Cruise- en passagiersschepen
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
- Locatie: Manila, Philippijnen
Re: Cruise- en passagiersschepen
Wanneer je het hele verhaal van de United States volgt kom je tot de ontdekking dat het een speeltje is (was) van de United States club, onder leiding van de dochter van de ontwerper van de United States die het schip wilde behouden om er een soort drijvend Disney Park, hotel en winkelcentrum, zeg maar een soort Rotterdam maar dan op z'n Amerikaans
van te maken. Het zou eerst in Philadelphia blijven, toen zou het naar New York worden gesleept maar omdat het niet zeker is of het tijdens de sleepreis wel zou blijven drijven werd er vanaf gezien. Omdat de haven autoriteiten van Philadelphia 64.000 dollar per maand eisen aan havengeld zou worden besloten om het dan toch maar te verkopen om er scheermesjes van te laten maken.
Toen kwam die luxieuze cruise maatschappij op de proppen om de United States te kopen, te laten verbouwen en uiteindelijk als cruiseschip te gebruiken. In diezelfde periode werd de cruisemaatschappij over genomen door Genting uit Hong Kong. Wanneer je tussen de regels doorleest van alles wat er over de hele United States saga is en nog wordt geschreven is het helemaal niet zeker dat het verbouwen doorgaat en lijkt de sloopwerf de uiteindelijke oplossing. De nieuwe eigenaren zeggen tot eind 2016 nodig te hebben om te zien of hun project wel haalbaar is!!!! (Lees: kan er van die schroothoop nog iets worden gemaakt). Mocht dat zo zijn dan zal de United States worden verbouwd en er net zo uit komen te zien als welk ander modern cruiseschip. Op w.w.w.ssmaritime.com staat een tekening hoe het schip er uit zou komen te zien na de verbouwing.
Ik heb in m'n oude schoenendoos een foto gevonden van de Munchen uit 1923.
s.s. Munchen, owner Nord Deutsche Lloyd, Bremen, Germany
built 1923 at "Vulkan" Stettin Yard,
Grt. 13.3225, l.o.a. 167.80, width 19.80 mt.
Begon op 21 Juni 1923 aan haar maiden trip naar New York, na een brand in de lading bijna geheel uitgebrand in de haven van New York, 11 Februari 1930. Gerepareerd en opnieuw uitgerust door de A.G. Weser, 14.690 grt. Herdoopt in General von Stuben, in 1938 herdoopt in Steuben.
Op 9 Februari verliet de Steuben de haven van Pillau op weg naar Kiel met aan boord 2.500 gewonden, 2000 vluchtelingen en een bemanning van 450 man. Kort voor middernacht, !0 Februari, bij Stolpmunde werd de Steuben getorpedeerd door de Sowjet onderzeeer S13 en zonk. Er waren 3.000 slachtoffers.
van te maken. Het zou eerst in Philadelphia blijven, toen zou het naar New York worden gesleept maar omdat het niet zeker is of het tijdens de sleepreis wel zou blijven drijven werd er vanaf gezien. Omdat de haven autoriteiten van Philadelphia 64.000 dollar per maand eisen aan havengeld zou worden besloten om het dan toch maar te verkopen om er scheermesjes van te laten maken.
Toen kwam die luxieuze cruise maatschappij op de proppen om de United States te kopen, te laten verbouwen en uiteindelijk als cruiseschip te gebruiken. In diezelfde periode werd de cruisemaatschappij over genomen door Genting uit Hong Kong. Wanneer je tussen de regels doorleest van alles wat er over de hele United States saga is en nog wordt geschreven is het helemaal niet zeker dat het verbouwen doorgaat en lijkt de sloopwerf de uiteindelijke oplossing. De nieuwe eigenaren zeggen tot eind 2016 nodig te hebben om te zien of hun project wel haalbaar is!!!! (Lees: kan er van die schroothoop nog iets worden gemaakt). Mocht dat zo zijn dan zal de United States worden verbouwd en er net zo uit komen te zien als welk ander modern cruiseschip. Op w.w.w.ssmaritime.com staat een tekening hoe het schip er uit zou komen te zien na de verbouwing.
Ik heb in m'n oude schoenendoos een foto gevonden van de Munchen uit 1923.
s.s. Munchen, owner Nord Deutsche Lloyd, Bremen, Germany
built 1923 at "Vulkan" Stettin Yard,
Grt. 13.3225, l.o.a. 167.80, width 19.80 mt.
Begon op 21 Juni 1923 aan haar maiden trip naar New York, na een brand in de lading bijna geheel uitgebrand in de haven van New York, 11 Februari 1930. Gerepareerd en opnieuw uitgerust door de A.G. Weser, 14.690 grt. Herdoopt in General von Stuben, in 1938 herdoopt in Steuben.
Op 9 Februari verliet de Steuben de haven van Pillau op weg naar Kiel met aan boord 2.500 gewonden, 2000 vluchtelingen en een bemanning van 450 man. Kort voor middernacht, !0 Februari, bij Stolpmunde werd de Steuben getorpedeerd door de Sowjet onderzeeer S13 en zonk. Er waren 3.000 slachtoffers.
- Bijlagen
-
- Munchen096.jpg (516.97 KiB) 7741 keer bekeken
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
- Locatie: Manila, Philippijnen
Re: Cruise- en passagiersschepen
Ik heb net gelezen dat de Crystal Cruises, de maatschappij die zou trachten de UNITED STATES weer aan het varen te krijgen, heeft besloten om van die plannen af te zien, omdat het technisch EN financieel onuitvoerbaar is. Jammer maar waar. Wel heeft Crystal Cruises de United States Conservancy een bedrag van $ 350.000 gegeven om de lopende kosten te bestrijden.
Zouden het dan toch scheermesjes en cola blikjes worden???
Cor
Zouden het dan toch scheermesjes en cola blikjes worden???
Cor
Re: Cruise- en passagiersschepen
zou wel jammer zijn als ie gesloopt word maar wij hebben gelukkig de modellen nog
- Bijlagen
-
- USS 002 bew ok.jpg (275.7 KiB) 7400 keer bekeken
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Cruise- en passagiersschepen
Voor wie het gemist heeft: de noordwestelijke doorvaart met een passagiersschip!
Zie: http://nos.nl/artikel/2129080-klimaatve ... elijk.html
Zie: http://nos.nl/artikel/2129080-klimaatve ... elijk.html
Groet,
Hans
Hans
Re: Cruise- en passagiersschepen
De AQUITANIA
De bovenbrug (schavotje).
De benedenbrug, waar die instrumenten rechts voor dienden? Kwait nait.
IDNo: 1135583 Year: 1914
Name: AQUITANIA Type: Passenger/cargo Flag: GBR
Tons: 45647 Builder: John Brown & Co Location of yard: Clydebank
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 4ST-23
BU Faslane 21.2.50
De bovenbrug (schavotje).
De benedenbrug, waar die instrumenten rechts voor dienden? Kwait nait.
IDNo: 1135583 Year: 1914
Name: AQUITANIA Type: Passenger/cargo Flag: GBR
Tons: 45647 Builder: John Brown & Co Location of yard: Clydebank
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 4ST-23
BU Faslane 21.2.50
Re: Cruise- en passagiersschepen
Dit cruiseschip komt ook bij Meyer vandaan. Wel alleen enkele reis.
Vraag me af waar de bemanning huist.
groet
Hans
Vraag me af waar de bemanning huist.
groet
Hans
- Bijlagen
-
- 800px-Sheep_Ship_2.jpeg (137.98 KiB) 6957 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
- Locatie: Brookfield, Connecticut, USA
Re: Cruise- en passagiersschepen
als het Arabishe bemanning is kan it het well raden !!
Re: Cruise- en passagiersschepen
Jacko, hoe bedoel je "enkele reis"?
Groeten Arie E
Groeten Arie E
Re: Cruise- en passagiersschepen
Schapen gaan maar alleen heen en niet meer terug. Dus enkele reis slachthuis.
Hans (Jacko)
Hans (Jacko)
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.