Marineschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bram

Marineschepen

Bericht door Bram »

:D Een goeden avond Kombuisers,bij het opruimen van me oude schoenendozen kwam ik nog een stuk of 50 foto`s tegen van marine schepen:beroemde;bekende en onbekende,mijn vraag is is hier interesse voor zo ja dan ga ik door,want deze foto`s zijn wel een beetje bewerkelijk voor dat ik ze op het kombuis zet,ik zal er 5 opzetten met de beschrijvingen ,ik weet hoe we als koopvaardijers over de marine denken maar het zijn uiteindelijk toch ook zeelui van de bovenste plank,net als bij ons, en er zitten er ook {ex}marine mensen hier op het kombuis dus laat het me met de poll weten of ik niet voor Jan met de korte achternaam bezig ga.
Roetjes Bram :D

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Mocht er bezwaar zijn van wege copywrite rechten dan zo ik dat graag willen weten.de foto`s worden dan gelijk vanaf het forum gehaald
Groetjes Bram

ronny

Bericht door ronny »

Hoi Bram.

Heb je die foto's van de boekwerken/mappen oorlogschepen van uitgeverij AtLAS?

Heb hier 3 mappen staan van Jan dikker geritseld.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Ach ja, marine mensen zijn ook varenslui.
Het werkt alleen heel anders. Misschien wel verfrissend om te horen hoe het er op die grijze schepen allemaal aan toegaat.
Ik woon nu 4,5 jaar in Den Helder en vele van m'n vrienden en relaties hebben op een of andere manier mee te maken of te maken gehad.
Ik heb er inmiddels wel veel van opgestoken. Dat er een totaal verschil in benadering van bepaalde zaken bestaat staat als een paal boven water.
Maar ja, dat leverd vaak interessante discussies op. Zeker als je geen ja knikker bent.................

Wat betreft de "Tromp" & "De Ruyter", de informatie over deze schepen is inmiddels achterhaald. Ze zijn beide verkocht voor de sloop naar 's Gravendeel. In concreto; Scheepssloperij Nederland B.V. Dit is een dochter van het Duitse Klockner concern.
Daar hebben ze een behoorlijke klus aan het ontmantelen van deze schepen gehad.
Het waren wel zeer populaire schepen om op te varen.

m.v.g. Roy
Bram

Marine

Bericht door Bram »

:D Aloha Jos Ronny en Roy :Jos Ja betekent doorgaan,ik vindt het ook een pracht gezicht deze schepen in acte.
Ronny inderdaad op de foto`s staat Atlas,ik heb ze van een paar jaar geleden van een buurvrouw gekregen op die de rommelmarkt staat,die weet dat ik gek ben op alles wat varende is,dus komt ze af en toe een bakkie met Rita doen ,en elke keer krijg ik weer een leuk hebbedingetje van haar ,vandaar dat ik een stuk of vijftig van deze foto`s los in een mapje had gedaan.
Hoi Roy,uiteraard is alle informatie achterhaald,maar dat mag voor mij de pret niet drukken,je krijgt in ieder geval een kijkje in een ander wereldje, het is net een tweeiige tweeling ze lijken voor geen spat op elkaar maar doen alles hetzelfde maar dan andersom{en dat is echt Double Dutch}
Groetjes Bram :D
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Bram,

Ik bedoelde het ook niet als commentaar, maar heb getracht een aanvulling te geven.
Op deze wijze kan je een aardig marine document opbouwen. Misschien een idee om het om te bouwen tot vraagbaak ?.
Moeten er natuurlijk wel meer marine padvindertjes meedoen, anders wordt over dingen gepraat zonder enige kennis van zaken. Dat kan m.i.z. niet de bedoeling zijn.
Ikke denke dus van die doorgaen !.

m.v.g. Roy
Gerard

.

Bericht door Gerard »

Ahoy Bram: Doorgaan. Als je toch ziet wat voor machines ze hadden.....Er was geen enkele Hotlo bij, wel Rolls Royce. Maar dat slaapt wel heel wat rustiger op de oversteek.... :D
Bram

Marine

Bericht door Bram »

:D Hallo Roy ik zag het ook als aanvulling,uiteraard is alle informatie wat erbij komt welkom,dus ga gewoon door,ik heb de poll bekeken dus voorlopig ga ik nog even door met deze topic
Groetjes Bram :D
p.s dat geld voor Ronny natuurlijk ook ,maar die is voorlopig druk met mijn bank bezig,keep it going!!!!
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

"D'r wordt wat af gebeunhaaid daar in Victoria City !!!.

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hoi Bram,

Hoewel ik als rechtgeaard koopvaardijman niets van de marine moet hebben, zie toch graag dit soort foto's.
Dat is zo tegenstrijdig als de pest maar ik kan het niet helpen, dus Bram, ga lekker door.

Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Bericht door jan »

Bram lekker doorgaan met het plaatsen,zijn best mooie schepen en die doosjes boten blinken ook niet uit van schoonheid
Gr Jan :roll:


Plaats reactie