gevraagd
De bulkers gebouwd na 1980 op vreemde werven hadden een slechte naam.
Hier de belgische bulker "FEDERAL SKEENA". renamed als "CHRISTOPHER"
Dit schip is verkocht in 2000 aan een griekse reder en is vergaan met 27 mensen aanboord.
Wat er echt gebeurd is ? daar heb je het raden naar.
De "SKEENA" is in zwaar stormweer terecht gekomen op te atlantic.
Hij was geladen met cokes en volgens kapitein Woinin die een onderzoek heeft ingesteld naar de oorzaak schrijft in zijn verslag het volgende.
http://users.skynet.be/p.woinin/sdbyxsto.htm link naar het verslag.
Hier de belgische bulker "FEDERAL SKEENA". renamed als "CHRISTOPHER"
Dit schip is verkocht in 2000 aan een griekse reder en is vergaan met 27 mensen aanboord.
Wat er echt gebeurd is ? daar heb je het raden naar.
De "SKEENA" is in zwaar stormweer terecht gekomen op te atlantic.
Hij was geladen met cokes en volgens kapitein Woinin die een onderzoek heeft ingesteld naar de oorzaak schrijft in zijn verslag het volgende.
http://users.skynet.be/p.woinin/sdbyxsto.htm link naar het verslag.
Hank
Bedankt hoor voor die info,heb ik weer wat om verder op zoek te gaan.
Wat die LEGIA en FLAMAL betreft,wil je die vraag is herhalen want ik ben er een tijdje tussen uitgeweest.
Welke LEGIA bedoel je de E.R LEGIA.
FLAMAL is mij niet bekent,maar zal mijn boeken eens natrekken of ik iets terug vind.
frans
Bedankt hoor voor die info,heb ik weer wat om verder op zoek te gaan.
Wat die LEGIA en FLAMAL betreft,wil je die vraag is herhalen want ik ben er een tijdje tussen uitgeweest.
Welke LEGIA bedoel je de E.R LEGIA.
FLAMAL is mij niet bekent,maar zal mijn boeken eens natrekken of ik iets terug vind.
frans
Bonjour Frans. Wat die kaptein Woinin gezegd heeft, dat de ENIGEN die geïnteresseerd zijn in behoud van mannen en schip de zeelui ZELF zijn, klopt precies. De reders zal dat een worst wezen, altijd al zo geweest. We wisten het: Ziet ,,scheepsbouwvragen 2 van Co, vr. 29 Juli ,,ribbekast, bulkcarriers met bierbuik`` en ,,waar gaat dat naartoe`` van Jan Dikker, zo. 28 Aug. ,,Grieken``. Veur nen reder zijde gij juust `n outil. `N plezant weekeinde en salut van Gerard.
Gerard
Ik ken kapitein woinin persoonlijk en hij weet natuurlijk heel goed wat hij zegd.
Trouwens hij inspecteert nu schepen in Antwerpen(parismou).
En inderdaad het is zo ,ik heb reeds eerder op het forum aangehaald dat op onze schepen geen belgische bemanning meer mag wat betreft de lagere bemanning.
Eerste reden is, de Belg is te duur.
Dus vreemde op het schip.
Een russische matroos of fillipijnse verdiend 1400 us dollar de maand en de rederij moet geen sociale bijdrage of andere kosten betalen voor hen.
Het volgende werd mij medegedeeld door een kapitein,als er iets gebeurd met het schip en bemanning,de nabestaande krijgen een paar dollars om te zwijgen en ook daarbij dat deze mensen niet kapitaal krachtig genoeg zijn om te procederen tegen de rederij.
Dit zegd wel genoeg denk ik.
Als de redeijen maar kunnen binnen rijfen en bemanning kan de pot op dat is bijzaak voor hen.
Spijtig maar het is nu zo éénmaal.
Ik ken kapitein woinin persoonlijk en hij weet natuurlijk heel goed wat hij zegd.
Trouwens hij inspecteert nu schepen in Antwerpen(parismou).
En inderdaad het is zo ,ik heb reeds eerder op het forum aangehaald dat op onze schepen geen belgische bemanning meer mag wat betreft de lagere bemanning.
Eerste reden is, de Belg is te duur.
Dus vreemde op het schip.
Een russische matroos of fillipijnse verdiend 1400 us dollar de maand en de rederij moet geen sociale bijdrage of andere kosten betalen voor hen.
Het volgende werd mij medegedeeld door een kapitein,als er iets gebeurd met het schip en bemanning,de nabestaande krijgen een paar dollars om te zwijgen en ook daarbij dat deze mensen niet kapitaal krachtig genoeg zijn om te procederen tegen de rederij.
Dit zegd wel genoeg denk ik.
Als de redeijen maar kunnen binnen rijfen en bemanning kan de pot op dat is bijzaak voor hen.
Spijtig maar het is nu zo éénmaal.