Machinekamers
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Machinekamers
There we go.......daaar konden vroegaah vele pakkies bootjes slechts van dromen3 x 2.200 pk MAK
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Machinekamers
LOL, ik had je motorenkennis onderschat.Harry G. Hogeboom schreef: ↑09 nov 2018 23:44Fransen.....en Motoor'n....zijn woorden welke je gewoon " uit principe" noooooit in eeeen zelfde zinsnede moet gebruiken.
Dat allemaal gezegd hebbende, ik rijd nu in Frans voertuig met een Franse Ottomotor, die mijns inziens één van de betere is die er de laatste 50 jaar op 's Heerenwegen heeft rondgereden.
ES9J4, 3 liter V6. Gezamenlijke ontwikkeling van PSA en Renault. Sterk, soepel en zeer betrouwbaar. Ten prooi gevallen aan milieubezuinigingswoede.
Adri
Re: Machinekamers
Adri ben je er zo gek op dat je hem binnen hebt gezet?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19 dec 2011 23:12
Re: Machinekamers
Ja en m'n racefiets staat 's nachts naast m'n bed.
Adri
Re: Machinekamers
In de Peugeot 404 (die met die vleugeltjes naar de achterlichten toe) stonden geweldige dieselmotoren. Onverwoestbaar waren ze... Heel goed bekend in de jachtvaart (en kleine binnenvaart) , die Perkins-motoren.
Ik heb zelf 3 boten gehad met zulke Peugeot-motoren, 2 met 40pk, 1 met 60pk. En alle drie varen ze nog steeds, én met dezelfde motoren, tot groot genoegen van hun huidige eigenaren
Ik heb zelf 3 boten gehad met zulke Peugeot-motoren, 2 met 40pk, 1 met 60pk. En alle drie varen ze nog steeds, én met dezelfde motoren, tot groot genoegen van hun huidige eigenaren
Oost, west...ook best
Re: Machinekamers
'k Denk dat je je vergist Jan. Perkins heeft niets met Peugeot te maken.
CGM (of Indenor) was en is de motordivisie van Peugeot, nu PSA en leverde in het verleden ook aan anderen zoals Ford, Talbot en DAF. Grote afzet hebben ze ook in bootjes, tractors, enz.
Mijn zoon had een 504 Break met een Indenor
Een ex TdF ploegleiderswagen, waarmee hij regelmatig reed voor vervoer van zijn fietsclub WTOS (wij trainen ons suf) naar zonnige streken. Er gingen 6 frames en 20 wielen op het dak.
Aangezien de 2,1 Indenor met 4-bak wat moeite had met gebergtes als de Pyreneeën, heeft hij met de mede-eigenaar er een 2,5 Indenor met 5-bak ingesleuteld.
Helaas werd het gebruik te weinig en de wegenbelasting te hoog en heeft hij hem aan een Egyptenaar verkocht, dus hij rijdt nu hoogstwaarschijnlijk nog steeds als taxi in Caïro rond.
Adri
CGM (of Indenor) was en is de motordivisie van Peugeot, nu PSA en leverde in het verleden ook aan anderen zoals Ford, Talbot en DAF. Grote afzet hebben ze ook in bootjes, tractors, enz.
Mijn zoon had een 504 Break met een Indenor
Een ex TdF ploegleiderswagen, waarmee hij regelmatig reed voor vervoer van zijn fietsclub WTOS (wij trainen ons suf) naar zonnige streken. Er gingen 6 frames en 20 wielen op het dak.
Aangezien de 2,1 Indenor met 4-bak wat moeite had met gebergtes als de Pyreneeën, heeft hij met de mede-eigenaar er een 2,5 Indenor met 5-bak ingesleuteld.
Helaas werd het gebruik te weinig en de wegenbelasting te hoog en heeft hij hem aan een Egyptenaar verkocht, dus hij rijdt nu hoogstwaarschijnlijk nog steeds als taxi in Caïro rond.
Adri
Re: Machinekamers
504 break, ge-wel-dig.
Heb ik vroegah, 35 jaar terug, nog in gereden als servicewagen.
Heerlijke bak....
Heb ik vroegah, 35 jaar terug, nog in gereden als servicewagen.
Heerlijke bak....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Machinekamers
Zo een 404 Jdbvos ?
De 504 Familiale was de volgende van mijn ouders
Werden die Peugeot Dieseltjes ook niet veel in Doeraks geplaatst?
De 504 Familiale was de volgende van mijn ouders
Werden die Peugeot Dieseltjes ook niet veel in Doeraks geplaatst?
- Bijlagen
-
- 14317550_1095222567222197_6523598774677361466_n.jpg (96.1 KiB) 8447 keer bekeken
Machinare nesse est!