Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ron H
Berichten: 718
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: Offshore

Bericht door Ron H »

Çcccccccccccccccccccc
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.

Ron H
Berichten: 718
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: Offshore

Bericht door Ron H »

meneer aart schreef: 05 feb 2018 15:02 Gratis af te halen.

Halve meter hoge verzameling folders en foto's over offshore vanaf 1970.

tel: 06 20957392
Past morgen eind van de middag? :-D
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

De Pioneering Spirit ligt ook weer op de MV 2
Pieter.jpg
Pieter.jpg (93.59 KiB) 8934 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Van daag voor het eerst de boom omhoog
35861381_1931976860188564_6473345382494502912_n.jpg
35861381_1931976860188564_6473345382494502912_n.jpg (138.97 KiB) 8357 keer bekeken
Foto van facebook .
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Roberto
Berichten: 181
Lid geworden op: 18 feb 2010 01:15
Locatie: Rotterdam

Netherlands Offshore Company

Bericht door Roberto »

Beste allemaal,
Het is alweer een tijd geleden dat ik iets te melden had maar ik heb een mededeling betreffende de Netherlands Offshore Company site. Deze is circa 18 maanden uit de lucht geweest. Mijn provider is deze op onverklaarbare wijze kwijt geraakt. Maar niet getreurd. Er is nu een nieuwe exclusieve Domeinnaam voor de site. Deze is inmiddels operationeel en is te vinden op http://www.nethoffshorecomp.nl
Er is meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele aanpassingen door te voeren.
Veel kijkplezier.
Groeten,
Roberto
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Offshore

Bericht door Joost.R »

Revolutionary Way of Lifting Offshore Successfully Tested

Heerema Marine Contractors (HMC) has developed a globally unique, innovative way of lifting that will redefine the boundaries of lifting operations offshore. This ‘QUAD lifting’ was tested successfully on October 22, 2018 in the Gulf of Mexico. The QUAD lifting enables HMC to integrally install and/or remove oversized topsides or jackets. This revolutionary innovation is an important expansion of HMC's services and guarantees unmatched lower overall project costs.
HMC.jpg
HMC.jpg (95.41 KiB) 9268 keer bekeken
The unprecedented QUAD way of lifting is suitable for installing topsides on any type of foundation; from jackets to floaters.

"We are proud of the excellent test results with two dynamically-positioned vessels with four cranes working in parallel: Thialf and Balder, two of the world largest semi-submersible crane vessels, both owned and operated by Heerema. As soon as Sleipnir, the largest semi-submersible crane vessel ever built, is in full operation, we are ready to perform the ultimate QUAD lift using our two giants with a combined lifting capacity of Thialf’s 14,000 mT and Sleipnir’s 20,000 mT”, says CEO Koos-Jan van Brouwershaven of HMC.
HMC 2.jpg
HMC 2.jpg (93.5 KiB) 9268 keer bekeken
“We are looking forward to this with great confidence. With our QUAD lifting method, we definitely enter a new era with more flexibility and efficiency throughout the entire process - from engineering, procurement and construction up to and including the commissioning and installation of the jacket and/or the topside - with lower project costs as a result.”
HMC 3.jpg
HMC 3.jpg (83.93 KiB) 9268 keer bekeken
The new QUAD lifting method was preceded by a thorough preparation with, in parallel, the certification process for this technology carried out by DNV-GL. Thanks to this QUAD lifting operation, topsides and jackets can now also be designed in a different way with more freedom for the engineers in terms of layout in relation to weight and dimensions. In addition, the QUAD lifting method offers the possibility to build the topside onshore as a total package including the commissioning. This results in substantially lower overall project costs.

Source: Heerema
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

Voor de Hollanders onder ons
QUAD lifting.jpg
QUAD lifting.jpg (205.77 KiB) 9219 keer bekeken
:lol:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Offshore

Bericht door jdbvos »

Dit geloof je toch niet...??
Op de Fluesen in Friesland vaart een zeil-aak kriskras door het hoofdvaarwater, zich beroepend op voorrang omdat hij zeilt, hier op de Noordzee (met alle scheidingsvakken en hoofdroutes) flikken ze zelfs dit hier
Sinds de uitvinding van de satnav en de navprogramma's op de pc wagen steeds meer clowns zich op zee...
Dus, als we het zó bekijken.....dan ligt humor zelfs op zeestraat....
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Offshore

Bericht door v+d »

Mooi hoor, de antwoordgever zag er de humor wel van in gelukkig.
Ach Jan die zeilers op de Fluesen die denken dat is een motorbootje dus die kan wel wijken.
Ik lag eens op koers naar Stavoren keurig op de door boeien aangegeven vaarweg en was al een paar maal gestopt voor kruisende recreatiezeilers in Valken. Dat snap je dan nog die waren jong en moeten nog wat leren(hoop je ), het volgende koppel waren twee enorme plastictobbes die onder vol zeil, vlak naast elkaar, al tegen ons schreeuwend de vaarweg wensten te kruisen.
Ik was er echt even helemaal klaar mee en het vletje bleef volle kracht haar weg vervolgen, de humor lag even in het water.
De dichtstbijzijnde boot moest draaien maar zijn maat zat te kort naast hem dus moest ook wijken, enfin het hele spul zat in no time ingewikkeld tegen elkaar aan en het vletje stroopte het eraf met wat rafels aan de kabelharing.
De eerste schipper riep: "Lul we varen een wedstrijd" Ik keek hem eens aan en zei: "Meneer u zit in mijn vaarwater en daar heb ik een bloedhekel aan, met wie vaart u eigenlijk een wedstrijd?" "Met mijn collega daar naast ons"
"Nou, als de averij hersteld is wens ik u nog een fijne voortzetting" Hij riep nog wel dat hij de schade ging verhalen en meer van die onzin, ik vond het verstandiger niet te reageren. Iedereen maakt wel eens een foutje, maar deze heren kijken de volgende keer wel beter uit.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2199
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Offshore

Bericht door Jinny »

Daarom vaar ik op de Fluessen een 100 meter buiten de vaarweg, scheelt een hoop idioten...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Plaats reactie