ARYA National Shipping Lines

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

ARYA National Shipping Lines

Bericht door Knisten »

Heeft iemand misschien nog een foto van het m/s "ARYA GAM" (of een van de zusterschepen) beschikbaar. Naar mijn beste weten zijn ze omstreeks 1970 gebouwd in Belgie (Cockerill) en een feature was de Stülckenmast midscheeps, vier verrijdbare dekkranen, alsmede twee rookkanalen in dezelfde V-vorm als de Stülckenmast.
Alvast bedankt voor de moeite.

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Knisten,
Helaas heb ik er geen foto van, maar er is wel iemand, die ze te koop aanbied.Hier de link ernaar toe:
http://www.ship-photos.com/rtfs/irn.rtf
Ik vond nog wel een Arya Grace, maar weet niet of je deze bedoelt?
Een zusterschip?
Afbeelding
groetjes ruud
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

ARYA National Shipping Lines

Bericht door Knisten »

Hallo Ruud,
Bedankt voor de snelle reactie en de mooie foto. Ik zal contact opnemen met het bedrijf in Nieuw Zeeland. De foto welke jij als bijlage stuurde is echter niet het door mij gezochte schip. Ik houd je op de hoogte van de voortgang.
Groeten,
Knisten
C.E.A. van Boeckel

ARYA National Shipping Lines

Bericht door C.E.A. van Boeckel »

Vlissingen 1984: Het zusterschip IRAN NAHAD (ex ARYA NAZ).

mvg C.E.A.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Knisten,
Dankzij C.E.A., die dit spoor gaf, vond ik ook nog dit zusterschip, en heb het gelijk aangepast, want deze stond bij mij niet bekend als een ARYA.
Afbeelding
groetjes ruud
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

ARYA National Shipping Lines

Bericht door Knisten »

Ahoy C.E.A. en Ruud
Beiden bedankt voor de foto's. ARYA had destijds een serie van 6 van deze schepen. Nadat de rederij van naam is veranderd ben ik de draad een beetje kwijt geraakt. Er waren ondermeer ook een viertal schepen overgenomen van Delmas-Vieljeux. Een daarvan was de Marie Delmas, welke als ARYA PAKE nog lang in dienst is geweest. Deze foto's brengen best wel leuke herinneringen terug. Verder zijn ook destijds de schepen van Jan C. Uyterwijk in de South Shipping Lines dienst overgegaan naar ARYA. Dat waren veelal "oud-gedienden" van de Nederlandse koopvaardij.
Vriendelijke groeten en nogmaals dank.
73 CUL
Knisten
2nd capitan

Re: ARYA National Shipping Lines

Bericht door 2nd capitan »

hey maatjes,

ik was bij de bouw van die arya schepen.
heb trouwens proefreizen meegedaan, op de arya nur.
de overeenkomst van iran (de shah) werden toekomstige officieren in antwerpen naar de zeevaartschool gestuurd. Cockerill bouwde de schepen.NA de shah heb ik veel vrienden verloren, dat was in de tijd van die gek Khomeini.
bijna alle kadetten die ik toen kende zijn ofwel snel opgeklommen ofwel hier in antwerpen met een mooie blonde getrouwd en hier gebleven.
ps er is er ééntje in nederland als walkapitein bij beck's scheepvaart geloof ik.
enfin ik heb nog een foto van de arya gam maar kan dat hier niet opladen. zo stuur uw mail en ik mail de picture door.

mvgr

frank verhoeven
antwerpen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10559
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: ARYA National Shipping Lines

Bericht door jdbvos »

nog eentje
Arya Gam-01.jpg
Arya Gam-01.jpg (59.24 KiB) 3160 keer bekeken
Oost, west...ook best


Plaats reactie