Scherpendrecht

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
chirlu@xs4all.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2018 20:53

Scherpendrecht

Bericht door chirlu@xs4all.nl »

Ik heb in 1963 als jongste koksmaatje een reis van ongeveer veertien maanden gemaakt als opvarende op het ms Scherpendrecht.
Wat ik mij afvraag is of er nog opvarende van die reis in leven zijn, en of die ook op dit forum te vinden zijn?
Ik zou het geweldig vinden als ik nog eens iemand zou treffen die ook in dat jaar op de scherpendrecht heeft gevaren.
Mijn naam is Franz Ulrich.
E-mail chirlu@xs4all.nl.
Of reageer hier op dit forum als er nog iemand is van die reis.
Hartelijke groet F. Ulrich.

rbbrtdgrt
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2018 17:53

Re: Scherpendrecht

Bericht door rbbrtdgrt »

Hallo Franz
In dat jaar was ik nog veel te jong om te varen maar voer vele jaren daarna als leerling stuurman en daarna als 4e en 3e stuurman bij Phs van Ommeren en voer verschillende keren op wat waarschijnlijk de laatste Scherpendrecht is geweest. Moet nog wel ergens een CD hebben met alle boten van Phs ... geinteresseeerd ?

/Robbert de GROOT
chirlu@xs4all.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2018 20:53

Re: Scherpendrecht

Bericht door chirlu@xs4all.nl »

Hallo Robbert.
Mijn excuus voor de laate reactie, helaas heb ik een tijdje niet op de kombuispraat site gekund door een onhandigheid van mij zelf.
Ik heb zeker belangstelling voor de cd.
Bij voorbaat mijn dank daarvoor, laat mij SVP weten hoe ik mijn adres naar je toe kan sturen.
rbbrtdgrt
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2018 17:53

Re: Scherpendrecht

Bericht door rbbrtdgrt »

Chirlu
Mocht je een gmail adres heben dan kan ik de foto's via Google Drive beschikbaar maken. Heb je zelf ok bij van Ommeren gevaren ? Welke schepen ? Van wanneer to wanneer ?
/mvg
R. de GROOT
chirlu@xs4all.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2018 20:53

Re: Scherpendrecht

Bericht door chirlu@xs4all.nl »

Hallo Robbert.
Ik heb gevaren op de Scherpendrecht van april 1963 tot ongeveer eind juni 1964.
Daarna gevaren op de Ossendrecht daarvan weet ik niet meer precies van wanneer tot wanneer.

Ik denk dat je inderdaad in de laatste periode van de Scherpendrecht aan boord bent geweest want voor zover ik weet ging het schip in Kiel Duitsland op de werf en is het een tijd later verkocht en nog later gesloopt.

Helaas heb ik geen G mail adres, maar ik heb een site gevonden waar alle van Ommeren schepen op te vinden zijn.

Groet Franz Ulrich.


Plaats reactie