foto's en geschiedenis van MS Hyde Park

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
petel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2014 18:03

foto's en geschiedenis van MS Hyde Park

Bericht door petel »

Hallo allemaal ,

Zou er ook iemand zijn , die foto's heeft van hetschip "Hyde Park ", gebouwd bij E.J.Smit in Westerbroek in 1968 .
met vermoedelijke bouwnummer 789 of 787 .
Stapelloop was in oktober 1968 .

En dan wil ik graag weten , of het schip nog bestaat , of het nog vaart en waar het schip dan nu is .
en zou graag foto's willen zien van dit schip .

Ik heb aan deze schip , speciale herinnering aan , en een dubbel gevoel , mijn vader is op dat schip verongelukt toen het in aanbouw was .
op 30 augustus 1968 .

Ik was toen een kereltje van 5 jaar , toen dat vreselijk ongeluk gebeurde , maar naar wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat het schip waaraan hij werkte de "Hyde park" was .
Dus ben ik reuze benieuwd naar dat schip , waarom , ja, ik weet het eigenlijk niet , maar ik heb het idee dat ik er alles van moet weten van dat schip .

Met vriendelijk groet
Peter

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: foto's en geschiedenis van MS Hyde Park

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Afbeelding
Foto: Dennis Mortimer voor Shipspotting

Hallo Peter,

Boven: de HYDE PARK zoals hij oorspronkelijk was. Het was bouwnummer 789
Onder: zoals hij nog steeds in de vaart is na in 1991 te zijn omgebouwd voor veetransport. De naam BECCARIA is van 2013.
Voor meer informatie, klik HIER. Een google met het IMO Nr. 6829082 levert nog veel meer op.
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: foto's en geschiedenis van MS Hyde Park

Bericht door Drentenier »

Hallo Peter,
Op Photoship staan onderstaande foto's van de Hyde Park, echter zonder nader informatie. Daar komen andere Kombuizers wel mee.
Het eerste schip is trouwens een ander dan de volgende twee.
Bijlagen
Hyde%20Park-01.jpg
Hyde%20Park-01.jpg (56.94 KiB) 3905 keer bekeken
Hyde%20Park-02.jpg
Hyde%20Park-02.jpg (72.71 KiB) 3905 keer bekeken
Hyde%20Park-03.jpg
Hyde%20Park-03.jpg (76.5 KiB) 3905 keer bekeken
Groet,
Hans
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: foto's en geschiedenis van MS Hyde Park

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het gaat hier om de Hyde Park die in 1968 bij Smit werd gebouwd onder bouwnummer 789.
Daarna volgden er nog drie, in 1974 ook bij Smit als SYON PARK, in 1979 bij Bodewes als Margriet Danielsen en in 1982 een tanker van 40.000 ton in Spanje als M.LUISA DE PANDO.
Maar het gaat dus om die eerste, uit 1968.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: foto's en geschiedenis van MS Hyde Park

Bericht door Allen »

Onderstaand enige krantenknipsel omtrent de Hyde Park

Peter, ik weet je achternaam niet, maar ik ben wel rouwadvertenties tegen gekomen,
die waarschijnlijk van je vader zijn.
Mocht je belangstelling hebben en het is de juiste naam, wil ik het je wel privé zenden.
Hyde Park001.JPG
Hyde Park001a.JPG
Hyde Park002.JPG
Hyde Park003.JPG
Grtn @Allen
petel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2014 18:03

Re: foto's en geschiedenis van MS Hyde Park

Bericht door petel »

Mijn excuses voor deze late bericht , maar ik was mijn inlog gegevens was ik kwijt en zelfs mijn gebruikersnaam .
Maar ik dank jullie hartelijk allemaal , dat jullie hier zo op hebben gereageerd .
Zo kan ik mijn kinderen en kleinkinderen laten zien waar hun Opa heeft gewerkt en helaas is verongelukt op de Hydepark .
Even een bericht voor Allen , graag zou ik dat ontvangen . mijn achternaam is Wolff .
U , als u dat wilt doen , ook sturen op mijn mail jpwolff@hotmail.nl let op geen "com "maar "nl " op het eind .
Ik zou u daar erg erkentelijk voor zijn .

Met vriendelijk groet ,
Peter Wolff


Plaats reactie