Texelstroom HSM Amsterdam-Hull 1961-1964

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Gebruikersavatar
bouk
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 dec 2013 16:28
Locatie: De Rijp (NH)
Contacteer:

Re: Texelstroom HSM Amsterdam-Hull 1961-1964

Bericht door bouk »

nooit op de kustboten gevaren bij de HSM alleen op de stroombootjes.
grt,bouk.

Piet2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2018 15:52

Re: Texelstroom HSM Amsterdam-Hull 1961-1964

Bericht door Piet2 »

Wauw, kent een van jullie misschien Jan de Groot uit Hoensbroek? motor crosser
Ik ben Piet, heb gevaren één tocht als o.g. op de Texelstroom en later als vol op de Spaarnestroom en herinner me wel een paar namen, Kok Olaf uit Amstelveen, bootsman Maarten uit Katwijk (Katwijkse kopstoot) Cassius de bodybuilder en die ouwe op de Spaarnestroom was reserve officier bij de KM, had een gekroonde anker in zn vlag. Toen Olaf op de Spaarnestroom ziek werd, ben ik nog een poosje de kok geweest(zat in mn zeevaartschool opleiding) Was de mooiste tijd uit mn leven, zou het direct weer over doen!!! Herinner me Liverpool-queens-dock de pond was toen F 8.80, gouwe tijden bij dat koel ruimwacht. Holland house Upper Parlementstreet, Herinneringen "your stil my favorit girlfriend Elles love" Veronica Treaver roep me en ik ga... machtig mooie tijd.
Rob Erisman
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2015 12:59

Re: Texelstroom HSM Amsterdam-Hull 1961-1964

Bericht door Rob Erisman »

Hallo Piet, met Maarten en Olaf heb ik ook gevaren.
Met Olaf op de nieuwe Rijnstroom en met Maarten op een Afrikaboot!
Op de Togokust gevaren met een matroos Jan de Groot, waar die vandaan kwam weet ik niet, of ie crostte weet ik ook niet.
Hij was nogal op zichzelf, is mijn herinnering.
Piet2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2018 15:52

Re: Texelstroom HSM Amsterdam-Hull 1961-1964

Bericht door Piet2 »

Op de Texelstroom heb ik ook nog één reis gemaakt, daarna ging ik overstappen e Spaarnestroom, dat was een mooie tijd.
Ik mis het zo, toen had men nog karakter, voor een doos bier een toplicht vervangen (buiten)
Ik denk dat ik me u nog herinner Rob, dat was lachen in die tijd zwemmen in de haven van Marseille, het schiet me allemaal te binnen.
Ja er schieten me beelden te binnen. wordt er emo van
vanuit Almere


Plaats reactie