Gezocht Everardus Cornelis Joannes van der Aar, chef hofmees

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
senn01

Gezocht Everardus Cornelis Joannes van der Aar, chef hofmees

Bericht door senn01 »

Beste Forum leden,

Mijn overgroot oma was getrouwd (2e man, stiefvader van mijn oma) met Everardus Cornelis Joannes van der Aar hij is overleden op 28-11-1977 (73 jaar oud) te Amsterdam. Ik was gister bij mijn moeder op visite en keek in de schuur, tot mijn verbazing vond ik een oude scheepskist van Ome eep (opa v/d aar) Er zat een medaille in met speltjes, 1. oorlogsdienst-koopvaardij 1940-1946, 2. javazee 1941-1942, 3. oost azie-zuid pacific 1942-1945 op de medaille staat 'voor krijgsverrichtingen' Wat we weten is dat hij gevaren heeft voor de n.v stoomvaart maatschappij nederand. Ook vonden we een stuk tin met daar op 'billiton' volgens mij ligt dat in Indonesie en duid dat op 'BANKA billiton? eilandje?' Er staat aan de andere kant M.S 'Karimata' 11-1-58 TG PANDAN. Ook vonden we een pasje met daar op captain of port los angeles, met zijn naam en daar onder CH.STEWARD datum 10-20-1944 en zijn registratie nummer. In de familie is ook een servies in het bezit waar AANGEBODEN DOOR DE BEMANNING VAN DE M.S CELEBS of CELEBES op staat. Na het vinden van zijn scheepskist werd natuurlijk mijn nieuwgierigheid aangewakkerd, mn oma en mijn moeder waren dol op hem. Ik bezit ook worst/kaas prikkertjes en daar staat aan de ene kant S.M.N en aan de andere kant M.S ORANJE.

Wie heeft hem gekend, of heeft meer informatie?

Groetjes Sanne

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Gezocht Everardus Cornelis Joannes van der Aar, chef hof

Bericht door v+d »

Sanne,
er is op dit forum een onderwerp SMN waar nog veel op staat en komt.
Probeer het daar eens door SMN in de zoekfunktie te zetten.
jan scheveningen

Re: Gezocht Everardus Cornelis Joannes van der Aar, chef hof

Bericht door jan scheveningen »

probeer op google in tikken monsterrol met scheepsnaam en jaartal
succes jan scheveningen.
senn01

Re: Gezocht Everardus Cornelis Joannes van der Aar, chef hof

Bericht door senn01 »

bedankt voor de reactie's, ga zo gelijk even googlen.
Groetjes Sanne


Plaats reactie