien zaand, gien vreet'n" :lol:
Nou da's ook een manier om me " oud te gaan voelen".......met m'n ouwe " Groene Boekie" :lol: :roll: Uitgave Maart 1964.
De Machtiging "om te gaan varen" werd toen getekend door mijn beste Vader, ondanks het nodige en stevige tegenspartelen van mijn Moeder, beiden zaliger.Zijn woorden waren: " As tie jonguh noar zee wil, dan geettuh noar zee" en al sinds vele jaren bekijk ik dat als " DE vrijheid van HET groene Boekie"en vandaar dat die Machtiging hier NU ingelijst voor m'n neus op de boekenplank staat!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Jacob Bothof »

Harry, als ik dit lees dan zie ik de tranen in de ogen van mijn moeder nog
toen mijn vader de machtiging tekende voor het verkrijgen van mijn groene boekie in 1960 .
Ik heb beide nog.
Alleen mijn vader sprak niet met zo'n uitheems dialect :lol: , het was bij hem echt plat Rotterdams wat
ik toen te horen kreeg :-D alleen kan ik dat niet meer nadoen alhoewel ik toch al een pikheetje in het
Brabantse land woon en nog steeds de vraag krijg van kommie uit Rotterdam dan :-D
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door jdbvos »

alleen de staf is nog NL
Wanneer je je mensen niet opleidt, is die (ervaren) staf ook snel opgedroogd.....
Dat uitsterfbeleid is al jaren gaande; personeelsadvertenties plaatsen, en hard roepen dat NLs niet meer 'te krijgen' zijn, is alleen maar voor het verkrijgen van de subsidies: 'ze' worden toch niet aangenomen....
Althans: dat zijn de geluiden die ik hier hoor....
5 van de 8 die nu nog varen die ik ken, varen resp bij Maersk en die Deense (of Zweedse) tankers.
1 zat op die zwarelading-schepen, maar zit nu (uitbesteed) bij Spliethof, de andere 2 op -zeg maar- de KHV
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

niet met zo'n uitheems dialect
WAT zeggie Bothof???? :mrgreen: PLAT Rotterdams!!! Da's geen dialect, maar een spraakgebrek man :lol: Ik hep toevallig vroegaah in de vorige eeuw nog een pikheetje in Rotjeknor Zuid gewerkt!!Wees nou a.u.b. voorzichtig met m'n gebitje!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Jacob Bothof »

Oke Meneer Harry , gesnopen :lol:
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door leo-shof »

Dock Wise ging net weer naar buiten om te draaien nu op weg naar Rotterdam
Migthy Servant 3.jpg
Migthy Servant 3.jpg (89.75 KiB) 10034 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Jacob Bothof »

15072017436.jpg
15072017436.jpg (176.12 KiB) 9884 keer bekeken
Tussen het neusje met deze opbouw en het kontje zat heel veel vrije ruimte aan dek :)
Jammer dat het een beetje mistig was, of misschien lag het aan de fotograaf :lol:
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door leo-shof »

Jacob kijk even bij de haven van IJmuiden hier op het forum
En zie de foto´s van Ruud Koster
BALTIC%20s=v.JPG
BALTIC%20s=v.JPG (136.8 KiB) 9843 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO


Plaats reactie