op de Rempang hebben gevaren en/of A.F. van de Loo kenden

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Thijsvandeloo

op de Rempang hebben gevaren en/of A.F. van de Loo kenden

Bericht door Thijsvandeloo »

Goedendag,

Ik doe op dit moment onderzoek naar het zeeverleden van mijn opa, A.F. van de Loo. Tonnie was zijn roepnaam. Ik weet eigenlijk heel weinig van hem. Hij is op 29 februari 1924 geboren (1 maart geregistreerd). Hij is geboren in Tongelre, Eindhoven. Ik geloof dat hij voor de 2e wereldoorlog al op de binnenvaart voer en na de 2e wereldoorlog naar Indonesië moest om te vechten. Toen is hij ook met de wilde vaart in aanraking gekomen. Uit oude brieven kan ik opmaken dat hij in 1948 op de SS Rempang voer.

Ik weet dat hij uit Indonesie kwam in 1948, rond Augustus. Enkele dagen verlof had en toen weer naar Indonisie voer. Waarom weet ik niet.

Uit de brieven kan ik de volgende havens destilleren.

Port Said; 24 Augustus 1948

Tanjung Priok (Java)

Balikpapan (Borneo)

San Fransisco

Vancouver

Seattle

San Fransico

en dan zeggen de brieven iets over weer een overtocht naar Indonesië.

Mijn intuitie zegt mij dat dit een commerciële route is die niet gerelateerd is aan de politionele acties. Het zou wellicht iets met de Billiton maatschappij te maken hebben gehad. Ik weet ook niet geheel zeker of hij op de Rempang voer. Of in iedergeval niet of hij de gehele route op die boot voer.

Als iemand me kan helpen, of samen het hem heeft gevaren, hij voer op de wilde vaart als machinist (geloof ik) tot in de jaren 60. Dan zou ik dankbaar zijn.

Vriendelijke groet,

Thijs van de Loo

Alle aanwijzingen zijn welkom, op dit moment weet ik namelijk nog niets. Dus heb je een idee waar ik meer info kan vinden, ik hoor het graag.



Plaats reactie