Ik zoek

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
groenewold

Ik zoek

Bericht door groenewold »

wie kan henk van der meer en johan van der werve vroeger[1956]gevaren op de RIO samen met jac. groenewold uit Bedum.k'heb nog foto's uit die machtige mooie tijd. laat het me weten a.u.b. veel dank. :( :(

Jolly Sailor

Re: Ik zoek

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

Ik neem aan dat je deze bedoeld hier afgebeeld als Temar maar daar voor RIO
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Ik zoek

Bericht door Gerrit »

Wel klein maar daarom niet minder :)
Hier nog als Rio
Rio
Rio
Rio.JPG (60.13 KiB) 4229 keer bekeken
Groetjes Gerrit.
groenewold

Re: Ik zoek

Bericht door groenewold »

allemachtig wat toch een schuit de coaster 'RIO' ik zou er zo weer mee gaan varen,jammer jammer dat hij op de bodem licht 'kzou hem graag nog een keertje willen zien incl.mijn kappie Henk Oosting.
Temmo

Re: Ik zoek

Bericht door Temmo »

De Temar staat voor Temmo/Marjan broer en zus en voer onder deze naam van 1962 tot 1972 in het zelfde jaar dat hij verkocht werd zonk hij af nabij vuurschip Sunk van wege schuivende lading en dat was dus het einde van een fijn bootje waar ik mn jeugd ( van 6 tot 16 ) op door heb mogen brengen .
al die tijd heeft er dezelfde moter een 180 pk 3 cil Deutz in gestaan ten tijde van afzinken dus 42 jaar oud zo worden ze niet meer gefarbriceerd. L 36 x B 6.30 draft 2.4 DW 240 speed jawel 7.5 nm . ballast nope alleen voorpiek .
Geklonken bootje geregeld na slecht weer de boel weer dicht moeten maken met visbouten .
Yap dat waren leuke tijden
groenewold

Re: Ik zoek

Bericht door groenewold »

Nee Temmo je zit er toch goed naast,
het was wel een drie cil. deutz maar
het aantal PK's was honderdvijftig.
By the way: weet je ook of mijn kappie
Henk Oosting nog leeft? het was in de
jaren'55 en '56. :?:


Plaats reactie