collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Jacobus
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:49

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Jacobus »

Hallo Paul,

De achternaam van Gerrit is in 't Hout. Ik heb 13 jaar bij de MSZ gevaren waarvan ongeveer 3 jaar bij Henk Botsen in de ploeg.
Mijn naam is Willem Jacobus Bel. Verder heb ik in de zelfde wacht gelopen met Teun Muishout en Henk van Wassenaar.

Groeten, Willem ( gebruikersnaam Jacobus).

Jacobus
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:49

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Jacobus »

Hallo Jan,
Ik heb ook met Floor Bal gevaren bij de SMZ maar ook bij de Holland Amerika lijn. Wij zaten samen op de Diemerdijk, een reis op de westkust van Amerika dit waren reizen van 3 maanden.

Groetjes, Jacobus.
noralola
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2017 11:50

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door noralola »

Hallo ik ben Frans Koot. Ik ken alle genoemde personen. Ik heb het langst bij Piet Westdorp in de ploeg gezeten. Ik heb 20 jaar gevaren en nu al 20 jaar portier. Op de foto’s staan Nico Verhoeckx en Willem Fraza.
Bijlagen
BAAF73F7-350D-4FE3-B195-2A4138B42D74.jpeg
BAAF73F7-350D-4FE3-B195-2A4138B42D74.jpeg (423.18 KiB) 3461 keer bekeken
56F46078-F3FE-4823-BDD7-C2AA2406C518.jpeg
56F46078-F3FE-4823-BDD7-C2AA2406C518.jpeg (127.99 KiB) 3461 keer bekeken
noralola
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2017 11:50

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door noralola »

Nog een foto van de Juliana.
Bijlagen
CA322125-C26C-4104-8D5E-324D986B759D.jpeg
CA322125-C26C-4104-8D5E-324D986B759D.jpeg (198.12 KiB) 3457 keer bekeken
jaapswart
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jun 2023 19:17

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door jaapswart »

noralola schreef: 30 dec 2017 12:25 Hallo ik ben Frans Koot. Ik ken alle genoemde personen. Ik heb het langst bij Piet Westdorp in de ploeg gezeten. Ik heb 20 jaar gevaren en nu al 20 jaar portier. Op de foto’s staan Nico Verhoeckx en Willem Fraza.
Hi Frans, beetje late reactie op je schrijven van nota bene december 2017, ik zag bij jouw schrijven een foto van oa Willem Fraza en Nico. Ik ben al geruime tijd op zoek naar Willem en heb daarvoor in mijn zoektocht recentelijk een aparte oproep voor geplaatst in Opsporing Verzocht. Hopelijk kan jij of anderen mij een antwoord geven.
gr Jaap Swart

Op zoek naar oude collega en vriend Willem Fraza
Bericht door jaapswart » 17 jun 2023 20:55

Tot medio 1985 gevaren met Willem Fraza bij Stoomvaart Maatschappij Zeeland, Hoek van Holland-Harwich lijn. We kenden elkaar van de schepen Koningin Juliana, Koningin Wilhelmina en dramaschip Prinses Beatrix, We raakten snel bevriend en kwamen over en weer bij elkaar thuis en gingen vaak samen op stap, Willem woonde nog bij zijn ouders en later alleen bij zijn moeder in Barendrecht. Aangezien ik een eigen woning in Vlaardingen had zaten we meestal bij mij thuis en maakten gezamelijk heel wat kratjes leeg. Ergens in 85 ben ik aan de wal gaan werken en raakten we elkaar helaas uit het oog en werden de contacten minder. Van de 3 SMZ schepen was voor mij de Koningin Wilhelmina het mooiste met een indrukwekkende machinekamer met 2 dikke MAN 12 cilinder tweetact motoren, buiten de inzet van deze schuit in de zomermaanden zat ik er ook meestal op als ze in de Buitenhaven van Vlissingen lag en ik oa de handbediende stoomketels aan de praat moest houden, eten moest in de restauratie van Station Vlissingen en de bonnetjes werden gedeclareerd in het kantoor van de werkplaats aan de wal, schitterende tijd geweest.
Jammer dat Wilhelmina werd verkocht aan een Griekse of Cypriotische reder anders had ik er bij wijze van spreken nu nog op gezeten. Paar jaar geleden poging gedaan om Willem weer eens te mogen zien maar is helaas niet gelukt, op de een of andere manier dan maar gaan zoeken om begraafplaatsen in Barendrecht, Willem was 10 jaar ouder dan ik dus een geboortejaar 1945. Tot mijn schrik kwam ik een W.Fraza van 1945 tegen op een overledenenlijst in Barendrecht: overleden in 2019, hoop dat het niet waar is maar we waren beiden levensgenieters dus zou zomaar kunnen. Is er iemand die mij het verloop van Willem's leventje na 1985 kan vertellen, zou mij erg veel goed doen want het voelt nu als een soort van niet uitgelezen boek en onvrijwillige verbreking van onze hechte vriendschap. Op voorhand dank voor begrip en medeleven. gr Jaap Swart
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Gert Schouwstra »

Jaap, kijk een op google naar bijvoorbeeld Fraza projectstoffering in Barendrecht. Daar staat een telefoonnummer bij. Ik stuur je een Pb.
Gert
- Varen is Leven -


Plaats reactie