Cruise- en passagiersschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Oebele

Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

wat mij hier opvalt is dat er haast niet over cruiseschepen word gesproken!
is dit taboe? zijn het de 'watjes van het water'???
dit valt mij erg op, ook op de buurman van groninger kustvaart.
het maakt mij niks uit hoor mensen, maar het viel me gewoon zo op!

dus daarom maar even een nieuw topic waarin we de fotos van mooie cruiseschepen in kwijt kunnen.
Heel eerlijk gezegd staat een cruiseschip bij mij namelijk op de 2de plaats... :oops: :wink:
of heb ik nu iets verkeerds gezegd? :wink:
kan me eigenlijk ook geen bal schelen wat jullie ervan vinden, ik ben gewoon op zoek naar fotos van cruiseschepen! :D

sa en net oars!

de mazzl Kabeljauw

Afbeelding
de m.s Zuiderdam van de Holland America Line!

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Dus het wordt RoRo of WoWo?
't zijn drijvende schoenendozen, alletwee de types.
Je kan nog beter op een veeboot varen, die passagiers klagen en zeuren tenminste niet.
Persoonlijk prefereer ik ook een overdosis natuurlijke chanel n°5 boven de chemische variant.
Zo'n passagiersbak is gewoon een drijvend hotel, waarbij het varen op een 4e plaats komt.
Wees wijs, kies voor RoRo of andere vracht.
Een neef van mij heeft bij de HAL gevaren, en nu, zelfs 10 jaar na dato, heeft hij zo'n gemaakte Yankee glimlach.
Hij is onder behandeling geweest, maar niets helpt.
Jarenlang verplicht en gemaakt moeten glimlachen is niet zomaar ongedaan te maken.
Zwemmen gaat niet meer, hij hapt steeds water.
We noemen hem Harald (hij heet Mark) naar de beroemde veerboot die ook zo'n probleem had met zijn laadklep.


Groetn,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
hdofferhoff
Berichten: 902
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:46
Locatie: sappemeer

Bericht door hdofferhoff »

Even wat foto's die ik afgelopen winter heb gemaakt tijdens een bezoek aan de Meyer werf in Papenburg. En een foto van de Norway (ex France) gefotografeerd in Bremerhaven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr.Huub.
Joop.O.H.
Berichten: 135
Lid geworden op: 26 jul 2004 19:40
Locatie: Hengelo

Bericht door Joop.O.H. »

Dit onderwerp is al een paar keer ter sprake geweest op het oude "kolengestookte" forum.

Ik heb zelf verschillende reizen op cruiseschepen gemaakt,maar dan als pasagier.All heb ik helemaal geen werk meer dan is dat wel het laatste om als bemanningslid op zo'n schip te varen,het is meer een gevangenis voor je,zelfs de lampenist mag alleen maar snachts de lampen vernieuwen om maar een voorbeeld te noemen,en om de wal op te gaan moet je allerlij sluipwegen nemen om niet onder het oog van de pasagier te komen,nee,dan weet ik wel andere schepen om op te varen.

Gr. Joop
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

De postboot rms St Helena gezien vanaf de QE2 bij Kaapstad.

Afbeelding

Een paar dagen geleden was op de Duitse tv een documantaire te zien over dit schip, ze varen tussen Cape Town en St Helena, het eiland is volledig afhankelijk van deze boot. Ze nemen ook passagiers mee en het was best gezellig aan boord zo te zien, in de folder staat dan ook dat ze GEEN cruiser zijn.

http://www.rms-st-helena.com/

Als ik het goed begrijp is het in 2010 gedaan met de pret, dan zou er een vliegveld aangelegd zijn op St Helena.

m vr groet, Leo.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Cruisescheeeepe'n

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Passagiersscheeeepe'n

Ja een ieder z'n meug, maar als Kabeljouwtje voor de rest van z'n leven verpest wil zijn dan heb je naast passagiersschepen ook b.v. de mogelijkheid om ambtenaar te worden OF bij de Marine te gaan varen.
terwijl passagiersschepen door de technische bril gezien bijzonder interessaaaaaaant zijn 8) is het meestal zo dat de personen die er op varen, zich na verloop van tijd net zo bekakt gaan gedraaaage'n als de vracht die ze vervoeren!! :shock:
Ik had jaaaren geleden het superdeluxe Duitse passagiersJACHT "Hanseatic" in dok, ze had zware bodemschade opgelopen toen ze op een rots liep in de NoordWest Passage hier in Canada, vlak bij Gjoahavn. (Over bakkies gesprooooke'n) Dit jacht heeft een bemanning tot passagiersratio van 1, komma PLUS, waar ik even mee wil zegge'n dat er dus MEEER bemanningsleden op zitten dan passagiers, wat dus weer inhoud dat dit de ECHTE dure jongens zijn, voor de hele speciale cruisereisjes. Enfin, de Hwtk was een goede collega en ik zat wat zaken met hem te bespreken en hij nodigde me uit voor de lunch, het schip had een prachtige machinekamer enz. enz. Dus ik liet me tijdens ons hapje en bakkie bier ontvallen dat hij het met zo'n bootje wel had geschoten leek me zo, prachtige reizen, interessante plekken enz. enz.
Hij hielp me snel uit de droom door me in te lichten dat ie al een tijd bij de klub zat enz. enz. maar dat ie morgen op een container boot zou gaan varen want:
" Die kontainers ouwehoeren NIET terug en met met passagiers is dat een gebed zonder end." :roll: :roll:

Het feit dat er op deze Kombuispraat weinig over passagiersschepen wordt gesproken spreekt waarschijnlijk voor zich!! Ik sluit me dan ook geheel bij de wijze woorden van Joop an!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Deze mooie jachten zijn opgestuurd door Baco Bert.
Ook cruiseschepen.
All the best
Jos

Afbeelding


Afbeelding
Hallo Jos, Dit is de goede naam
.........................................Afbeelding
mink

Cruiseschip Horizon

Bericht door mink »

Afbeelding

Cruiseschip Horizon van Celibrity Cruises,
49.000 Ton

Onze eerste cruise in 1997, Westelijke carribean
Ivo

Bericht door Ivo »

Volgens mij is dit ook de Rodney Bay, deze heb ik gefotografeerd bij Stockholm
Afbeelding
Groetjes
mink

Majesty of the Seas

Bericht door mink »

Onze 2e cruise in 1998 met Majesty of the Seas.

74.000 ton
266 meter lang
32 meter breed
2276 Passagiers
808 bemanningsleden
18 liften!
14 etages!

Een klein dorp!

Afbeelding


Plaats reactie