Rederij Amsterdam
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Rederij Amsterdam
De maatschappij had ook eigen uniform-knopen en uiteraard een petembleem.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rederij Amsterdam
Ik lees op de romp de naam `Amstelpark`.
Grt.
Klaas.
Grt.
Klaas.
Re: Rederij Amsterdam
Ik zie het nu ook Klaas.
Sorry dat ik het hele schurrefie op het verkeerde been gezet heb.
Ik had het echt niet gezien. 'k Ga me in een hoekie zitten schamen. Ik zie er rood van…………...
m.v.g., Roy
Sorry dat ik het hele schurrefie op het verkeerde been gezet heb.
Ik had het echt niet gezien. 'k Ga me in een hoekie zitten schamen. Ik zie er rood van…………...
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rederij Amsterdam
Dag Roy, niet doen. Gewoon doorgaan. Ik heb een reis van anderhalf jaar op de Amsteldiep ( een zusje van het jacht op de foto) gemaakt. Bijzondere ervaring en een prettige reis.
Grt.
Klaas
Grt.
Klaas
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Rederij Amsterdam
Hallo Heren.
Hier een aardig plaatje van de Amstelmolen bij Hoek v Holland.
13-06-1970 foto komt van Malcolm Cranfield.
Groet Bob.V.
Hier een aardig plaatje van de Amstelmolen bij Hoek v Holland.
13-06-1970 foto komt van Malcolm Cranfield.
Groet Bob.V.
- Bijlagen
-
- amstelmolen_passing_hoek_van_holland_13.6.70_malcolm_cranfield.jpg (95.56 KiB) 2394 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: Rederij Amsterdam
De boeg van de Amstelkroon komt hoog uit boven de huisjes.
Vlak voor de tewaterlating op zaterdag 24 mei 1952 bij A.Vuyk & Zonen in Capelle aan de IJssel.
Direct daarna werd de kielplaat gelegd voor bouwnummer 727 de Banka, later Bengkalis, van de SMN.
Groet, Paul G.
Vlak voor de tewaterlating op zaterdag 24 mei 1952 bij A.Vuyk & Zonen in Capelle aan de IJssel.
Direct daarna werd de kielplaat gelegd voor bouwnummer 727 de Banka, later Bengkalis, van de SMN.
Groet, Paul G.
Re: Rederij Amsterdam
Hoi Paul,
En hier nog een afbeelding van hetzelfde schip "Amstelkroon" in soortgelijke omstandigheid.
Nu wat uit een verdere hoek met wat zg. atmosfeer vervuilers op de voorgrond.
Gr. Koos
En hier nog een afbeelding van hetzelfde schip "Amstelkroon" in soortgelijke omstandigheid.
Nu wat uit een verdere hoek met wat zg. atmosfeer vervuilers op de voorgrond.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Amstelkroon (017).jpg (113.77 KiB) 2546 keer bekeken
Re: Rederij Amsterdam
en hier nog een paar keer, ook met de vermelding van de stranding...
- Bijlagen
-
- Amstelkroon.jpg (38.68 KiB) 2479 keer bekeken
-
- amstelkroon_b.jpg (40.07 KiB) 2479 keer bekeken
-
- Amstelkroon-FSOBNXF6.jpg (144.35 KiB) 2479 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Rederij Amsterdam
Prachtig plaatje.
De boer melkt nog met de hand en achter zijn rug worden prachtige schepen gebouwd.
Nu worden de koeien door robots gemolken en zulke schepen bouwen we niet meer.
De boeren zijn er nog, de scheepsbouwers is het slechter gegaan...
De boer melkt nog met de hand en achter zijn rug worden prachtige schepen gebouwd.
Nu worden de koeien door robots gemolken en zulke schepen bouwen we niet meer.
De boeren zijn er nog, de scheepsbouwers is het slechter gegaan...
Re: Rederij Amsterdam
De bulkcarriër Amstelhof werd op 15 februari 1964 opgeleverd door de werf van Verolme in Cork, Ierland.
Met een mooie Verolme MAN-dieselmotor 2t 9 cilinders 700x1200.
Het schip is direct vanaf de oplevering de reis op gegaan naar Brits-Columbia via het Panamakanaal.
Bij de eerste binnenkomst in de thuishaven Amsterdam, pas een dikke 21 maanden later, werd het bij de IGMA in de Vlothaven alsnog begroet met de waterspuiten van een Havendienst-boot.
Groet, Paul G.
Met een mooie Verolme MAN-dieselmotor 2t 9 cilinders 700x1200.
Het schip is direct vanaf de oplevering de reis op gegaan naar Brits-Columbia via het Panamakanaal.
Bij de eerste binnenkomst in de thuishaven Amsterdam, pas een dikke 21 maanden later, werd het bij de IGMA in de Vlothaven alsnog begroet met de waterspuiten van een Havendienst-boot.
Groet, Paul G.