Crewlist ms Bintang 1964

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Willy Thongrat
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2016 15:38

Crewlist ms Bintang 1964

Bericht door Willy Thongrat »

Ben al een tijdje aan het zoeken op internet naar de bemanningslijst van het ms. Bintang SMN NNL 1964 reis vanaf april vanuit Valletta.
En eventueel foto,s door de bemanning destijds zelf gemaakt.
Zelf heb ik nog deze opnamen van toen.
Bijlagen
Hier als lichtmatroos moest ik aan het roer om te leren 16 jaar was ik toen.
Hier als lichtmatroos moest ik aan het roer om te leren 16 jaar was ik toen.
MS Bintang 1964 aan roer april 1964 Wiel Linssen.jpg (141.62 KiB) 3428 keer bekeken
Meen me te herinneren dat we toen 7 weken in Calcutta gelegen hebben incl. de droogdok periode. Koninginnedag 30 April op de Ganges voor anker.
Meen me te herinneren dat we toen 7 weken in Calcutta gelegen hebben incl. de droogdok periode. Koninginnedag 30 April op de Ganges voor anker.
MS Bintang 1964 Droogdok Calcutta Wiel Linssen.jpg (104.44 KiB) 3428 keer bekeken
Hier was mijn eerste kennismaking met Hongkong, waar s.nachts de kleine bootjes langszij kwamen en ons een bezoekje brachten in de hut.
Hier was mijn eerste kennismaking met Hongkong, waar s.nachts de kleine bootjes langszij kwamen en ons een bezoekje brachten in de hut.
MS Bintang 1964 Hong Kong 1964 Wiel Linssen.jpg (90.42 KiB) 3428 keer bekeken
Hier samen met Appie Jonker en een handlanger en mezelf.
Hier samen met Appie Jonker en een handlanger en mezelf.
MS Bintang 1964 Wiel Linssen.jpg (138.59 KiB) 3428 keer bekeken
Vanuit Ms. Diogenes 1966 toevallig het Ms. Bintang in Valparaiso tegengekomen mijn eerste boot in 1964
Vanuit Ms. Diogenes 1966 toevallig het Ms. Bintang in Valparaiso tegengekomen mijn eerste boot in 1964
MS.Diogenes Valparaiso achter MS.Bintang mijn eerste schip.jpg (98.9 KiB) 3428 keer bekeken

Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Re: Crewlist ms Bintang 1964

Bericht door Ber Boendermaker »

Kijk bij, Overzicht bemanningslijsten S.M.N. Dan bij extra lijsten die nog niet geplaatst zijn.
Dan naar Bintang, reis 64.
Groeten Ber Boendermaker.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Crewlist ms Bintang 1964

Bericht door jdbvos »

Prachtige foto's, Willy !
Oost, west...ook best
Willy Thongrat
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2016 15:38

Re: Crewlist ms Bintang 1964

Bericht door Willy Thongrat »

jdbvos schreef: 08 jul 2018 11:16 Prachtige foto's, Willy !
Dank,
Dit zijn jammer genoeg de enige opnamen die ik van het ms. Bintang heb, zoek mede opvarende van toen, die misschien nog foto's hebben van het leven aan boord.
Willy Thongrat
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2016 15:38

Re: Crewlist ms Bintang 1964

Bericht door Willy Thongrat »

Ber Boendermaker schreef: 08 jul 2018 08:01 Kijk bij, Overzicht bemanningslijsten S.M.N. Dan bij extra lijsten die nog niet geplaatst zijn.
Dan naar Bintang, reis 64.
Groeten Ber Boendermaker.
Dank,
De bemanningslijst heb ik gevonden, nu nog de lijst van de havens ( schrijflijst voor thuis) die we op deze reis aangedaan hebben.

Mvg. Willy
Patru (R.I.P)

Re: Crewlist ms Bintang 1964

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hallo Willy,
Via het krantenarchief van Delpher kun je wel achterhalen welke havens je hebt aangedaan.
https://www.delpher.nl/nl/kranten
Even Bintang in de zoekopdracht en de periode aanpassen, dan kom je al een heel eind. Je hebt wel kans dat je ook reclame voor de ster van Heineken krijgt voorgeschoteld. :-D

Een ander weg is via het Nationaal Archief in Den Haag. Ik heb even voor je gekeken in de plaatsingslijst; de originele scheepsjournalen van jouw reis op de Bintang zijn daar denk ik aanwezig (zie bij de nummers 10 of 11). Daar kun je ongetwijfeld alles uithalen.

Archief SMN.jpg
Archief SMN.jpg (90.24 KiB) 3285 keer bekeken
Succes en groet,
Paul G.
Willy Thongrat
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2016 15:38

Re: Crewlist ms Bintang 1964

Bericht door Willy Thongrat »

Paul bedankt alvast ga morgen meteen op zoek.
Groetjes willy


Plaats reactie