Tweede verhalenbundel

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Theo Horsten (R.I.P.)

Tweede verhalenbundel

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Mijn website is zo hier en daar wat bijgewerkt en ik ben van plan om ook de komende tijd elke dag een uurtje of zo te besteden om een en ander uit te breiden en af te maken. Ook de vorderingen van mijn nieuwe verhalenbundel zal ik daar melden. Wie belangstelling heeft, kan hieronder op de verschillende plaatjes klikken.

Alvast bedankt voor het bezoek en die belangstelling! :-D

Afbeelding---- Voorpagina

Afbeelding--- Vertalingen

Afbeelding--- Nieuwe bundel

Jos Komen (R.I.P)

Re: Tweede verhalenbundel

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

verschijnt ergens in het najaar van 2012.
Ik kijk er nu al naar uit, Theo. :)
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Tweede verhalenbundel

Bericht door Cor Leliard »

Sluit me bij Jos aan.
groeten uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Tweede verhalenbundel

Bericht door gerard tenerife »

Je maakt me nieuwsgierig :oops:
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Tweede verhalenbundel

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik hoop mijn geachte clientèle niet teleur te stellen. Er is nog wel enig schrijfwerk voor nodig voordat het klaar is en daarom mag ik niet al te veel tijd verlummelen.

Intussen heb ik besloten dat het niet één, maar twee bundels moeten worden: de eerste over de "gewone" ship delivery waar ik me tussen 1975 en 1983 mee bezighield, aanvankelijk helemaal in eigen beheer, later in dienst van Amsterdam Ship Delivery. Die schepen zijn HIER te vinden en dat worden zeven, misschien acht verhalen.

Dat vult een bundel en daarom wil ik een tweede schrijven met alleen maar verhalen en belevenissen over en met de ongeveer 30 grote tankers die ik samen met anderen tussen 1983 en 1988 voor eigen rekening en risico naar Taiwan bracht. Daarvan deden we er 13 op eigen kracht en die vind je HIER. Ook daar zitten een stuk of acht aardige verhalen in en zodoende een tweede bundel.

De omslagfoto voor de eerste bundel is ook deze keer van Bob Heikoop, hier wel ingeschreven, maar vooral actief bij de buren. Bob maakt foto's met fraaie luchten, mooie "eenzame" foto's en de foto die ik vond, past exact op het hele omslag, zowel voor- als achterkant. Het kon eenvoudig niet beter. Bob maakte ook de fraaie foto voor het omslag van de heruitgave van De kim... in 2010.

Zo, dit was dan het reclameblok voor vandaag... :oops: :oops:
Nu aan de slag. :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Tweede verhalenbundel

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Zie, ik verkondig u grote blijdschap! :-D

Met een vertraging van ongeveer vijf jaar - zie datum van berichten hierboven - verschijnt binnen enkele weken dan toch eindelijk...

Afbeelding

--------------------------------Columbus achterna
--------------------------------5 verhalen uit de shipdelivery
--------------------------------Omvang (±) 170 pagina's

Ik hoop komende week de proefdruk te ontvangen. Die nog een keer goed nakijken en bewerken tot het 110 procent naar mijn zin is. Daarna is hij overal te bestellen. Verkoopprijs zal € 14,74 worden.
Het heeft even geduurd en het had vast wel vlugger gekund, maar het vertalen ging steeds voor. Ik heb er de laatste weken hard aan gewerkt en nu is het dan toch klaar. Dat moest, want ik vond het zelf een tikkie belachelijk worden. :shock:
Anyway... Let's see.

-------------------------------
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Re: Tweede verhalenbundel

Bericht door janvanduin »

We houden het scherp in de gaten Theo. :-D
grts jan.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tweede verhalenbundel

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik ben benieuwd, Theo! :wink:
"Columbus achterna", wat is de achterliggende gedachte van deze titel?
Ik zie de link tussen Columbus en shipdelivery niet helemaal... :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Tweede verhalenbundel

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Nou, die link zie ik helemaal, hoor. :-D
Het zal je direct in het openingsverhaal ook duidelijk worden hoe sterk die link is. Ik zal jou, als opperstalmeester van dit podium dat mij zo rijkellijk de gelegenheid biedt om praatjes te verkopen, een exemplaar van de proefdruk sturen. Daar veranderen hoogstens nog een paar kleinigheden in en voor zover ik het nu kan beoordelen zal ook de kwaliteit van het omslag dan nog verbeteren. De foto is ook deze keer weer van Bob Heikoop. Maar dan kun je het vast lezen, beoordelen en je mening geven voordat de definitieve versie volgt. Het zijn vijf verhalen geworden. Ik had er eigenlijk zes geprogrammeerd, maar vijf kwam beter uit wat de omvang betreft. Bovendien heb ik er nog wel een aantal in dezelfde stijl, dus wie weet... als ik nog tijd van leven heb.

Maar eh... nog even wat die link met Columbus betreft: verwacht van mij geen verhalen over hoe je een klein bootje of een VLCC van A naar B brengt, want daar is, zoals ik al vaker heb betoogd, naar mijn mening geen zak aan. Dat interesseert geen hond. Dat is bijzaak. Een kwestie van voldoende bunkers, proviand, drinkwater en de juiste kaarten meenemen en varen maar. Het grote verschil met gewoon varen en shipdelivery is dat geen reis dezelfde is, ook niet als de route dezelfde is. Een ander groot verschil is dat je maar zelden aan tijd gebonden bent. Er is vrijwel nooit haast bij, niet als het een ouwe kuster betreft en ook niet bij een nieuwbouw of een grote tanker die naar de sloop moet. De verhalen die ik schrijf zijn gebeurtenissen en ervaring tijdens die reizen. Enfin, je leest het vanzelf.

Ik heb mijn website weer tot leven gewekt - de link hoeronder werkt weer - maar daar moet ik snel mee aan de gang. Om te beginnen de hele voorpagina omgooien en updaten. Er lijkt snel een nieuwe vertaalopdracht aan te komen, maar dat moet er dan toch nog maar even tussendoor.
-------------------------------
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tweede verhalenbundel

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

dan kun je het vast lezen, beoordelen en je mening geven voordat de definitieve versie volgt
Dit stel ik echt op prijs, Theo, maar je hoeft niet op mijn beoordeling te wachten voordat de definitieve versie volgt. :wink:
Alhoewel...misschien vind ik wel een kleinigheidje waar je zelf al 80 keer overheen gelezen hebt. :lol:


Plaats reactie