Medische zorg aan boord

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Gerard,

Kijk, dat is nou weer een pracht voorbeeld van de gevaren die je loopt als je met "een meisie" meegaat; :!: door het bed gelazerd; zou ik zelf niet eens opgekomen zijn :idea: (het idee wel te verstaan- niet het bed).

Hallo Anne,
Ja, inderdaad ben ik tijdens het kompasstellen van een trapje gelazerd maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij daar nu weinig geloof meer aan hecht :oops: :wink: ; goed, het zij zo ...

Maar al met al denk ik dat Joop O.H. die dit topic uiteindelijk geopend heeft wel een paar "bevredigende" antwoorden op zijn vraag heeft gehad.

We waren Joop al een tijdje "kwijt" maar de reden wil ik echter toch nog even naar voren wil brengen. Iets wat Joop O.H. zelf alleen maar even en-passant naar voren brengt is dat hij "pas geleden geopereerd is"
Ik heb mijn linkerhalsslagader dicht zitten en die gaan ze weer open maken zodat ik weer voldoende bloed naar mijn hersenen krijg,maar zit wel een risico aan vast,maar doe ik het niet ,zit ik binnen een jaar in een rolstoel en daar zit ik nog niet op te wachten.


Aangezien het oorspronkelijke bericht op "Ruim7" onder "Google-Earth" volgens mij niet helemaal uit de verf kwam gezien het aantal reacties wil ik er hier toch nog maar even op wijzen en Joop beterschap wensen. Hopelijk doen onze verhaaltjes er ook wat goed aan want een welgemeende lach werkt als een prima medicijn.

Joop; beterschap

Groeten,
Bert de Boer

ronny

Bericht door ronny »

Inderdaad Bert.

BETERSCHAP jOOP

Maar om nog even op die meissies van lichte zeden terug te komen.
Het was op de Keizergracht in 1986 volgens mijn oude monsterboekje.
We voeren vaste dienst Europa-Brazilie en op een van die reizen kwamen we weer eens in Santos om te laden.
Savonds maar weer de stoute scheonen aan getrokken en richting straatje van alles gegaan wie kent het niet de Hamburg-my love en love story Bar.
In de love story een leuk meissie gescoord dacht ik teminste op naar het scorpio hotel en een kamer met bubbelbad besteld want dat vind ik nou eenmaal fijn in een bubbelbad een krul leggen.
Enfijn de volgende morgen weer aan boord en volgens de agent zouden we zekker 15 dagen laden dus dat wordt nog feest dacht ik.
Op de 4 dag onder mijn nachtwacht een pijn met zijken daar lusten de honden geen brood van,de kapt kwam even om 05:00 aan dek kijken of ik nog wel waker was want ja met die chinese uren die je daar draaid(geen slaap) weet je het niet.
Dus aan de ouwe gevraagd of ik naar de dokter kon en die zelfde dag haalde ik mijn eenheden die in mijn kont gespoten moesten worden.
Maar elke dag rustig de wal op en cola drinken wat mij onder de dames de naam cola-jimmy opleverde.
Maar na 7 dagen onthouding van drank en sex mocht ik weer op jacht en gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en weer naar het hotel en de zelfde kamer.
Onder het krul leggen en ik vraag mij altijd af wie er daar genaait wordt jij moet betalen en zij vinden het ook lekker maar ja dat bed kraakte aan allen kanten en na een tijdje te keer te zijn gegaan flikerde de rechter en linker poot er onder weg dus ik ook in de slappe lach en zonder te betalen de deur gewezen door de dame in kwestie.
Al met al een eneverende 18 dagen in Santos,de reis daarop moest ik als nog betalen wat ik dus ook deed.
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Sorry Bert dat het zo over komt. Ik geloof je op je woord. Zou het je herstel bevorderen als Martin Korthuis op 11 december om 15.00 uur in Grand Cafe 't Lokaal aan de Schoolstraat 27 in Delfziel voor jou "De Hoaven van Delfziel", zingt?
Enne Joop beterschap en "Doot heanig an".
Moi,
Anne
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Prima Bert,
Je had me al gemailed, ik kon even niets bedenken om dat over te zetten, maar op deze wijze heb je dit mooi gedaan.
Ook namens ons:

Joop, Van Harte Beterschap

Jos en Akkie
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Joop van harte beterschap vanuit Haarlem

groetjes Ton
jgroen1

Re: medische zorg aan boord

Bericht door jgroen1 »

ik.jaap groen, heb om dat stukje van bert vreselijk moeten lachen.
dat je zo,n stukje leest (was gebeurt in 1971-72)na jaren.
n.l de tweede machinist was ik.
de eerste was met hetzelfde vrouwtje meegeweest,en dan krijg zoiets.
alleen bert was een sadist, je had wel veel last van een stijf poot.
dus bert bij deze de groetjes

jaap.
Patru (R.I.P)

Re: medische zorg aan boord

Bericht door Patru (R.I.P) »

Medische zorg volgens Jan Sanders. Een mooie plaat over het spreekuur voor de pedicure.
Gezien de inhoud van het afvalemmertje loopt er ook iemand met een houten voet. :-D

Scheepspedicure 1983.jpg
Scheepspedicure 1983.jpg (255.79 KiB) 3707 keer bekeken
Groet, Paul G.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: medische zorg aan boord

Bericht door Bertus. »

Mooi plaatje Paul. :lol: :lol: :lol:

Toch was de ziekepa aan boord voor sommige bemanningsleden
als ze de wal op waren geweest een uitkomst. :) :wink:

Groeten,

Bertus.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: medische zorg aan boord

Bericht door b-bootsman »

Hallo Bertus.

En hij ging ook over de financiën dus kwam je soms twee keer bij hem :lol:

Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Patru (R.I.P)

Re: medische zorg aan boord

Bericht door Patru (R.I.P) »

De Verpleger was zo'n manusje van alles.
Vaak deden ze naast het bijhouden van de financiën ook de bar achteruit erbij.
Bij sommige kon je zelfs poffen als je krap zat, want vooral in de tropen leek dat SMN-boordgeld wel van chocola zo hard verdween het.
Wel even na de reis afrekenen natuurlijk.
Hier een plaatje uit Semper Mare Navigandum. Wie de personen zijn en op welk schip staat er helaas niet bij. :(

Verpleger en patiënt.jpg
Verpleger en patiënt.jpg (119.21 KiB) 3594 keer bekeken
Groet, Paul G.


Plaats reactie