Wie kent Moos/Cor/Hein van houten uit Amsterdam

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
karel

even een vraag

Bericht door karel »

heb een vraag .
ooit heeft mijn broer gevaren bij de s.m.n.
op de zuiderkruis , oranje , de batu en veel meer die ik mezelf niet meer kan herrinneren want we scheelden 12 jaar .
helaas kan ik het ook niet meer vragen , om dat hij ons verlaten heeft naar het hiernamaals, ook onze moeder is er helaas niet meer .
daarom deze oproep voor het te laat is wie kent Cor van Houten / voor ons Hein / en aan boord Moos van Houten ( koos naam ) Hein kwam uit amsterdam .
is er iemand die met mijn broer gevaren heeft en daar nog foto's van heeft, namelijk ik zoek deze niet voor mijn zelf maar voor zijn dochter die totaal niks van die tijd heeft van haar vader. Hein heeft ook gewerkt in de haven van Amsterdam , ook op de kade van de holl lloyd zwaaide hij me een goede reis toen ik ging varen.
ik zal een foto van mijn broer er bij doen toe hij ongeveer 22 jaar oud was.
hopend op een reactie

groet karel

Afbeelding

wie kent Hein/moos/cor
wie heeft met hem gevaren?
wie oh wie kan me verder helpen?
alvast mijn hartelijke dank

Piet Sligte
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
Locatie: El Albir, Spanje

Bericht door Piet Sligte »

Hallo Karel,

Mijn bericht is wel erg laat maar dat komt omdat ik bijna nooit op Opsporing Verzocht zit.
Ik heb ooit bij De SMN gevaren met een Moos. Zijn achternaam weet ik niet meer. Ik heb met hem gevaren op de Johan van Oldenbarnevelt van september 1962 tot maart 1963 (laatste reis) en op de tanker Koningswaard van december 1965 tot augustus 1966. Moos heb ik nog in Chili van de tanker afgedragen want hij was met zijn been in een tros terechtgekomen en hij vloog een meter de lucht in. Hij was kwartiermeester.
Moos was getrouwd met een stewardess van de J.v.O.

Is dat dezelfde Moos die jouw broer is?

Vriendelijke groet
Piet
karel

Bericht door karel »

hallo Piet

goedemorgen hartelijk dank voor je reactie,
maar de Moos waar jij het over hebt
is helaas niet mijn broer

met vriendelijke groet Karel
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

De Moos waar Piet het over heeft is Leo Koot.
Op deze foto uit begin jaren 80, op de Nedlloyd Dejima gemaakt, staat hij links.
Mary, zijn vrouw, was inderdaad stewardess geweest op de JVO en voer nog regelmatig met hem mee.
In 1989 heb ik ze voor het laatst gezien op de crematie van mijn vrouw.
Ze woonden toen in Schalkwijk.
Gr. Arie.

Afbeelding
Piet Sligte
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
Locatie: El Albir, Spanje

Bericht door Piet Sligte »

Hallo Arie,
Inderdaad Leo Koot, iedereen noemde hem altijd Moos. Een stuk grijzer geworden op de foto. Wat ik reeds vertelde dat ie met z'n voet in een tros was gekomen en toen de lucht in vloog gebeurde in Chili bij vertrek. Hij gilde het uit van de pijn natuurlijk. De 1e stuurman kwam aangelopen en gaf hem bouillon te drinken. We hebben hem toen op een brancard gelegd en toen de gangway afgedragen om met het bootje van de agent naar de wal te varen. Dat was nog een beetje link ook want die gangway had maar 1 kabeltje waar je jezelf aan vast kon houden. Daar gingen we dan met vier man de gangway af met Moos op de brancard. Ik ging samen met bootsman De Haan eerst naar beneden, ik aan de kant van het schip en bootsman De Haan naast me en die had niets om zich vast te houden. Die bootsman was nogal breed en ik kneep hem wel een beetje op die smalle gangway. Moos schreeuwde nog "laat me niet vallen hoor". Alles is goed gegaan en Moos ging veilig met het bootje van de agent naar de wal.
Arie, als je Moos nog eens tegenkomt vertel hem dat voorval maar.

Groeten
Piet
anja

Re: hallo piet, ome leo was mijn oom

Bericht door anja »

Piet Sligte schreef:Hallo Arie,
Inderdaad Leo Koot, iedereen noemde hem altijd Moos. .

Groeten
Piet
Hallo Piet,
Ome Leo was mijn oom.


Ps.Anja ik heb een deel van jouw quote weggehaald,zo blijft het forum leesbaar en overzichtelijk.
Groetjes Ruud
anja

Re: leo en mary woonde in hoofddorp

Bericht door anja »

Arie Hazebroek schreef:De Moos waar Piet het over heeft is Leo Koot.
Ze woonden toen in Schalkwijk
Leo en Mary woonde in Hoofddorp.



Ps.Anja ik heb een deel van jouw quote weggehaald,zo blijft het forum leesbaar en overzichtelijk.
Groetjes Ruud
Gebruikersavatar
zeemanj
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 feb 2011 15:55
Locatie: Sittard

Re: Wie kent Moos/Cor/Hein van houten uit Amsterdam

Bericht door zeemanj »

Leeft Leo [moos] nog?
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Wie kent Moos/Cor/Hein van houten uit Amsterdam

Bericht door Joop »

Dit antwoord kreeg ik van Anja op 13 april 2011:

Hallo, ik weet dat ome Leo en tante Mary jaren in Hoofddorp hebben gewoond. Tante Mary was de zus van mijn moeder. Tante Mary is 4 jaar geleden in december overleden en ome Leo is op 15 april 2007 overleden op dezelfde dag als mijn vader bootsman Jaap van der Hoorn. Twee zwagers dus die op dezelfde dag zijn overleden en op dezelfde dag gecremeerd. Dan was er nog een bootsman in de familie, ome Ben Goebert, de broer van mijn moeder. Klinkt misschien ook bekend, net als ome Cid Hietbrink. Allemaal bootsmannen en allemaal familie en nu dus allemaal overleden, helaas.
m vr gr Anja van der Hoorn, Heerhugowaard.
Gebruikersavatar
zeemanj
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 feb 2011 15:55
Locatie: Sittard

Re: Wie kent Moos/Cor/Hein van houten uit Amsterdam

Bericht door zeemanj »

Weet je ook hoe oud leo is geworden?


Plaats reactie