Verhalen van Tina

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
tina R.I.P.

Verhalen van Tina

Bericht door tina R.I.P. »

Beste Kombuizers.
Ik zal mij eerst voorstellen,mijn naam is Tina en heb gevaren van 1955 tot 1967,eerst bij Gebroeders van Uden,daarna bij de KNSM kustvaart,n.l. WISM/NKM.Toen was ik nog een man,maar nu ben ik wettelijk via het Gemeentelijke geboorteregister een vrouw.geopereerd en alles,wat er bij hoort.Dit heet geen ombouwen(dat doe je een huis),maar Genderdysforie en het is erg als je het heb.Ik heb het tot mijn 59ste jaar proberen te ontkennen,maar op gegeven monent kom je voor de keuze te staan,opereren of zelfmoord,omdat het geestelijk niet meer is vol te houden.Ik zal proberen,wat Genderdysforie in houdt,de meeste weten het niet om zo te zijn.Genderdysforie is een geestelijk gevoel,dat je in een verkeerd lichaam zit,Man>vrouw en omgekeerd Vrouw>man.Het is geen prettige ziekte,wat eigenlijk geen ziekte is in het zin zin van het woord(zeg een afwijking,die tijdens de zwangerschap ontstaan is),maar ik ben verder een gezond geestelijk persoon.Het is niet prettig om zo te zijn,als man is het gemakkelijker,je schoot je broek en je trui aan en het het wassen en haren kammen,klaar is Kees,maar als vrouw moet je netjes aankleden,optutten,haar doen,broek enrok met het bijbehoorende blousje en truitje enz..Ik ben er mee geboren en ik heb mijn hele leven geestelijk last van gehad tot mijn 63 ste jaar en dat jaar heb ik 4 operaties ondergaan.Vroeger in de 50ger jaren zei ik het wel eens,dat ik niet gelukkig ben met zo een raar gevoel van binnen en daarbij nog zo raar ding tussen je benen en dan zit je niet lekker in je vel en ben je van binnen ongelukkig met je leven en als je er met je ouders over wou praten,kon dat niet,omdat ze het niet begrepen,ze zeiden,je bent niet goed bij je hoofd.Ik was 59,toen het mijn vrouw vertelde,nu mijn partner en die heb zich goed aangepast,zij het met moeite,maar we zijn al 23 jaar gelukkig getrouwd.Vroeger noemde het Trans-sexueel,nu niet meer gelukkig,want het heeft niets met sex te maken,al denken sommige dat,mijn partner en ik zijn niet lesbisch,dus we slapen niet meer bij elkaar.De operatie is in Belgie gebeurd,want in Nederland durfte ze niet aan,vanwege hart- en diabetisproblemen(lees V.U. z.h.).Ik ben 4 keer op de TV geweest ,waarvan 2 x in de TV Show van Ivo Niehe.Ik was een van de oudste,die zich liet opereren(62 Jaar).Het was niet bedoelt om op de TV komen,maar om begrip te kweken voor ons soort mensen,waar het hier in Nederland,nog heel veel aan mankeert,je wordt steeds uitgescholden door mensen,die denken dat ze leuk zijn,de woorden ombouwen(doe je Keuken) ligt voor in hun bestorven en nog meer van termen waar onze Nederlandse taal rijk aan is op ons soort mensen. Af en toe heb spijt,dat ik geen zelfmoord gekozen heb,dan was ik van het gelazer af geweest,maar mijn partner zou niet begrepen hebben.Mijn hele familie en vriende hebben laten vallen als een baksteen en dat doet pijn,maar ondanks alles ben ik dezelfde persoon gebleven,ondank dat ik er anders uit ziet.Het is niet met pilletje tegen te houden en het blijft als een rode draad door je leven heen lopen.Ik hoop,dat ik jullie voldoende heb ingelicht,dan gaan op deze topic verder met varensverhalen,wat ook leuker is,Bedankt voor de aandacht.
Groetjes Tina.

Gast

Bericht door Gast »

meld je gewoon aan als ex-zeeman of van mijn part ex-zeevrouw.
met zo'n verhaal, hoe dapper ook, roep je alleen maar ongein af.
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Tina;
Het maakt niet uit of je eens een man was. Mijn respect heb je, dat je de wereld in je nieuwe hoedanigheid aandurft,echter, de maatschappij is er nog niet totaal rijp voor. Opvoeding en religieuze achtergrond spelen hierbij een rol. Ik kan me voorstellen ,dat je waarschijnlijk collega's tegen komt op Kombuispraat en zich af zouden vragen wie je dan wel bent. Ik vind niet, dat je uitleg verschuldigd bent aan wie of wat dan ook. Jij hebt die bewuste keuze gemaakt en als jou dat het echte geluk heeft gebracht dan is dat okee, maar ik zou er niet te veel over uitweiden, omdat dat niet terzake doet. Jouw keus, jouw leven, meer niet. Ik hoop alleen dat je begrepen hebt, dat anderen er wel heel veel moeite mee hebben en dat je opgewassen bent tegen felle reacties. als je dat niet bent, moet je het kort houden wat betreft je info op dat punt. als je reisverhalen hebt te vertellen, doe dat hier; daar is deze site voor.
verders Welkom hier en doe mee.

groetjes Ton
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Tina,

In tegenstelling tot de vorige sprekers denk ik wél dat je er goed aan gedaan hebt om je situatie toe te lichten want vroeger of later zouden er toch vraagtekens geplaatst of ongewild pijnlijke vragen gesteld worden. Hoe gedetailleerd je dit toelicht is je eigen keuze en wat mij betreft was een simpele situatie schets (voor zover zoiets simpel kan zijn natuurijk) genoeg geweest.

Zonder verder in details te treden heb ik het sterke vermoeden dat ik die "vraagteken" situatie op een ander en ook dit forum al eens heb meegemaakt. Als ik het bij het rechte eind heb dan is, mogelijk mede door een vergelijkbare situatie een zéér gewaardeerd en uitermate deskundig forumlid ineeens, en uiteraard zonder opgaaf van redenen, volledig afgehaakt. En vond ik héél jammer!!

De reden dat de meeste van ons aan één of méér forums deelnemen is gewoon om een gezelligheidsplatform van gelijkgestemden op zeevaartgebied te hebben waarop we onze ervaringen, verhalen en vragen kwijt kunnen en daaraan kan ieder zijn grote of kleine steentje bijdragen en daar hoor jij als ex-zeevarende gewoon bij ; punt uit.

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Ik sluit me voor 100% bij Bert aan. Welkom op dit forum Tina :!:
grts jan.
rinus

Bericht door rinus »

Ook ik sluit mij bij de woorden van Bert aan. Tina dus welkom hier,
en ik hoop ook dat de persoon die Bert bedoelt dit leest en haar/zijn medewerking ook weer hervat want het was een genot om van deze kennis gebruik temaken en zonde dat dat niet meer kan .dus Tina
misschien help het en komen de anderen ook over de brug wat ik hoop.
gr.rinus
mink

tina

Bericht door mink »

hallo TINA

welkom op deze site ,waardering voor je lef en vele zullen je accepteren

zoals je bent.

de groetjes mink.w
Joke

Bericht door Joke »

Hoi Tina, mijn eerste reacties was... och heden!
Mijn tweede reactie was...... niet zeuren, het gaat hier om de hobby die we met z'n allen hebben en het maakt helemaal niks uit hoe iemand is, klaar!

Dus.... na wat gezwam van mij, welkom! :D
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Tina,
Van harte welkom, wacht met spanning op je verhalen.
All the best
Jos

(Je kunt als Tina inloggen)
mink

Bericht door mink »

oke


Plaats reactie