Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
Re: Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
Ik geloof je hoor, was ook maar gekkigheid, maar wel frappant.
Zou je in een korte schets (desnoods per PB) ook de betekenis van de diverse G* termen kunnen uitleggen?
Btw, die Klipfontijn lees ik hierna wel..
Zou je in een korte schets (desnoods per PB) ook de betekenis van de diverse G* termen kunnen uitleggen?
Btw, die Klipfontijn lees ik hierna wel..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
Ik heb nog een PDFje van de Klipfontein: ziet hier !
Ik zag in de quote van Theo ook nog een vreemd foutje....
Ik zag in de quote van Theo ook nog een vreemd foutje....
- Bijlagen
-
- Naamloos.jpg (63.75 KiB) 6603 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
Ook Marhisdata is niet foutloos.
Op die G's kom ik terug, Jinny.
Op die G's kom ik terug, Jinny.
Re: Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
Zie topic "Stabiliteit en veiligheid" voor mijn reactie. anders wordt het zo'n rommelje. Dit topic "Scheepsrampen..." is bedoeld voor wat de titel zegt en daar valt dit buiten.Jinny schreef:de betekenis van de diverse G* termen
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 18 aug 2004 15:03
- Locatie: Velserbroek
Re: Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
Hier een link met het ongevallen rapport met de USS Fitzgerald in Japan en de USS John S Mc Cain bij Singapore.
http://s3.amazonaws.com/CHINFO/USS+Fitz ... eports.pdf
Voor alle info, foto's e.d. kun je hier terecht.
http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=103130
Er is nog een hoop werk te doen bij de US Navy.
http://s3.amazonaws.com/CHINFO/USS+Fitz ... eports.pdf
Voor alle info, foto's e.d. kun je hier terecht.
http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=103130
Er is nog een hoop werk te doen bij de US Navy.
Re: Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
Bedankt, Dirk!
Die zocht ik al. Ik ls elders dat ze op beide destroyers de volle schuld hadden gekregen van beide aanvaringen, maar ik kon het rapport niet vinden. Dat is goed beschouwd toch een grote schande voor de US Navy.
Die zocht ik al. Ik ls elders dat ze op beide destroyers de volle schuld hadden gekregen van beide aanvaringen, maar ik kon het rapport niet vinden. Dat is goed beschouwd toch een grote schande voor de US Navy.
Re: Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
Dat is nog zachtjes uitgedrukt. Even snel alles doorgelezen en:
Op de Fitzgerald zat de complete brugbemanning en de radaroperator te pitten terwijl ze een drukke shipping lane naderden met kruisend verkeer.
En op de McCain zat de CO bevelen te geven zonder goed te checken wat die tot gevolg hadden. Aan het controlepaneel gingen ze daarna spelen met de plaats van stuurcontrole en de afstemming en controle van de 2 aandrijflijnen. Dat moet echt paniek op die brug zijn geweest tot en met de aanvaring met die chemo.
Pffff...
Adri
Op de Fitzgerald zat de complete brugbemanning en de radaroperator te pitten terwijl ze een drukke shipping lane naderden met kruisend verkeer.
En op de McCain zat de CO bevelen te geven zonder goed te checken wat die tot gevolg hadden. Aan het controlepaneel gingen ze daarna spelen met de plaats van stuurcontrole en de afstemming en controle van de 2 aandrijflijnen. Dat moet echt paniek op die brug zijn geweest tot en met de aanvaring met die chemo.
Pffff...
Adri
Re: Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
In 1970 is de Smit-lloyd 102 in Zuid Afrika vergaan met verlies van 5 bemannings leden ,dit kwam ook dat het schip voor de zee weg vaarde,
zie het korte verslag van de ramp.
http://www.smit-lloyd.com/102.htm
zie het korte verslag van de ramp.
http://www.smit-lloyd.com/102.htm
luctor et abortus (ik worstel en drijf af)
Re: Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
Er moet mij nog wel iets van het hart bij het ongevallenrapport van de Fitzgerald en de McCain.
De VS zijn toch wel een bijzonder land, met heel veel positieve zaken, maar helaas ook veel negatieve, vooral de laatste tijd.
Typisch VS, het rapport begint met een halve bladzijde om te vertellen dat de VS Marine de beste is en dat altijd zal blijven. En vervolgens een beschrijving van de gebeurtenissen, die de indruk geven dat er niets wordt verzwegen.
Ik heb het sterke vermoeden, dat er nogal wat marines en landen zijn die niet zo open en eerlijk dergelijke gênante gebeurtenissen zouden beschrijven en dan ook nog publiceren.
Adri
De VS zijn toch wel een bijzonder land, met heel veel positieve zaken, maar helaas ook veel negatieve, vooral de laatste tijd.
Typisch VS, het rapport begint met een halve bladzijde om te vertellen dat de VS Marine de beste is en dat altijd zal blijven. En vervolgens een beschrijving van de gebeurtenissen, die de indruk geven dat er niets wordt verzwegen.
Ik heb het sterke vermoeden, dat er nogal wat marines en landen zijn die niet zo open en eerlijk dergelijke gênante gebeurtenissen zouden beschrijven en dan ook nog publiceren.
Adri
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 18 aug 2004 15:03
- Locatie: Velserbroek
Re: Scheepsrampen en -ongevallen en de onderzoeken daarnaar.
Hier een review van alle mishaps van de US Navy van 2017
http://s3.amazonaws.com/CHINFO/Comprehe ... _Final.pdf
Je hebt wel even wat te lezen
http://s3.amazonaws.com/CHINFO/Comprehe ... _Final.pdf
Je hebt wel even wat te lezen