Rudy Klopman Baerselman

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
jorisgribnau
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2019 05:14

Rudy Klopman Baerselman

Bericht door jorisgribnau »

Goedemorgen, ik ben op zoek naar mensen die met Rudy Klopman Baerselman hebben gevaren op de SS FRIESLAND, SS WONOSARI, SS MODJOKERTO, SS WATERMAN, M/V SIBAJAK, SS KERTOSONO, SS MATARAM and SS MERSEY LLOYD tussen 1955 en 1959.

Alle tips zijn van harte welkom.

Joris Gribnau

06 247 33 592

warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Rudy Klopman Baerselman

Bericht door warbout »

Mij is wel bekend dat mijn broer Cor Warbout in deze periode op enkele van genoemde schepen
heeft gevaren. maar dat kan ik niet meer na vragen want hij heeft inmiddels deze wereld verlaten.

grt, Willem.W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Rudy Klopman Baerselman

Bericht door cor »

Hallo Joris
Op MS Mataram zat ik als jongen algm dienst we vertrokken op
5 september 1959 vanuit Rotterdam voor een Indonesie reis.
Aan boord zat toen ook olieman/stoker Rudy Klopman Baerselman
Ik heb die reis niet afgemaakt moest toen in Tj Mani overstappen met
vliegtuig dakota naar Singapore naar MS Wonorato
Nu weten de mensen dat het een olieman/stoker betreft is makkelijker zoeken
Ik zelf zat dus bij de civieledienst en huisde midscheeps en Rudy in het achteruit

Groeten Cor Boer
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Rudy Klopman Baerselman

Bericht door Gert Schouwstra »

Dag Joris, welkom op ons forum.

Ik zie o.a. op LinkedIn dat jij asbest expert bent. Was je ook op de NMT dag vorige week? Ik zie ook dat er in de USA namens Rudie Klopman-Baerselman (1937-2017) een rechtszaak tegen Maersk is gevoerd. Interessant ook is dat de Jones-act weer in de stukken langskomt. Maersk wordt in de rechtszaak als de mogelijke rechtsopvolger van de Koninklijke Rotterdamse Lloyd genoemd en het gaat om een asbestbesmetting die Rudie in de periode 1955-1959 aan boord moet hebben opgelopen. Ik hoef die twee gegevens maar naast elkaar te leggen om tot het beeld te komen dat je geen reünie wilt organiseren, maar op zoek bent naar feiten over asbestgebruik aan boord van de KRL-schepen in de jaren '50. Dat is een zeer legitieme vraag en ik kan mij voorstellen dat je meer antwoorden krijgt als je die vraag iets concreter formuleert.
Gert
- Varen is Leven -


Plaats reactie