Offshore
Re: Offshore
Wellicht de toekomstige werkplek van ShR
- Bijlagen
-
- MPSV Topaz Commander DP desk
- DSC00163.JPG (195.19 KiB) 5540 keer bekeken
Re: Offshore
Dank u, voor jullie antwoorden Ragnar en Tino Karunding.
@Tino: Ja ik kan best wel geloven dat in de offshore het een andere rythme en andere 'cultuur' is dan in de koopvaardij. Ik hoor vaak dat de offshore een heel gesloten kring is en dat het bijvoorbeeld moeilijk is om bij Heerema aan de slag te gaan, is dat waar ?
@Ragnar :
Amai, dankje wel! Nu is mijn lijstje een stuk langer!
Bourbon offshore had ik ook gevonden, dat ze heel actief zijn in afrika wist ik niet.. Wat bedoelt u met de 'hel' van West-Afrika? Omdat er daar veel piraterij is ?
Ik maak me ook geen zorgen met de belastingen, ik woon in België en hier zijn we belastingvrij als we minimum 183 dagen in het buitenland werken. Maar dat Ltd systeem is wel heel interessant!
Qua betaling heb ik inderdaad al opgemerkt dat salarissen in Nederland relatief laag zijn tegenover van bijvoorbeeld Amerikanen die in de offshore werken in de Golf van Mexico.
Voor de DP courses dacht ik zelf de DP induction course te betalen en daarna een rederij vinden waar ik voldoende uren kan werken om dan over te schakelen naar DP advanced ( die dan betaald zou worden door de rederij ). Ik zou ook graag willen beginnen op 'support ships' ( diving/platform/multi-purpose support enz... ) en na een jaar of 10 overgaan naar een drillship of semi-submersible als DPO.
Nog bedankt voor jullie adviezen!
Groeten
ShR
PS: mooie foto van de Topaz commander! heel mooi schip btw.
@Tino: Ja ik kan best wel geloven dat in de offshore het een andere rythme en andere 'cultuur' is dan in de koopvaardij. Ik hoor vaak dat de offshore een heel gesloten kring is en dat het bijvoorbeeld moeilijk is om bij Heerema aan de slag te gaan, is dat waar ?
@Ragnar :
Amai, dankje wel! Nu is mijn lijstje een stuk langer!
Bourbon offshore had ik ook gevonden, dat ze heel actief zijn in afrika wist ik niet.. Wat bedoelt u met de 'hel' van West-Afrika? Omdat er daar veel piraterij is ?
Ik maak me ook geen zorgen met de belastingen, ik woon in België en hier zijn we belastingvrij als we minimum 183 dagen in het buitenland werken. Maar dat Ltd systeem is wel heel interessant!
Qua betaling heb ik inderdaad al opgemerkt dat salarissen in Nederland relatief laag zijn tegenover van bijvoorbeeld Amerikanen die in de offshore werken in de Golf van Mexico.
Voor de DP courses dacht ik zelf de DP induction course te betalen en daarna een rederij vinden waar ik voldoende uren kan werken om dan over te schakelen naar DP advanced ( die dan betaald zou worden door de rederij ). Ik zou ook graag willen beginnen op 'support ships' ( diving/platform/multi-purpose support enz... ) en na een jaar of 10 overgaan naar een drillship of semi-submersible als DPO.
Nog bedankt voor jullie adviezen!
Groeten
ShR
PS: mooie foto van de Topaz commander! heel mooi schip btw.
Re: Offshore
Mooi, Tino dat is nog is wat anders als in een Hotlo cartertje rondhangen met grote voorhamers en slagsleutels. Indrukwekkend en mooi werk.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Offshore
Alle verkeersliggies op groen en huppetaaah 24 mtr. vooruitDe Dp desk op de achterbrug.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Offshore
En daar zit nu juist de truck, denk ik.
Opdracht: Hoe houd je een constante voortgangsnelheid met een niet-continue legproces. Immers, of je steeds 24 /48 of 72 meter pijplengte vooruit kan, het schiet niet op als je steeds over die afstand je schip kunt verhalen en weer in de remmen moet. Dat is m.i. het samenspel, de chemie, van hoeveel je uit je onderbocht kunt halen om een gelijke vaarsnelheid vast te houden met een legtempo dat daar steeds met de intervallen (cyclussen) op aansluit.
Of niet?
Opdracht: Hoe houd je een constante voortgangsnelheid met een niet-continue legproces. Immers, of je steeds 24 /48 of 72 meter pijplengte vooruit kan, het schiet niet op als je steeds over die afstand je schip kunt verhalen en weer in de remmen moet. Dat is m.i. het samenspel, de chemie, van hoeveel je uit je onderbocht kunt halen om een gelijke vaarsnelheid vast te houden met een legtempo dat daar steeds met de intervallen (cyclussen) op aansluit.
Of niet?
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Re: Offshore
Hangt er vanaf in welke modus dat je zit. wij kunnen reelen en J-lay doen.
Met R(eel)-lay moet dat geen probleem zijn.
Als we aan 't J-layen zijn is dat anders. Laatste project werkten we met Quads (48mtr).
Zaten toen op cycletijden tussen de 1 en anderhalf uur.
Gr.Tino
Met R(eel)-lay moet dat geen probleem zijn.
Als we aan 't J-layen zijn is dat anders. Laatste project werkten we met Quads (48mtr).
Zaten toen op cycletijden tussen de 1 en anderhalf uur.
Gr.Tino
Re: Offshore
Bij reelen zul je wel een gelijkmatige (afrol-)snelheid kunnen realiseren maar bij j-lay vraag ik me dan af: vaar je steeds 48 meter verder en ligt je een uur stil of verdeel de die 48 meter over die cyclustijd van 1/1,5 uur en haal je "de rek" uit de onderbocht? Ik vermoed het laatste...
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Re: Offshore
Volgens AIS Marine trafic is de Pieter Schelte
aan het proef varen in de Japanse zee
aan het proef varen in de Japanse zee
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: Offshore
Ze komt op eigen kracht naar Rotterdam, hoorde ik vanmorgen.
Frans
Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
( Ik worstel en Groet u )