Begin van mijn vaartijd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
Goofy frans

Begin van mijn vaartijd

Bericht door Goofy frans »

Afbeelding

Hier op deze booten ben ik begonnen als dekjongen bij Appie Broek als skipper.

Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hallo Frans,

De Cycloop ken ik wel maar die drie mooie ouwetjes zie ik nu voor het eerst.
Mooie foto Zeg!

Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Bram

Begin van mijn vaartijd

Bericht door Bram »

:D Goedemorgen Frans ,mooie Foto van De oudjes Hector Stentor Nestor
en de Cycloop,in mijn jonge jaren,logeerde ik zomer`s om en om in Egmond a/zee en oud IJmuiden in de schoolvacanties .
Toen ik een jaar of twaalf was zat ik elke dag bijna aan boord van de Nestor,de bootsman aan boord was een neef van me Henk Levasier{ouwe Henk werd het later ,toen zijn zoon jonge Henk ook bij Wijsmuller ging varen}mijn vraag is eigenlijk was jij in 1954 al dekjongen op de Nestor of is het voor je tijd.want ik trok de hele dag op met de dekjongen
toen want die moest aan boord blijven met de wachtsman,terwijl de rest in de bruinvis zat om op de fluit te wachten.laat het ff weten
Groetjes Bram.
GOOFY

Bericht door GOOFY »

Bram en Albert.
Ja ik ben In augustus 1953, voorde eerste keer bij Wijsmuller begonnen.
Maar alleen in de haven dienst.
Maar ik wilde varen, maar Wijsmuller had nog niet zo veel boten, dus ben ik daar na naar de kust vaart gegaan.
Maar Inderdaat, Henk Levarasier was mijn eerste Boodsman
Zijn ouders hadden een café boven aan de de oprit naar het station.
Vlak bij Augusta.
En Appie van der Broek mijn eerste schipper.
Ik heb het al eerder ergens neergeschreven, maar ik weet niet waar.
Maar ik kwam al heel vaak aan boord van de slepers,want Ik werkte bij garage Darphorn, en tussen de middag ging ik even bij die jongen kijken.
Ik kon er een paar van de ambachtschool .
En zo is alles begonnen. dederde sleepboot is de oude Stentor
Bram

Begin van me vaartijd

Bericht door Bram »

:D Hallo Frans ik ben ook een geboren IJmuienaar{viskop},Als kind opgegroeid in Amsterdam ,maar in de vacanties kwam ik vaak bij Ome Henk in de Kroeg,stond bij mijn weten in de Bloemstraat,en ik zat meestal onder de Biljard tafel bij de Duitse herder,mocht ik ook uitlaten,maar de vraag was toen wie liet wie uit???????.Wijsmuller had toen ook nog de oude Noord-Holland met de ronde Patrijspoorten nog op de Brug,daar zat me neef Johan op als Marconist,op zijn laatste reis overleden in een ziekenhuis in Canada
aan een of andere griep,was `s nacht het ziekenhuis uitgelopen in zijn ondergoed terug naar boord gaan lopen , in de Canadesce winter!!,heb de ochtend niet gehaald.hier een foto van de ouwe Noord Holland

Afbeelding

Groetjes Bram
Peter Barc

Bericht door Peter Barc »

Hi Frans,
I Read above that you started with skipper Appie Broek, was his nickname Appie Pappi because I remember in about 1978 I was involved in a wijsmuller salvage job on a coaster (Panda Star) on the portuguese coast and the salvage master was appie pappi I think his family name was christensen and he was sometimes capt on the "Tempest" do you know him :?:

all the best,

Peter..


Plaats reactie