Pagina 89 van 110

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 17 okt 2017 03:45
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Hier de Dockift 2 in 1976 in de P.G met bagger materiaal uit Nederland voor de daar in die tijd opererende bedrijven.
In de maanden september-oktober-november ook dienst gedaan als Dok schip. Op 1 van de foto's wordt een
zuiger? ingevaren waarvan onderdelen worden vervangen. Snyykop etc. Traject was Bahrain - Damman - Jubail - Damman -
Bahrain - Doha - Bahrain - Ras al Khaima.

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 17 okt 2017 23:04
door Co
Dag A.Kuiper.
Weet het niet helemaal zeker maar ik werd rond 1981 uitgeleend door Nigoco aan de KNSM die mij staande de vergadering een deurtje verderop in het scheepvaarthuis door verhuurden aan Big Lift. Monsterde als 2e wtk aan.
Was een afgeragd bootje. De twee hoofdmotoren draaiden met zwaar versleten zuigerveren en de B&K smo filters sloegen daardoor constant dicht. Want ja de MaKjes moesten en zouden op zware olie draaien. De blowers draaiden vierkant, er zaten geen onbeschadigde schoepen meer in. Dus geen greintje spoellucht.
Ook met een krabbend anker met de beide (roer) hakken op het zand strand van Dakar liggen stoten omdat de brug wacht in kennelijke staat in slaap was gevallen. Ondergetekende met open indicateur kranen alles zwart blazend gezorgd dat we niet verder het strand opliepen.
En ja ook nog geld verdienen voor de baas, want met hard werken kwamen we ook nog van A naar B met de zware lading.

Ps Docklift 1 had een heel zwikkie CAT D398'ers als voortstuwing toch? Ik heb ze gezien maar weet het aantal niet meer.
Groeten van Co.

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 08 dec 2017 17:27
door Joost.R
Jumbo, CMIH ink deal to build LNG-fueled crane vessel.

Jumbo, the heavy lift specialist, signed a letter of intent with China Merchants Industry Holdings (CMIH) for detailed engineering and construction of an LNG-fueled DP2 heavy lift crane vessel.
It is estimated that the vessel will be delivered in the first quarter of 2020, Jumbo said in a statement on Friday.
The newly developed HLCV has been designed together with Ulstein Design and Solutions, and the design features dual-fuel engines capable of running on liquefied natural gas.

With a vessel length of 185 meters and a width of 36 meters, the HLCV will be the world’s largest vessel featuring the X-Bpw, inverted bow concept.
The vessel will further be equipped with two offshore mast cranes with a lifting capacity 2,200 and 400 tons respectively with water depth ratings of 3,000 meters each.
Jumbo noted the vessel will be deployed for installation of wind turbine foundations, installation/decommissioning of fixed oil and gas facilities in shallow waters, installation of moorings systems and floating structures in deeper waters and installation of subsea structures, foundations and tie-backs.

Source: LNGWorldNews

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 22 jan 2018 12:30
door Dirk Dijksman
De USS Fitzgerald, DDG 62 is ook weer thuis.
http://www.navy.mil/management/photodb/ ... 83-047.JPG

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 22 jan 2018 15:49
door pieterpost
De Giant operated bij Dammers & van der Heide

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 19 feb 2018 20:24
door Joost.R
Transportation of the modules for Shell’s new Solvent DeAsphalter on board RollDock Sky

The transportation of the modules for Shell’s new Solvent DeAsphalter factory in Pernis was not only a challenge but also a great opportunity to film the work where RollDock is so proud of.
RD 1.jpg
RD 1.jpg (47.06 KiB) 11017 keer bekeken
The heavy-load carrier RollDock SKY was one of the three RollDock vessels involved in the sea transport.
Watch the movie of the loading at the COOEC yard in Qingdao.
VIDEO

source : Rolldock

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 24 feb 2018 11:03
door Ron H
Zoeken naar een speld, maar iemand zal het weten:

In maart 1998 vertrok de Dock Express 12 vanuit de Alexanderhaven met twee ex ECT Home containerkranen (Paceco's).
Naar verluid naar Barcelona, echter ook op foto's van na die tijd, kan ik ze daar niet traceren. Er staan wel twee grijs-rode Paceco's van dat ontwerp, maar in detail kunnen ze het niet zijn.

Ik denk dus dat het een andere bestemming, wellicht wel binnen Spanje, geweest is. Maar welke? Wie heeft iets of kent iemand die alle ritten bijhield?

Bvd

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 27 feb 2018 07:06
door Andre
Hallo Ron,
Dat was mijn eerste klusje als trainee lading superintendent bij Dockwise. Die kranen zijn inderdaad naar Spanje gegaan. De eerste is gelost in Vigo en de tweede in Valencia. Ik heb later wel eens gehoord dat die kraan in Vigo is omgevallen. Ik dacht omdat er een boot tegenaan voer.

Groeten, André

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 27 feb 2018 14:26
door Ron H
Andre, bedankt. Ik ga er mee verder spitten. Thnx !!!!

Re: Zware-Lading Schepen.

Geplaatst: 27 feb 2018 19:14
door Ron H
Denk de eerste inderdaad in Valencia aangetroffen te hebben. Het was ex kraan 4, oorspronkelijk geplaatst aan de zijde van de Margriethaven en door de Dock Express 12 van de ex Sealand kade aan de Alexanderhaven noordzijde opgepikt. De kraan zal medio 2014 ook Valencia verlaten hebben, in stukjes.

De andere kraan, ex kraan 6, welke binnen ECT dezelfde route volgde, kan ik op internet en G.E. niet herleiden. Deze zal wellicht al snel verongelukt zijn en daarmee buiten het digitale i-net tijdperk gebleven zijn.

Zoektocht maakt deel uit van de inventarisatie van Nelcon materieel, waarbij verplaatsingen op terminals ook nagegaan zijn en het raakvlak met deze twee Paceco kranen ontstond.
zie ook https://www.facebook.com/groups/597911357266966/

Nogmaals Thnx.


Kleine rectificatie:
Nader speurwerk door digitaal Vigo heeft TOCH kraan 6 in Vigo opgeleverd, staat zowaar naast de twee Nelcon's die vorig jaar Rtd verlieten na sluiting van ECT Home.
De gemelde verongelukte kraan zal daarmee het exemplaar in Valencia geweest zijn.