Cruise- en passagiersschepen
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Cruise- en passagiersschepen
Het ging mij om het wegvaren. Ze trekken haar tot aan de Waalhaven achteruit, terwijl omdraaien toch al eerder had gekund. Verkeer was er nauwelijks. Alleen de BerenbootDe “Cruise-Director”, die vond dat de Queen Elizabeth aan stuurboord voor de kant moest
Nogmaals gefeliciteerd, Jos. Het was mijn schuld, dat iedereen gisteren te vroeg was.
Harry ook nog gefeliciteerd. Daar ben ik weer te laat mee, dus dat compenseert.
Zo, nu kan ik me in de Hamburg bar lekker laten vollopen op jullie kosten . . .
Jullie hadden het ook over publiek aan dek: Er stonden er genoeg, zie uitsnede.
- Bijlagen
-
- BSC01112uitsnede.JPG (143.55 KiB) 6231 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Cruise- en passagiersschepen
Dan heb je goed pech gehad, Erik, want dáár mag je alles zelf betalenZo, nu kan ik me in de Hamburg bar lekker laten vollopen op jullie kosten . . .
Wij zitten gezellig met z'n allen in de Ambuggiebar en da's wel op kosten van Jos
Groet,
Hans
Hans
Re: Cruise- en passagiersschepen
Zou het met de diepgang te maken kunnen hebben? Groet,Arie.
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Cruise- en passagiersschepen
Toch wel bekend dat de Hamburgbar alleen maar Ambuggiebar heet omdat Maria de H niet kon uitspreken?Wij zitten gezellig met z'n allen in de Ambuggiebar en da's wel op kosten van Jos
Proost, Jos!
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Cruise- en passagiersschepen
Ik denk zomaar Erik dat je er vanuit moet gaan DAT ....achteruit varen stelt niks voor en zeker niet op rustig water met die Azipods, de computer EN " het listige pookje"......voeg daarbij 2 of 3 boegschroeven en een slepertje voor de zekerheid...... Al met al niet meer te vergelijken met vroegaah. Het zou me niet verbazen als ze daar nagenoeg vol DP capability hebben op dat schip.terwijl omdraaien toch al eerder had gekund. Verkeer was er nauwelijks
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Cruise- en passagiersschepen
@ Harry en Eric, Op de drie cruiseschepen waar ik een tochtje op gemaakt heb vertelden ze dat zij ook een DP systeem aan boord hadden.
Bij het bezoek aan Santorini werd verteld dat er slechts een (1) goede ankerplaats was en dat eventuele andere cruiseschepen gaande moesten houden of overgaan op DP besturing.
Aan de Weserkade in Bremen
Teun.
Bij het bezoek aan Santorini werd verteld dat er slechts een (1) goede ankerplaats was en dat eventuele andere cruiseschepen gaande moesten houden of overgaan op DP besturing.
Aan de Weserkade in Bremen
Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Cruise- en passagiersschepen
Black Watch 1972
- Bijlagen
-
- blackwatch.vol.jpg (75.41 KiB) 5672 keer bekeken
Machinare nesse est!
Re: Cruise- en passagiersschepen
De Marathon 1904
IDNo: 1118184 Year: 1904
Name: MARATHON Type: Passenger/cargo (rf) Flag: GBR Tons: 6765
Country of build: GBR Builder: Stephen Location of yard: Linthouse
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2T-15
[1912 Lg 153.6m, 7848gt] - 20 ORUBA
BU Holland 1924
IDNo: 1118184 Year: 1904
Name: MARATHON Type: Passenger/cargo (rf) Flag: GBR Tons: 6765
Country of build: GBR Builder: Stephen Location of yard: Linthouse
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2T-15
[1912 Lg 153.6m, 7848gt] - 20 ORUBA
BU Holland 1924
Re: Cruise- en passagiersschepen
echt oud is ze niet geworden, voor een wowo uit die tijd....20 jaar, maar....
Oost, west...ook best
Re: Cruise- en passagiersschepen
De Highland Princess (1930-1992)
Met een aparte brugopbouw, verschil moet er zijn...
Als Marianna
IDNo: 5136983 Year: 1930
Name: HIGHLAND PRINCESS Type: Passenger/cargo (rf) Flag: GBR Tons: 14128
Country of build: GBR Builder: Harland & Wolff Location of yard: Belfast
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-15
59 MARIANNA - 60 SLAPY - 60 GUANG HUA
BU China 1992
Met een aparte brugopbouw, verschil moet er zijn...
Als Marianna
IDNo: 5136983 Year: 1930
Name: HIGHLAND PRINCESS Type: Passenger/cargo (rf) Flag: GBR Tons: 14128
Country of build: GBR Builder: Harland & Wolff Location of yard: Belfast
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-15
59 MARIANNA - 60 SLAPY - 60 GUANG HUA
BU China 1992