Koninklijke Hollandse Lloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bij Dr.Klokke ben ik ook regelmatig geweest, maar vaker bij zijn collega in Rotterdam: Dr.Rietdijk aan de Gravendijkwal. :wink:
Die wachtte tot de wachtkamer helemaal vol zat en dan moest het hele zootje ongeregeld tegelijkertijd naar binnen, daar moesten we met ontbloot bovenlichaam naast elkaar gaan staan en liep hij snel langs om de keuring te verrichten.
Daarna werden er meteen röntgenfoto's gemaakt en was er altijd wel iemand die vroeg of het horloge om kon blijven.
Zijn reactie: "Altijd dat gezeik met die horloges, Doorlopen!"
Dan kregen we weer een mooi stempeltje in het monsterboekje en konden we weer een jaar vooruit. :wink:

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Harry G. Hogeboom »

minstens twee-, maar vaker driemaal daags
Tjaaa...dat aspect van de sociale omstandigheden a/b van een oliepot bij de Christelijke Nederlandse Langen omvaart had ik even niet in overweging genomen........maar ik ben toch zo vrij om een kanttekening aan de zijlijn te maken Theodorus. Je kunt dat " minstens 2, maar vaker 3 X daags" dus rustig vervangen door woorden zoals " nagenoeg 24/7". Als ik zo over de jaren die ik nu als walslurp heb doorgebracht-bij gelegenheid- als dit onderwerp opkwam " in gedachten" een routine 24 uurs cyclus op zee doorliep en dan bedacht iets van " en dan namen we een pilsje".......en dan namen we wel "2 pilsjes"....en het potje na de wacht ....en DAN die reis met die Sparks die kon zuipen als een ketellapper. DAN vertel ik mezelluf iedere keer weer als ik de potjes optel...." DAT kan NOOIT waar zijn" :roll: ......ECHTER...dat was in de dagen van " Ignorance is bliss" en dan leg ik zo'n samenvatting wel eens aan de direktie voor met de vraag : " Heppik dat nou gedroomd, dat KAN toch niet zo??"........maar dan zegt ze vaste prik :" Jaaa, zo was het wel zo'n beetje, ik kan het niet "op een potje na" bevestigen, maar het klopt wel.En zo komen er af en toe bijzonder interessante zaken uit dat geheugen en dat Journaal van Isadora de Paradijsvogel uit het Enge Bos op de m.t. " Forest Hill" :lol:
Dr.Rietdijk aan de Gravendijkwal.
Staat ook in het boekie Jos, ben de details falikant vergeten! :roll:
lezen tijdens pikheet :-D daar wordt ik vrolijk van
Jan ik had het eerst nog een beetje verder willen oppoetsen met wat Sallaaaands, maar zag daar maar van af om niet de indruk te wekken dat ik hardleers ben :mrgreen: Ik loop vandaag weer met een dikke nek rond i.v.m. " mijn goede daad op afstand"..........een mens zal maar vrolijk zijn nietwaar!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zeelandia.jpg
Zeelandia.jpg (132.77 KiB) 3600 keer bekeken
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Bij de op het affiche staande telefoonnummer kun je niet meer terecht.
Maar voor info over de rëunie op 24 maart 2018 kun je terecht op.: khl@upcmail.nl

Ben je ooit verhuisd en/of je emailadres is gewijzigd, of heb je nog nooit een uitnodiging gekregen meld dat dan.!!!!

Groet
Hans
Bijlagen
Poster1.jpg
Poster1.jpg (44.44 KiB) 3460 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zeelandia IJmuiden.jpg
Zeelandia IJmuiden.jpg (160.26 KiB) 3710 keer bekeken
ewoud
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2009 18:45
Locatie: Ierland

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door ewoud »

FILM 1965 GAASTERLAND EN 1969 AMSTELLAND
Samengevoegd tot een 35 minuten kleurenfilm met geluid.
Ik denk vooral interessant voor WTK’ers die met deze schepen toen gevaren hebben.

Eigenlijk jammer als deze film beperkt blijft tot mijn vrienden en familie !
Het zou beter zijn om eens de film te laten zien aan een paar geïnteresseerden gewoon bij iemand thuis op de TV.
Mocht er interesse zijn dan kan ik misschien ergens naar toe rijden, wij zijn in Antwerpen van 30 oktober tot 15 november.

Nog een vraag:
De crew waar ik mee voer op de Amstelland in 1969:
Hwtk J.H.Driessen
2e wtk R. Geers
3e wtk J.v.Steden
4e wtk G.v.Heerde
4e wtk J.Veldhuysen
4e wtk Ewoud van den Berg (ik zelf)
Ass.wtk H.de Swart
Ass.wtk P.Boontjes
Al deze mensen ben ik helaas uit het oog verloren en kan ze nu ook niet meer vinden, met uitzondering van Gerrit van Heerde.
Weet iemand van één van deze mensen ?

Ewoud van den Berg
Ierland.
vandenbergewoud@gmail.com
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Koos »

Hallo Ewoud,
Hartstikke mooi zulke films.
Maar om nou naar iedereen toe te rijden waar dan misschien een paar geinteresseerden ook naar toe zijn gekomen, is misschien toch wel wat te intensief voor je in die paar dagen.
Misschien mogelijk om de film te (laten) digitaliseren en dan tegen kosten aan te bieden aan de geinteresseerden ?
Ter info: Met Driessen heb ik gevaren op de "Amstelland" in 1968, hij toen als 2e WTK en aflos HWTK.
Daarvoor ook nog een keer met hem, en toen als 2e WTK op de "Montferland" meegemaakt.
De naam Geers komt mij ook wel bekend voor evenals van Heerde maar kan er niet de gezichten op het moment bij bedenken.
Verneem misschien nog wel van je en een fijne tijd in Antwerpen maar dat zal wel lukken neem ik aan.
Gr. Koos
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Ewoud

Piet Boontjes kun je hier vinden., https://www.facebook.com/piet.boontjes?fref=ts&__nodl

Zelf heb ook op de Amstelland gevaren , moet het monsterboekje er even op naslaan 1969 tot 1972
Even kijken wanneer precies

Groet
Hans

P.s.
Moet het J.Velthuisen zijn met en t dus (Heintje Wolkendek ) die is helaas overleden.
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Koos »

Att.Ewoud
Vond nog een foto waarop 1 van de namen op staan.
Is genomen op de "Amstelland" en zul je Driessen ongetwijfeld in het groepje herkennen.
Ome Arie Smit (zit er ook bij) was toen de HWTK en Driessen 2e WTK. en ikzelf 3eWTK.
Als ik mij het nog vagelijk herinner, was dit 1 van de laatste reizen van Ome Arie Smit voor zijn pensioen.
Zat altijd nog bij "wit" in "jasje TT" moest allemaal afgedragen worden zie hij.
Geen zuinige Zeeuw, maar een zeer zuinige Terschellinger.
Volgens mij toen Driessen een reis aflos HWTK geweest en daarna Schuchardt erop gekomen.
Had ik voor "Amstelland" ook mee op de "Montferland" gezeten net als eerder genoemd met Driessen.
Miscchien zegt het je nog iets, maar was wel een jaar voor jouw tijd op dat schip.
Gr. Koos
onderonsje Amstelland 001.jpg
onderonsje Amstelland 001.jpg (135.79 KiB) 3601 keer bekeken
ewoud
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2009 18:45
Locatie: Ierland

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door ewoud »

Koos, bedankt voor de foto !
Weet jij misschien hoe ik Driessen kan bereiken ?
Groeten, Ewoud.


Plaats reactie