Boeken te koop

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
dirk47
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2016 11:00

Re: Boeken te koop

Bericht door dirk47 »

Ik heb Blauwe wimpeljaargangen vanaf 1965 tot 2000 voor de liefhebber, voor een flesje Whiskey kun je ze allemaal komen ophalen

Groet Dirk

corbas
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 dec 2011 18:59

Re: Boeken te koop

Bericht door corbas »

Ik vind in de boekenkast het boekje:
Moderne Koopvaardijschepen.
Uitgeverij Alkenreeks, de Alk Alkmaar.
Zal van half jaren 60 zijn.
wie kan ik hier blij meemaken?

Mail maar. corbas apestaartje xs4all.nl.
lodonk
Berichten: 377
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:11

Re: WILTON FIJENOORD

Bericht door lodonk »

GEDENKBOEK WILTON-FIJENOORD - 100 JARIG BESTAAN UITGEGEVEN 7 JANUARI 1954 304 BLZ. VOL PRACHTIGE HERINNERINGEN VAN DEZE WERF, INGEBONDEN IN LINNEN.
PRIJS 25 EURO - AF TE HALEN IN HET BAGGERMUSEUM OF VERZENDEN TEGEN PORTOKOSTEN

Bert Lodonk
Bijlagen
Gedenkboek
Gedenkboek
Wilton-Fijenoord.jpg (95.72 KiB) 14419 keer bekeken
Gebruikersavatar
hondasevenfifty
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
Locatie: Poeldijk
Contacteer:

Re: Boeken te koop

Bericht door hondasevenfifty »

IK ben de zolder aan het ruimen i.v.m een verhuizing volgend jaar , we gaan dus kleiner wonen , u raad het al , ik heb nog mijn studie boeken en alle jaargangen Maritiem Journaal 1974 tot 2001 en nog wat scheepvaart boeken, is er belangstelling voor , voor de opkoper kosten ze wat euro's ,voor de oprechte liefhebber zijn ze gratis, ik bewaar zelf wel de gedachten dat ik er de hele zomer van 1970 hard voor gewerkt heb in de tomaten om deze boeken te kopen, ze zijn gebruikt, de tekeningen zitten nog er bij ook zijn er een aantal oude studie boeken bij die prima zijn maar nog van oudere datums of schrijvers.

i.v.m. gewicht wel ophalen ,een enkel boek als daar vraag naar is kan ik wel opsturen, kosten hiervoor zijn voor de ontvanger.

Mocht er geen belangstelling zijn dan zijn ze binnenkort te bekijken in de tweedehands winkel in de Maasdijk.
heeft u vragen stuur even een persoonlijke mail.

groeten
Hans de Haan
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Gebruikersavatar
hondasevenfifty
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
Locatie: Poeldijk
Contacteer:

Re: Boeken te koop

Bericht door hondasevenfifty »

IK heb laatst nog eens wat boeken aangeboden ,daar kwam geen reactie op, omdat ik ook geen reactie kreeg op wat ik op marktplaats had gezet ,heb ik alle boeken naar het sleepvaart museum te Maassluis gebracht , die waren er blij mee , ze houden wat ze zelf niet hebben en wat in hun collectie past de rest wordt verkocht of weggegeven . Het museum vermeld op hun website:

Wij zijn in het bezit van een bibliotheek met een unieke verzameling boeken over de scheepvaart, in zonderheid over de sleepvaart. Hiertoe behoren ook de scheepsregisters van bijvoorbeeld Lloyd's. Onze lectuur is veelal afkomstig van vrijgevigheid en nalatenschappen. Als bezoeker van het museum kunt u deze boeken inzien. Bent u in het bezit van boeken over de scheepvaart en wilt u deze wegdoen, zouden wij het erg op prijs stellen als u daarvoor het museum gedenkt.Een aantal boeken worden ook te koop aangeboden. U kunt deze aanschaffen in het museum, op de jaarlijkse boekenmarkt of via de website of telefonisch…

http://www.nationaalsleepvaartmuseum.nl ... /collectie


Hans
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Boeken te koop

Bericht door Wim Plukker »

Af te halen:
11 bundels van het maandblad Spiegel der Zeilvaart.
Ingebonden door mijn vader, nummers van 1977 tot 1997, ik geloof niet dat ze allemaal compleet zijn.
Voor een fles Malt Whisky, bij belangstelling gaarne PB.
Spiegel.jpg
Spiegel.jpg (113.58 KiB) 13502 keer bekeken
Anders gaan ze naar de kringloop.

M.v.g.

Wim

14-01-18
Na een week nog immer geen belangstellende dus verhuizen ze morgen naar de kringloop in Alkmaar (Kook).
"Beauty is in the eye of the beholder"
corbas
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 dec 2011 18:59

Re: Boeken te koop

Bericht door corbas »

Ik vind een kwartet spel in de rommel hier ivm. verhuizen.

Schepenkwartet 36 kaarten, nr. 11/77
F.X.Schmid Vereinigte Munchener Spielkarten Fabrik KG.

Kompleet, ik denk jaren 60.
Het Atoom schip Savannah staat er ook op.
Wordt voor weinig plus verzend kosten verstuurd.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Boeken te koop

Bericht door jdbvos »

Niet om het een of ander hoor, maar ik las diverse bovenstaande stukkies nog eens door....
In vele gevallen nul reacties.... en dat stemt een beetje triest...
Het zijn allemaal prachtige boeken/bladen/artikelen, niemand hier die dat zal ontkennen....maar toch: geen- of weinig reactie...

In m'n gedachtegang denk ik dan dat een schommelstoel-makende timmerman, die in de Schommelstoelentimmersmanstraat woont waar alleen maar timmerlieden wonen die schommelstoelen maken, niet veel verkoopt door een briefje op het raam met "schommelstoel te koop"
Of: in een vijver die vol zit met baarzen, maak je de baarzen niet blij wanneer je nóg een baars in de vijver gooit...

Ik heb hetzelfde dilemma meegemaakt: m'n zo gekoesterde scheepvaartboeken weggedaan. Heb er nog steeds spijt van, en mis sommige nog vaak, maar ze lagen -nét als bij jullie- óf op zolder, óf in een boekenkast stof te verzamelen... De kinderen hebben er geen belang bij, en al je oude collegae hakken met hetzelfde bijltje.....

En idd: dan kun je ze beter inleveren bij een dergelijk museaal archief: die kunnen de extra exemplaren verkopen voor de broodnodige inkomsten, en verder blijven ze bewaard voor de achter-achter-achterkleinkinderen die daarmee nog kunnen zien hoe het voorgevaderte de kost bijelkaar trachtte te grabbelen middels groottransporten overzee...
En hun reactie zal misschien wel zijn "Tsjééé zeg: hadden ze toen nog nooit gehoord van teleportatie ???" :roll:

Helaas pindakaas...."That's life !", zoals bijvoorbeeld een Canadees zegt
..of "C'est la vie !", zoals bijvoorbeeld een Canadees zegt...

Jijzelf vindt -als het goed is- je eigen vrouw de mooiste, de liefste, de beste, en ziet eventuele tekortkomingen niet eens...
Maar zet haar eens bij "Gratis af te halen"..... :mrgreen:

medèrne tijden...
Bijlagen
Cartoonmach.jpg
Cartoonmach.jpg (105.53 KiB) 12307 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Boeken te koop

Bericht door Harry G. Hogeboom »

.
of "C'est la vie !", zoals bijvoorbeeld een Canadees zegt...
DAT zijn geen Canadezen Jan, dat zijn Franzosen die "ze" toen hebben vergeten met DE verhuizing naar Louisiana en andere omstreeeek'n :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Boeken te koop

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik heb mijn boekenkast eens doorgespit en kwam een aardig stapeltje boeken tegen met een maritiem tintje. Bij Kombuispraat zullen ongetwijfeld mensen zijn die geinteresseerd zijn in een of meer boeken. Stuur een mailtje opdat we een afspraak kunnen maken. Het is een raar lijstje maar een kopie van Excel komt zo over.
Groet

Bob
Titel auteur Omschrijving
Glencannon de Scheve Schot Guy Gilpatric Nader uitleg overbodig
Glencannon Schots en Scheef Guy Gilpatric Nader uitleg overbodig
Haaien en kleine vissen Ott Oorlogsroman. Belevenissen van een duitser bij de Kriegsmarine
Schaduwduikers Robert Kurson De ontdekking van een verdwenen U-boot
Old sailors never die Jan Sanders Nader uitleg overbodig
Sleepboten 1 Arie van der Veer Alkreeks nr. 109
Sleepboten 2 Arie van der Veer Alk reeks nr 110 (beschadigd)
Nederlandse Kustreddingboten H.Th. De Booy Alk reeks nr 164
100 jaar bootdienst Enkhuizen-Stavoren Zuiderzeemuseum Geschiedenis van deze bootdienst.
Linienschiffe und Traum Kreuzfahrten Eric Behrmael Beschrijving van veel passagiersschepen (Duits)
Glorie en ondergang van het Kaap Hoorn-schip Alan Villiers Alles over de grote Kaap Hoorn schepen
Scheepvaart Parool/Life Veel wetenswaardigheden omtrent scheeepvaart
Sea Shell Stephen Howarth The story of Shell's British Tanker Fleets1892-1992.
Tot Ondergang gedoemd R.Sodenkamp Oorzaken en gevolgen van scheepsrampen
Een halve Eeuw Pakketvaart 1891-1941 de Boer en Westermann Geschiedenis van de KPM tot 1941
Nederlanders en de Zee Hans Vandersmissen Geschiedenis van de Nederlandse scheepvaart
Het aanzien van de Koopvaardij Diversen Verslag van de scheepvaart over de hele wereld.
Hier is het gebeurd Cees Zevenbergen Geschiedenis en wetenswaardigheden Hotel New York en NASM
Tijdschrift voor Zeegeschiedenis Jaargang 29 /2010/ 2 Diversen Tijdschrift van de Nederlandse Vereniging voor Zeegeschiedenis.
Redders 175 jaar KNRM Diversen Historie van de KNRM
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie