Marineschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
rob niezing (R.I.P.)

Re: Marineschepen

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Ja Mart waar kwamen die straal bezopen skandinaviers nou niet binnen gekropen, maar........meestal waren wij al een stiefkwatiertje
binnen :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

Gr. Rob

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Marineschepen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

weer eens wat anders dan die stront bezopen skandinaviers
Het zal midden 1970 zijn geweest ( ik kan de speciefieke datum opzoeken!) en we lagen in dok bij Yurong Shipyard in Singapore om BB romp staal-schade te repareren n.a.v. een omhelzing van de Griekse "Savina" :mrgreen: .....M'n vrouw en ik liepen van de gangway en tegelijkertijd kwamen er een stel Noren....geknipt en geschoren EN sterk in het pak ook van de gangway van hun schip in het naastgelegen dok. Bovenste beste en " nuchtere" kerels die ook even gingen stappen net als wij ( Batik Inn @ Orchard Road) Bij de poort was er een " blikken cantina" waar zij, net als wij een pilsje namen om op de taxi te wachten. Ik vertelde m'n vrouw de zaak maar eens heeel goed in haar geheugen op te nemen want tegen de tijd dat wij weer terug zouden komen die avond......zijn die Noren straal bezopen, zijn NOOIT verder gekomen dan de poort en is die hele cantina gesloopt. M'n vrouw keek me aan of ze het in Keulen hoorde donderen..............die avond rond 11 of 12 uur. ( Ik kon daar NIET wild stappen, liep me overdag het lazerus in dok!!!)
Die avond bij terugkomst zou je absoluut zweren " op de kuisheid van je grootmoeder :lol: " dat er een luchtaanval met duikbommenwerpers was geweest in die tent............BRANDHOUT......EN uitgevloerde bezopen Noren!!.........het is dus inmiddels bijna 45 jaar geleden en zo af en toe komt het nog wel eens op.....als ik dan dit verhaaltje vertel aan " walslurpen die niks gewend zijn" :lol: kan je aan hun koppen zien dat ze er geen moer van geloven.....TOT ik aan de Chef Hofmeester vraag om dit even te bevestigen " want ZIJ was er bij"......DAN lichten de diverse oogies op :
" Was JIJ erbij?????.......ECHT waaar??? :mrgreen:

Ik heb sindsdien slechts een maal in m'n leven een " min of meer" vergelijkbaar soortement gebeuren meegemaakt en DAT was " in the Alberta oilfields in my Go West Young man GO West" days!
Righands, money and booze!!...............Effie brace y'rself!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Marineschepen

Bericht door Allen »

Compass schreef:"De fototoestellen waarmee de verslaggevers het gebeuren wilden vastleggen zijn door de marechaussee in beslag genomen"
Gadsamme, dat zouden ze vandaag de dag eens in hun hoofd moeten halen.
Zal er nog iets te vinden zijn van de gerechtelijke uitspraak Allen?
Bert, de uitspraak door de Marineraad van de aanvaring zal wel "Dienstgeheim" of "Confidentieel" zijn. :(
Een zwaardere/hogere classificatie als "Geheim" of "Zeer Geheim" zal het toch wel niet zijn. :?

Hieronder de rechtsgang tegen de journalisten. :wink:
200Sittard Gemert001.JPG
200Sittard Gemert002.JPG
200Sittard Gemert003.JPG
200Sittard Gemert004.JPG
200Sittard Gemert005.JPG
200Sittard Gemert006.JPG
De Hoge Raad volgt in deze vaak de Procureur-Generaal.
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Marineschepen

Bericht door Compass »

Hoi Allen,

Bedankt voor het spitwerk. Had al zo'n vermoeden dat dit wel de argumentatie zou zijn en dan dekken de overheden elkaar wel af.

Die journalisten hadden m.i. net zo goed naar de dichtstbijzijnde USSR diplomatieke vertegenwoordiger kunnen gaan en vragen om foto's van de gebeurtenis onder vermelding van "Copyright USSR" :-D :oops: :wink: Die waren waarschijnlijk ook nog beter :!: :!:


Grt
Bert de Boer
Patru (R.I.P)

Re: Marineschepen

Bericht door Patru (R.I.P) »

In de Oud Amsterdammer van 1 oktober j.l. een mooie foto met artikel over de Schorpioen.
Ramschip De Schorpioen.jpg
Ramschip De Schorpioen.jpg (115.25 KiB) 6198 keer bekeken
http://paper.oudamsterdammer.nl/open/539cccb5

Groet, Paul G.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Marineschepen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik moest op mijn laatste bestemming''conservatie mijnenvegers'' geplaatst op de Willem vd Zaan en om de drie dagen valreepwacht soms toeristen wegjagen die aan het fotograferen gingen.Ik vond dat sneu,terwijl al die scheepjes als prentbriefkaart al jaren verkocht werden.Maar ja ze moesten deze machinist/olieman zònder varende boot tóch bezig houden.
En Jos van die plek zag ik al die prachtige kustertjes in en uit varen....en toen ging het licht branden :idea: :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Marineschepen

Bericht door Allen »

Daar komen de Jantjes........daaar komen ze an!!
Harry, schemert daar iets van jaloezie aan jou kant :?: zoiets van: jammer dat ik er NIET bij heb gevaren. :(
Zomaar een hersenspinsel mijnerzijds. :mrgreen:



THEO PIHL
Theo Pihl001.JPG
Theo Pihl001.JPG (300.57 KiB) 6114 keer bekeken
Theo Pihl002.JPG
Theo Pihl002.JPG (202.72 KiB) 6114 keer bekeken
Theo Pihl003.JPG
Theo Pihl003.JPG (218.47 KiB) 6114 keer bekeken
Theo Pihl009.JPG
Theo Pihl009.JPG (337.74 KiB) 6114 keer bekeken
Grtn @Allen
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Marineschepen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Nooit gehoord van een oefening '' ringen af'',gaarne info daar over.Voor een saxofonist niet zo leuk maar de vinger vinger was niet beschadigd :-D :roll: :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Marineschepen

Bericht door Chr.Vr. »

Hallo Jan,
Ik zag op de topic Marineschepen een foto van de "BONAIRE" in het dok van den Helder , ik weet niet of je daar meer in de buurt bent , komt , maar als je hem nu ziet liggen is het al een heel ander schip , er zijn drie onder masten geplaatst en verstaging aan gebracht ziet er gelikt uit.
grtn Chris Vrolijk
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Marineschepen

Bericht door Jan Sprong »

Hier de beloofde foto's van de Bonaire van afgelopen zaterdag met de 3 masten en de Schorpioen weer op zijn plaats .

groet,Jan
Bijlagen
PB014434.JPG
PB014434.JPG (190 KiB) 5743 keer bekeken
PB014437.JPG
PB014437.JPG (228.99 KiB) 5743 keer bekeken
PB014443.JPG
PB014443.JPG (274.33 KiB) 5743 keer bekeken
PB014444.JPG
PB014444.JPG (276.8 KiB) 5743 keer bekeken


Plaats reactie