IJslandvaarders

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Mariner (R.I.P.)

Re: IJslandvaarders

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Vervolg;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mariner (R.I.P.)

Re: IJslandvaarders

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Vervolg;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groets,

Mariner
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: IJslandvaarders

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Mariner....

Hele mooie plaatjes en bedankt voor je moeite...ik weet trouwens niet of dat aan zo'n ouwe " Hout & Zout" schipper wel is besteed :mrgreen:
Als waardering voor al je werk stuur ik je hier een unieke foto voor je kollektie van het "re-planken" van de "Theresa Connor"......a real old salt banker
Bijlagen
TheresaConnor-replanking.JPG
TheresaConnor-replanking.JPG (79.58 KiB) 5792 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: IJslandvaarders

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt, Mariner. Nou... als zo'n boek me aanspreekt, koop ik het toch hoor. Gewoon voor de heb, zeg maar. :-D
Dat is een onschuldige, zij het financieel gezien wat bezwaarlijke afwijking.

Ik ben al enige weken bezig met mijn boeken eindelijk eens - zestien maanden nadat ik deze kamer heb betrokken - op hun juiste plaats op de juiste plank in de juiste boekenkast te zetten. In een database zitten ze allemaal al heel lang - in de enige goede software die ik daar na vele jaren zoeken HIER voor vond, een zeer internationaal, maar toch puur Nederlands product dat op het W.G. Plein in Amsterdam werd uitgedacht en telkens weer verbeterd. Terwijl ik ze op hun juiste plek zet, voer ik ook dat gelijk in die database: boekenkast en -plank en daarbij dan in voorkomende gevallen de tag "LEZEN". Ik heb no ongeveer 30 procent gedaan en intussen staat de teller van de tag "LEZEN" op 116 boeken. :shock:
Op een meter gaan zo gemiddeld ongeveer dertig boeken...

Maar het is een verdomd mooi boek en op Abebooks is het te koop voor een prijsje tussen de 7 dollar voor een in goede staat verkerend exemplaar tot 75 dollar voor een door de auteur gesigneerd boek. Dus, ach...
Nee. Ik koop geen enkel boek meer! :|
Mariner (R.I.P.)

Re: IJslandvaarders

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Hallo Theo,
Nou... als zo'n boek me aanspreekt, koop ik het toch hoor. Gewoon voor de heb, zeg maar.
Dat is een onschuldige, zij het financieel gezien wat bezwaarlijke afwijking.
Heel herkenbaar! :-D Een heel goede vriendin van me noemt het 'een verregaande dwangneurose'. 8)
Zit wel wat in, eerlijk gezegd. :roll:

Groets,

Mariner

PS. Harry bedankt voor de fraaie plaat. Heb zojuist 'A race for real sailors' via Boekwinkeltjes besteld. € 17,90 inclusief verzending. Kijk, dat kan bruun nog net trekken deze maand. :wink:
Mariner (R.I.P.)

Re: IJslandvaarders

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

http://www.chasse-maree.com/Les-livres/ ... e.tpl.html

Lijkt me een wereldboek, maar a) ik spreek en lees eigenlijk geen Frans en b) toch iets te kostbaar voor een impulsaankoop, Alhoewel? :roll:

Groets,

Mariner
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: IJslandvaarders

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heb zojuist 'A race for real sailors' via Boekwinkeltjes besteld. € 17,90
Kijk Mariner.........goed voorbeeld doet goed volgen..die ouwe potjesschipper zit daar in Griekenland wat te jammeren...maar hij weet niet wattie mist :mrgreen:
Het is al weer eventjes geleden dat ik het las.......maar het staat me bij als een " goed mooi boek"........ik heb er zelfs 2 van..........2 verschillende kadotjes van personen die wisten wat mij aanspreekt... :roll:

Betreffende de " Ijslandse Visserij" of wat daar dan ook maar voor wordt versleten...wil ik er even op wijzen...."ter leeringhe ende vermaek" dat historisch gezien er een lange geschiedenis is van zowel Frans als Portugesen als Spanjaarden ( Basquen) hier op de Canadese Atlantische kust.....

Van uit die tijden stammen o.a. de NU nog Franse eilanden St Pierre & Michelon..die letterlijk IN Canadese Territoriale wateren liggen en bij de een of andere Vrede van Utrecht??? :oops: niet naar de Limeys gingen maar Frans bleven...TOT op den dag van vandaag!! ( i.v.m. huidige oliereserves is dat dus een mooie zaak voor de Fransen!!)

Verder is er ...door even op een goede kaart van NewFoundland te kijken zie je het....een oude Franse...Spaanse...Basken geschiedenis " ON that Rock Within the Sea"....." The French Coast"......."Port aux Basque" ( oftewel Portebas in de volksmond!) enz. enz.....naast de meer recente Engelse geschiedenis.......

Ook "wij Nederlanders" hebben hier wat voetstappen en de in Hongarije zo geliefde Admiraal de Ruijter..staat hier minder hoog aangeschreven omdat ie met z'n maten ergens in 1679 of zo op een Vrijdagmiddag in St.John's door de Narrows kwam zeilen en de hele handel in de brand schoot en de gevangen vissie meenam....hij vond het maar een droevige zaak daar....aldus zijn journalen....

De bedoeling van die ouwe Vlissinger was om de Limeys even eens chop voor de edele delen te geven..want "ze" lagen weer eens met elkaar overhoop....

Dus die " Ijslandse Visserij" kan best eens wezen dat we dat in een " breder vlak" moeten zien.....

Toendertijd schijnt het zo te zijn geweest dat je de kabeljouw " letterlijk" met een mandje uit het water kon vissen...........dat ze heden ten dage met de muziek mee zijn heeft NIKS met OVERVISSEN te maken.......aldus de POLITICI.....( dezelfde figuren die OOK de fianciele zaken zo keurig en beknijsd op een rijtje hebben staan....maar nou wordt ik sarcastisch en dwaal af...ga dus verder met m'n klussie :roll: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ghijze mitter hacken

Re: IJslandvaarders

Bericht door ghijze mitter hacken »

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: IJslandvaarders

Bericht door Bob R.I.P. »

De lust om de scriptie te lezen vergaat je met die advertentie dat je geselecteerd ben voor een speciale aanbieding. Bovendien nog een stem erover heen.


mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: IJslandvaarders

Bericht door Brazuca »

Bob schreef:De lust om de scriptie te lezen vergaat je met die advertentie dat je geselecteerd ben voor een speciale aanbieding. Bovendien nog een stem erover heen.
Bob, met Google Chrome als browser en Adblock (advertentie blocker) heb ik nergens last van.


Plaats reactie