Scheepsschilderijen
Re: Scheepsschilderijen
Mijn eerste bezoek aan een baggerschip was aan de PdN. Hij werkte toen aan Europoort (1?). Vond het heel indrukwekkend, met een gesloten hopper, want dat was de toekomst.
Oh ja, mooie prent.
Adri
Oh ja, mooie prent.
Adri
Re: Scheepsschilderijen
dag allemaal,
juist toegekomen op dit forum, ik zal durven enkele van mijn schilderijen hier te komen tonen, meest van hen zijn gouaches op katoenpapier geschilderd, de afmetingen liggen tussen 55x36 centimeters en 73X51 centimeters.
Hieronder de liner "Belgenland", ex-Belgic, vertrekkend vanuit A'pen, door de "Red Star Line" in de vaart gebracht, de enige passagiersschip van dit rederij die niet onder belgische vlag gevaren heeft, die voer onder de red duster, om een voor mij onbekende reden.
juist toegekomen op dit forum, ik zal durven enkele van mijn schilderijen hier te komen tonen, meest van hen zijn gouaches op katoenpapier geschilderd, de afmetingen liggen tussen 55x36 centimeters en 73X51 centimeters.
Hieronder de liner "Belgenland", ex-Belgic, vertrekkend vanuit A'pen, door de "Red Star Line" in de vaart gebracht, de enige passagiersschip van dit rederij die niet onder belgische vlag gevaren heeft, die voer onder de red duster, om een voor mij onbekende reden.
Re: Scheepsschilderijen
Hieronder de motorschip "Copacabana", gebouwd voor, en uitgebaat door de "Compagnie Maritime Belge" in 1938, bestemd voor de zuid-Amerika route, zusterschip van de "Piriapolis" en de "Mar del Plata".
Copacabana heeft voor de geallieerden gevaren en heeft WO2 overleefd.
Mar del Plata wwerd door de duitsers in beslag genomen en heeft voor de Kriegsmarine gevaren, als hulpschip, en heeft ook WO2 overleefd.
na WO2 zijn ze terug voor de CMB komen varen, maar op de Congo route, tot 1960, waar allebei naar de DSR verkocht werden, ex-Oost-Duitsland
Piriapolis zonk in juni 1940, niet ver van le Havre.
Copacabana heeft voor de geallieerden gevaren en heeft WO2 overleefd.
Mar del Plata wwerd door de duitsers in beslag genomen en heeft voor de Kriegsmarine gevaren, als hulpschip, en heeft ook WO2 overleefd.
na WO2 zijn ze terug voor de CMB komen varen, maar op de Congo route, tot 1960, waar allebei naar de DSR verkocht werden, ex-Oost-Duitsland
Piriapolis zonk in juni 1940, niet ver van le Havre.
Re: Scheepsschilderijen
Een mooi plaatje, Laurent ! Vooral de lucht en het licht vind ik mooi uitkomen
Oh , inmiddels nóg eentje bijgeplaatst !
Oeh...die is ook heel mooi. Mooie zee en golven !
Oh , inmiddels nóg eentje bijgeplaatst !
Oeh...die is ook heel mooi. Mooie zee en golven !
Oost, west...ook best
Re: Scheepsschilderijen
Vanmiddag de tab van een geel papieren tabblad afgeknipt en ff misbruikt van gemaakt voor een probeerseltje op A4-formaat...
verdunde Oostindische inkt, en wat witte acryl...
Zit te dubben of ik dit groter moet 'doorzetten'.... Vind um -eerlijk gezegd- niet eens zo raar uit de verf gekomen.....
verdunde Oostindische inkt, en wat witte acryl...
Zit te dubben of ik dit groter moet 'doorzetten'.... Vind um -eerlijk gezegd- niet eens zo raar uit de verf gekomen.....
- Bijlagen
-
- verkleind.jpg (182.82 KiB) 4279 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Scheepsschilderijen
Mooie sfeer in dit schilderij, Jan!
Re: Scheepsschilderijen
Mooi sfeertje inderdaad
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Scheepsschilderijen
Mooi, Jan!
Als ik er naar kijk dan ruik ik zelfs de Groninger klei.
Als ik er naar kijk dan ruik ik zelfs de Groninger klei.
Re: Scheepsschilderijen
Ja prijs hem maar, thuis wordt al zo goed voor hem gezorgd, als we nu ook nog met veren gaan gooien...
Evengoed niet slecht voor een amateur
Evengoed niet slecht voor een amateur
Re: Scheepsschilderijen
Mogelijk kan Jan deze foto ook nog gebruiken voor net zo'n mooie plaat van de scheepswerf J.Vos.
Groet, Paul G.
Groet, Paul G.